Toon posts:

[CM] Casemod voor cpu-fan-lucht direct naar buiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jo people,

me systeem zit gij in me Signature, maar 't probleem met die A-Open kast die ik dus heb, is dat als ik de zijkant (boven de CPU-fan) erop laat me CPU 10 (!!) graden warmer wordt dan met de zijkant eraf. Ik zat nu te denken om een soort 'slutf' van de fan recht naar boven in een gat in de zijkant te laten uitkomen.
Ik heb verder totaal geen ervaring met case-modding ofzo en ik weet niet of dit wel vaker wordt gedaan, maar zo ja, hoe kan ik dit het best aanpakken: nog een fan dan in de zijkant van me kast (uiteinde van de 'slurf' in zijkant) of een roostertje, of nix en hoe moet die slurf gemaakt worden :?

ps. sorry voor vergeten [CM] in topictitel, lees ik pas net O-)

Verwijderd

word het wel koud in je kamer als je pc ff niet full-load draait

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 11:47
Op donderdag 20 september 2001 21:45 schreef Hawk666 het volgende:
tb 1.3 Ghz word dan toch nog wel 25 graden, zelfs nog aan de warme kant voor kamertemperatuur :)

maar et koelt wel beter ja :D

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

AMDFreak

Intel is zo..

Op donderdag 20 september 2001 21:45 schreef Hawk666 het volgende:
haha, verwarming omhoog :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
LOL mensen, me cpu wordt dan wel niet warmer dan 40 graden, maar 't gaat dus om de uitvoering he ;)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:21

Epsilon

Op donderdag 20 september 2001 21:01 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Jo people,

me systeem zit gij in me Signature, maar 't probleem met die A-Open kast die ik dus heb, is dat als ik de zijkant (boven de CPU-fan) erop laat me CPU 10 (!!) graden warmer wordt dan met de zijkant eraf. Ik zat nu te denken om een soort 'slutf' van de fan recht naar boven in een gat in de zijkant te laten uitkomen.
Ik heb verder totaal geen ervaring met case-modding ofzo en ik weet niet of dit wel vaker wordt gedaan, maar zo ja, hoe kan ik dit het best aanpakken: nog een fan dan in de zijkant van me kast (uiteinde van de 'slurf' in zijkant) of een roostertje, of nix en hoe moet die slurf gemaakt worden :?

ow, de meeste p4's worden met zo'n afzuigkap geleverd duss...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 22:04 schreef epsilon het volgende:

[..]

ow, de meeste p4's worden met zo'n afzuigkap geleverd duss...
Ik heb geen P4 O-)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17
Zo, topictitel ff bijgesteld.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 21:21
Zoiets was ik ook van plan...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand dit uitgevoerd of ideeën hierover :?

Verwijderd

Misschien kan je die slurf maken van een stuk wasdrogerslang. Maak deze vast aan de zijkant van je case waar je een fan kan plaatsen. Deze fan laat je naar buiten blazen. De anderekant van de slang plaats je direct boven je CPU.

Op deze manier wordt de warme lucht boven je CPU "weggezogen" en dat is volgens mij percies wat je wilde :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 00:46 schreef Seppie78 het volgende:
Misschien kan je die slurf maken van een stuk wasdrogerslang. Maak deze vast aan de zijkant van je case waar je een fan kan plaatsen. Deze fan laat je naar buiten blazen. De anderekant van de slang plaats je direct boven je CPU.

Op deze manier wordt de warme lucht boven je CPU "weggezogen" en dat is volgens mij percies wat je wilde :)
Ja, dat is wel een goed idee, maar is een wasmachineslang breed genoeg :? En hoe bevestig ik die slang op me cpu-koelerfan :? En zuigt mijn CPU-fan wel en heeft zo'n case-fan dan nog wel zien, die cpu-fan blaast toch al die lucht met 7300rpm ;) >:)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik heb bij mijn kast bovenin een 120mm gat + fan gemaakt... dit zit recht boven de processor..
Heb nu ff geen plaatjes online maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel. (ik heb dus de voeding buiten de kast (aan de achterkant) van m'n pc hangen... werkt uitstekend :7

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

ik heb zelf 2 80mm koelers als out-take in gebouwd en een 120mm aan de voorkant van mijn kast als in-take... ik heb de foto's op deze site staan

http://www.angelfire.com/ego/blackbird/

Ik had er eerst ook een slurf over mijn spire orb geplaatst en over 1 van de out take koeler, daarna scheelde het tot zo'n 6 graden!!!
(nu heb ik lekker een zalman :P )

(ps)
Sorry voor de crapy plaatjes! en nu is er in middels al veel veranderd aan mijn kast..

Verwijderd

offtopic:
Twakker, jij leeft dus nog

Ik heb het ook geprobeerd, alleen blazend heeft het geen nut. M'n CPU-temp was op een gegeven moment lager dan m'n kasttemp, en dat is niet leuk als je CPU 40 graden is.

Ik raad je aan de fan achteraan als outtake te gebruiken, en dan gewoon 90mm afzuigkapslang te kopen. Die vouw je zo om de fan heen, en die past wel over je koeler. Zorg wel dat de slurf onderaan goed lucht kan aanzuigen

offtopic:
Die staande PC op het 5e plaatje van de site van Twakker is de mijne *D, alleen toen was 'ie nog niet zo gecasemod (was op Campzone)

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 21:01 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Jo people,

Ik heb dat ook gedaan met mijn aopen hq08

Ik heb gewoon een gat gemaakt in de zijkant terhoogte van de cpu.

En hier heb ik dus een papst 12x12x2,5 aan bevestigt.

Ik had een temp winst van ca 5 graden. Case temp is de hele zommer niet boven de 28 graden uitgekomen. Nu is ie 21 graden >:)

Verwijderd

Je moet direct lucht van buiten via slang of buis naar de CPU leiden en niet de lucht van CPU direct naar buiten.

Als je het op de juiste manier doet kan dat wel 10 graden schelen heb ik zelf al een keer geprobeerd. Normaal is die stressed 50 met direct lucht van buiten 40.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 15:07 schreef ureal het volgende:

[..]

Ik heb dat ook gedaan met mijn aopen hq08

Ik heb gewoon een gat gemaakt in de zijkant terhoogte van de cpu.

En hier heb ik dus een papst 12x12x2,5 aan bevestigt.

Ik had een temp winst van ca 5 graden. Case temp is de hele zommer niet boven de 28 graden uitgekomen. Nu is ie 21 graden >:)
Wat is een papst :?

ps. over het algemeen kan ik die verhalen van mensen hier maar half volgen. Zoals ik al zei ben ik zware newbie op CM-gebied, dus willen jullie aub bij voorgesteld onderdelen vertellen wat het precies is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 11:29 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Wat is een papst :?

ps. over het algemeen kan ik die verhalen van mensen hier maar half volgen. Zoals ik al zei ben ik zware newbie op CM-gebied, dus willen jullie aub bij voorgesteld onderdelen vertellen wat het precies is ;)
Iemand :?

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36
Een merk van fan's, zeer stil en goed koelend (veel cfm)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 14:05 schreef -hfl-xenon het volgende:
Een merk van fan's, zeer stil en goed koelend (veel cfm)
ok ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft niemand deze CM gedaan en duidelijke uitleg en pics erbij ofzo :?
Pagina: 1