Toon posts:

IBM 60GXP en brakke HDTach curve: probleem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net nieuwe IBM 40GB 60 GXP drive er in gehangen. Bij testen met HD-tach loopt transfer rate van 42000 naar 17000 terug, echter met vooral de eerste 10 GB zeer diepe neerwaartse spikes. Je hoort het ook aan de schijf dat er op dat moment iets gebeurt. Het gebeurt zowel als systeemschijf (met OS) of als tweede schijf.

De schijf hang nu aan de ATA-100 raid-controller, maar het zelfde plaatje is er als de schijf aan de gewone ide hangt.

Moet ik me hier zorgen over maken ?

systeem:
abit kt7-r, athlon 1400, gforce mx400, xp, via 4in1-33

Verwijderd

Topicstarter
word ik gebanned of zo ? De laatse 3 postings steeds 0 reacties ! Wat doe ik fout ?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
hoor je getik :?
of spint de schijf op en dan gaat hij weer uit :?
dan zou het best zo kunnen zijn dat je harddisk kapot is
dan zou ik hem terug brengen je hebt nog garantie ( tenzij hij van een vrachtwagen is gevallen :o )

Verwijderd

Topicstarter
Je hoort geen getik, maar wel onregelmatigheden in het normale geluid dat een harddisk produceert.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 20 september 2001 21:01 schreef dataman het volgende:
Het gebeurt zowel als systeemschijf (met OS) of als tweede schijf.
Bedoel je dat de OS op desbetreffende schijf staat? Nou dan kan het heel goed komen doordat Windows bijvoorbeeld aan het swappen is enzo..

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ja zou kunnen ik wil vandaag ook de ibm 60 serie gaan halen 40gb is dat nog wel aan te raden ? :) of kan ik beter een maxtor halen ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 08:44 schreef BalusC het volgende:

[..]

Bedoel je dat de OS op desbetreffende schijf staat? Nou dan kan het heel goed komen doordat Windows bijvoorbeeld aan het swappen is enzo..
Balusc:
Nee, ik bedoel dat het zowel gebeurt als het OS (XP) op deze schijf loopt, of als ik van een andere schijf opstart en van daaruit HD-tach laat lopen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Okay, dat is dan ook weer duidelijk.

Hangt er niet een ander apparaat aan dezelfde kabel als waar de harddisk zit? Dat zou ook invloed kunnen hebben, aangezien er per ATA100 kabel slechts 1 apparaat tegelijkertijd aangesproken kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 09:30 schreef BalusC het volgende:
Okay, dat is dan ook weer duidelijk.

Hangt er niet een ander apparaat aan dezelfde kabel als waar de harddisk zit? Dat zou ook invloed kunnen hebben, aangezien er per ATA100 kabel slechts 1 apparaat tegelijkertijd aangesproken kan worden.
Er habgt maar 1 apparaat aan de ata-100

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 17:25
Nee, hoor dit blijken allen GXP60 te hebben
Sommige meer. Sommige minder.

Ik heb 4 gehad allemaal deze bagger curve, met dips om eng van te worden.

Ik heb er ooit een hele tread aan gewijd op storagereview.com.

Bovendien zag ik deze resultaten ook in diverse "officiele" GXP test op het net.

R.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 15:03 schreef Randy.W het volgende:
Nee, hoor dit blijken allen GXP60 te hebben
Sommige meer. Sommige minder.

Ik heb 4 gehad allemaal deze bagger curve, met dips om eng van te worden.

Ik heb er ooit een hele tread aan gewijd op storagereview.com.

Bovendien zag ik deze resultaten ook in diverse "officiele" GXP test op het net.
Dan zal ik maar ophouden met me zorgen te maken. Raar blijft het wel, zeker als je van die smooth curves gewens bent van me quantum. Heb je misschien een link naar het storagereview threadje?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb ook van die diepe putten, helaas.

Verwijderd

Ik heb zelf 2 IBM dtla 307045 in raid 0 draaien met volgende scores in HD tach 2.61:
Afbeeldingslocatie: http://geul.myweb.nl/pics/raid_0_W2K_SP2_TB900_896MB.bmp
Pagina: 1