BBG Monitoren foto VESA mount

Pagina: 1
Acties:

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 19:20
Ik volg altijd de best buy guides, maar voor monitoren mis ik elke keer opnieuw dat er geen foto beschikbaar is van de vesa aansluiting in de monitor en dat de juiste afmetingen van de uitsparing zelf niet meegegeven worden.
Ik bestelde monitoren, moet ze terugsturen omdat mijn dual arm vesa aansluiting net iets te groot is tov de uitsparing in de monitor zelf. Dat er staat 100x100 heb je tegenwoordig minder en minder aan omdat veel fabrikanten hun eigen ding doen. Wil nu na de laatste update deze bestellen; Gigabyte M27UP maar geen zin om weer te moeten terugsturen aangezien geen enkele fysieke winkel in de lijst staat.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je kan het ook terugvinden bij de specificaties van de monitor

39

• Graviton12
Fietsbel schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 16:37:
Je kan het ook terugvinden bij de specificaties van de monitor
Das niet wat ik bedoel en duidelijk aangaf.
Het gaat niet over welke versie van Vesa zoals 100x100, dat zijn de aansluitingspunten specs, die zijn ALTIJD hetzelfde. Bekijk eens eender welke monitor van AOC bv., meestal is de uitsparing waar de voet in past rond, bij andere merken ist dan weer net iets anders, heeft niets te maken met de specs toch?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je zou het makkelijk op kunnen lossen met wat spacers (bijvoorbeeld een M8/M10 moer o.i.d.) en een iets langere schroef (als die bij je mount geleverd zijn). Zou op zich wel handig zijn, aangezien jouw mount blijkbaar een niet-standaard grootte hanteert.

Mijn persoonlijke ervaring met ondertussen toch wel heel wat mounts en een veelvoud aan monitoren daarvan is dat het eigenlijk altijd wel 'gewoon' past. Waarchijnlijk daarom is het in reviews/specs ook geen aandachtspunt. Voor BBG specifiek heeft men niet vaak het product zelf in handen, meestal enkel gebruikerservaringen en specificaties.

[ Voor 23% gewijzigd door spone op 28-04-2026 19:07 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Graviton12
spone schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 19:03:
Je zou het makkelijk op kunnen lossen met wat spacers (bijvoorbeeld een M8/M10 moer o.i.d.) en een iets langere schroef (als die bij je mount geleverd zijn). Zou op zich wel handig zijn, aangezien jouw mount blijkbaar een niet-standaard grootte hanteert.

Mijn persoonlijke ervaring met ondertussen toch wel heel wat mounts en een veelvoud aan monitoren daarvan is dat het eigenlijk altijd wel 'gewoon' past. Waarchijnlijk daarom is het in reviews/specs ook geen aandachtspunt. Voor BBG specifiek heeft men niet het product zelf in handen, vaak enkel gebruikerservaringen en specificaties.
"Fully" Dual Jarvis Monitor Arm, heeft een heel vindingrijk systeem waarbij je hun vesa aansluiting inschroeft in het scherm, quasi vierkant design. De Fully heeft een apart mechanisme op de arm zelf waar je dan die vesa inklikt, super handig. Ik kan dus niks maken of aanpassen.
Dus voor mij moet ik gewoon weten hoe breed en hoog de uitsparing is in de monitor. Voor Tweakers zou dat 1 fotootje zijn en 10sec voor de dimensies te meten.

Overgenomen door Herman Miller https://store.hermanmille...m/2548840.html?lang=en_US
En videootje https://www.amazon.com/li...167be40d69af2ba812bceeb22

[ Voor 8% gewijzigd door Graviton12 op 28-04-2026 19:17 ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Graviton12 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 16:30:
Ik volg altijd de best buy guides, maar voor monitoren mis ik elke keer opnieuw dat er geen foto beschikbaar is van de vesa aansluiting in de monitor en dat de juiste afmetingen van de uitsparing zelf niet meegegeven worden.
Ik bestelde monitoren, moet ze terugsturen omdat mijn dual arm vesa aansluiting net iets te groot is tov de uitsparing in de monitor zelf. Dat er staat 100x100 heb je tegenwoordig minder en minder aan omdat veel fabrikanten hun eigen ding doen. Wil nu na de laatste update deze bestellen; Gigabyte M27UP maar geen zin om weer te moeten terugsturen aangezien geen enkele fysieke winkel in de lijst staat.
Wat betreft de Pricewatch, we proberen altijd een foto van de achterkant erbij te zetten. Maar helaas komt het vaak genoeg voor dat deze helemaal niet beschikbaar is vanuit de fabrikant. Dan ben je afhankelijk van een review of bbg.

Gelukkig gaat jouw vraag ook over de bbg, dan kan ik mooi jouw vraag doorschuiven naar Geachte redactie, waar onze BBG-samenstellers leven. Bij deze een tikje die kant op :) En een titelaanpassing zodat duidelijk is waar je vraag over gaat.

• Graviton12
Glaanie schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 19:16:
[...]

Wat betreft de Pricewatch, we proberen altijd een foto van de achterkant erbij te zetten. Maar helaas komt het vaak genoeg voor dat deze helemaal niet beschikbaar is vanuit de fabrikant. Dan ben je afhankelijk van een review of bbg.

Gelukkig gaat jouw vraag ook over de bbg, dan kan ik mooi jouw vraag doorschuiven naar Geachte redactie, waar onze BBG-samenstellers leven. Bij deze een tikje die kant op :) En een titelaanpassing zodat duidelijk is waar je vraag over gaat.
Daarmee, thx. Ik gebruik de bbg al jaren als guideline maar nu loop ik bij elke monitor vast omdat de meeste shops die niet in de toonzaal hebben staan. Ook de fabrikanten hun chatbots helpen natuurlijk niets en mail al zeker niet.
Pagina: 1