ik ben eruit, ik heb toch de mogelijkheid om via mijn werkgever een systeem uit te kiezen, mag ik zelf samenstellen. ik heb reeds een brander cdrom 64mb videokaart en 192mb geheugen, 13gb schijf..............ik ben dus van plan een ander mobo te kopen cpu natuurlijk andere kast en wellicht grotere harde schijf, af en toe speel ik spelletjes maar meer divxjes downloaden branden muziekje zo nu en dan, ik wil wel graag een bord zodat ik met laten we zeggen een 1,5 jaar of wat toch nog kan upgraden!!!! wat raden jullie mij aan computerprofessoren?!?!?!
Tja, maak voor jezelf eerst eens duidelijk wat je wilt.. Bijv. inderdaad of amd of intel.
Verder is een beetje budged ook wel belangrijk..
Omdat je al 192MB ram hebt is het dus wel makkelijk om naar een bordje dat SDRAM ondersteund te kijken..
Over dat ram, is dat PC133??
De omschrijvingen die jij geeft waar je het systeem voor gaat gebruiken stellen niet zoveel voor.. Dat kun je af met een redelijk lichte processor, bijv. een celeron of een duron.. (die lopen overigens allebei op een 100MHz bus, dus daar is PC100 geheugen goed voor!)
En verder, neem eens een kijkje op www.tweakers.net.. Daar zijn redelijk veel reviews van moederborden en processoren te vinden.. Misschien kun je er wat mee.. Heb je iets gevonden wat je aanstaat, kijk dan effe hier in de search wat voor ervaring anderen ermee hebben..
Succes!
Verder is een beetje budged ook wel belangrijk..
Omdat je al 192MB ram hebt is het dus wel makkelijk om naar een bordje dat SDRAM ondersteund te kijken..
Over dat ram, is dat PC133??
De omschrijvingen die jij geeft waar je het systeem voor gaat gebruiken stellen niet zoveel voor.. Dat kun je af met een redelijk lichte processor, bijv. een celeron of een duron.. (die lopen overigens allebei op een 100MHz bus, dus daar is PC100 geheugen goed voor!)
En verder, neem eens een kijkje op www.tweakers.net.. Daar zijn redelijk veel reviews van moederborden en processoren te vinden.. Misschien kun je er wat mee.. Heb je iets gevonden wat je aanstaat, kijk dan effe hier in de search wat voor ervaring anderen ermee hebben..
Succes!
Verwijderd
tjah ik zou wachten op die nieuwe procs en chips die er allemaal aankomen nu in het najaar. waarschijnlijk kun je dan langer en verder vooruit dan met de (amd)bordjes die er nu te koop zijn.
mijn opinie he, pin me er niet op vast
mijn opinie he, pin me er niet op vast
edit:
maar als je je SDRAM wil blijven gebruiken dan kan je nogwel een kt133(a) chipset bordje kopen, kan je die iig nog wel gebruiken, maar ram kost ook geen kont meer tegenwoordig, dus daar zou ik het niet voor laten.
maar als je je SDRAM wil blijven gebruiken dan kan je nogwel een kt133(a) chipset bordje kopen, kan je die iig nog wel gebruiken, maar ram kost ook geen kont meer tegenwoordig, dus daar zou ik het niet voor laten.