Logitech G512X-toetsenbord in 2 formaten - Mechanische én…

Pagina: 1
Acties:

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:38
Artikel: review: Logitech G512X-toetsenbord in 2 formaten - Mechanische én magnetische...
Auteur: @willemdemoor

Binnen de review wordt een ISO lay-out als minpunt aangegeven.

Over smaak valt te twisten, maar als ik kijk naar de afbeeldingen, met een brede shift links, en slash + backslash rechts op het keyboard, lijkt dit een JIS Kay-out te betreffen. Niet ISO.

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:57

3_s

En het is ook geen minpunt.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 16:51
Artikel: review: Logitech G512X-toetsenbord in 2 formaten - Mechanische én magnetische...

Onder: Mix & Match halverwege het 2e geschreven gedeelte staat een zin die mijn lezen verstoorde. Er mist naar mijn smaak een klein woordje en zo mogelijk ook een komma.

Veel toetsenbordliefhebbers hebben er ook zo hun voorkeuren voor, en voorraden aan switches.

@willemdemoor

het woord: voor zou er tussenweg gehengeld kunnen worden, woordje er in dat geval ook niet toevoegen. mijn mening over de komma blijft overeind in beide omschrijvingen. Het het voor het beste smaakt. Mijn eerste omschrijving smaakt voor mij dusver het best. (y)

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
psychodude schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:03:
Auteur: @willemdemoor

Binnen de review wordt een ISO lay-out als minpunt aangegeven.

Over smaak valt te twisten, maar als ik kijk naar de afbeeldingen, met een brede shift links, en slash + backslash rechts op het keyboard, lijkt dit een JIS Kay-out te betreffen. Niet ISO.
Volgens mij wijkt de JIS-layout wel wat meer af van ANSI/ISO hoor, met allerlei extra toetsen, kleine spatiebalk etc. Denk dat de voornaamste overeenkomst met JIS de grotere rechtershift icm de hoge enter is, verder niet. Wordt ook lastig shoppen voor aftermarket-keycaps zo, tenzij je alleen sets met ISO/ANSI gecombineerd koopt.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
WeirdScience schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:23:

Onder: Mix & Match halverwege het 2e geschreven gedeelte staat een zin die mijn lezen verstoorde. Er mist naar mijn smaak een klein woordje en zo mogelijk ook een komma.

Veel toetsenbordliefhebbers hebben er ook zo hun voorkeuren voor, en voorraden aan switches.

@willemdemoor

het woord: voor zou er tussenweg gehengeld kunnen worden, woordje er in dat geval ook niet toevoegen. mijn mening over de komma blijft overeind in beide omschrijvingen. Het het voor het beste smaakt. Mijn eerste omschrijving smaakt voor mij dusver het best. (y)
Je moet het lezen als 'voorkeuren voor switches, en voorraden aan switches'. Een 'er' ertussen zou dus niet logisch zijn. Ik zal even een extra 'switches' ertussen zetten om te verduidelijken :)

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 16:51
willemdemoor schreef op donderdag 30 april 2026 @ 11:17:
[...]

Je moet het lezen als 'voorkeuren voor switches, en voorraden aan switches'. Een 'er' ertussen zou dus niet logisch zijn. Ik zal even een extra 'switches' ertussen zetten om te verduidelijken :)
De zin net weer eens gelezen en is nu idd geheel duidelijk geworden.
Bedankt voor de feedback. :)
Pagina: 1