Google Nest Audio: prijsstijging

Pagina: 1
Acties:

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-04 18:18
Ik zat even naar de prijs ontwikkeling van Google Nest Audio te kijken en mij is opgevallen dat deze sinds afgelopen november ineens drastisch omhoog gegaan is:

van zo rond de 100 euro naar zo'n 250 - 300 euro. Momenteel ook zo rond die prijs:

Wat is hier de reden van? Weet iemand dit te duiden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vzqMtESQQl6IZRv92plJliS9fY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VrPT0ewWyIcdtIEflpUOVrBu.png?f=fotoalbum_large

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:11
Deze is niet meer leverbaar vanuit Google zelf. De verkoper die je aanhaalt is een verkoper op bol.com zelf die probeert er een slaatje uit te slaan

Overigens is deze recent voorzien van de Gemini update, het bedienen van Smarthome apparatuur is sindsdien echt takketraag geworden. Daarnaast heb ik op mn U7 Pro een specifiek WPA2-only netwerk moeten aanmaken om ze uberhaupt nog verbonden te krijgen

[ Voor 46% gewijzigd door mad-dog op 28-04-2026 18:16 ]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het valt mij op dat dit zowel nieuw als tweedehands voor de meeste Google smart speakers geldt. Ik heb ooit drie Nest Mini's, twee Google Homes én een Nest Audio gekocht voor 80 euro, toen waren Nest Mini's regelmatig voor 15-20 euro nieuw te krijgen. Nu wordt er voor eem Nest Mini vaak 40-50 euro gevraagd.

Hele vreemde gang van zaken, vooral omdat ze steeds minder nuttig worden omdat Google de slimme features zo ver heeft uitgekleed en de stemherkenning steeds slechter werkt.