34" Ultrawide na miskoop MSI MPG - 80/20 Office/Gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stampertje-w
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-04 19:50
Ik had behoefte aan een 34" ultra-wide scherm, op mijn werk heeft iedere werkplek een HP Ultrawide (ik weet niet exact welke maar ik vermoed deze: https://www.hp.com/nl-nl/...R1NmYLR0VgahoCI2YQAvD_BwE (34", VA).

In mijn zoektocht koos ik vrij snel voor OLED met de gedachte van suprieure kleurweergave en daarmee koos ik uiteindelijk voor de uitvoering: MSI MPG 341CQPX QD-OLED Zwart. Met de gedachte dat ik wel goed zou zitten op basis van de revieuws en score. Waar ik echter totaal de mist in ging is dat ik de informatie wbt OLED en fringing totaal heb gemist. En kom ik nu tot de conclusie dat dit scherm, voor mij niet de juiste keuze is. De leesbaarheid van letters is voor mij echt onvoldoende, ik werk veel met kleine letters, en mijn werklaptop (https://www.hp.com/nl-nl/...55hoC6CAQAvD_BwE#features) is daarnaast ook aangesloten als tweede monitor, het switchen van leesbaarheid van letters tussen de monitor en mijn laptop is voor mij helaas te verstorend.

Daarom ben ik opzoek naar een alternatief. Ik neig ernaar om voor een IPS scherm te gaan waarmee ik ook af en toe kan gamen (>144Hz).

Ik zoek een
1. 34" ultra wide
2. (nano)-IPS of VA?
3. Min 144Hz
4. USB-C Power hub (min 90 watt)

Wat is je budget
Max 800 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor een bepaald merk. Functioneel gebruik weegt het zwaarts, liever geen monitor met heftige gaming accenten.

In mijn zoektocht stuitte ik op de uitvoering: LG UltraGear 34GN850P-B Zwart. Het jammere echter is dat dit model uitlopend is en enkel nog via Amazon te verkrijgen is. Al is Amazon niet een directe no-go, ik heb er prima ervaringen mee al zijn dat voornamelijk kleinere aankopen geweest, zou ik toch liever een andere leverancier kiezen als het kan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Office werk: Outlook, Powerpoint, Excel
Grafische vormgeving en fotografie
Gaming

Alle reacties

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:03

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Als color fringing het enige issue voor je is dan zou je ook naar de nieuwste generatie oled schermen met RGB Stripe kunnen kijken. Wel prijzig, omdat ze zo nieuw zijn, maar dan heb je niet meer last van slechter leesbaar tekst.

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:03

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

Laat gewoon die van Amazon komen. Als hij niet bevalt weer inpakken en terug toch?
Maar specs zijn top, zeker voor fotobewerking.

Daikin single split woonk. + dual split in slaapk./zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16x385Wp IQ7+ 12xZ, 4xO/W / 6x410Wp IQ8MC 6xZ / System Controller 3INT / 3x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //