Wachtwoord wijzigen omdat die gelekt zou zijn staat hier compleet los van. Of nou ja, het is mogelijk natuurlijk dat die gelekt is, maar dat hoeft absoluut niet. Microsoft vraagt alleen eerst om je wachtwoord als het een twijfelachtige login is. In mijn ervaring houdt het daarmee 99% van de pogingen tegen. Maar zijn er 100 login pogingen per dag op je account? Tja dan krijg je 1 zo'n melding per dag. En misschien is het de aanvallers tijdelijk gelukt om meer van hun pogingen langs het eerste filter van Microsoft te krijgen, en krijg je dus meer meldingen.
Oftewel zeker met wat je beschrijft zou ik me niet zorgen maken over dat je wachtwoord bekend zou zijn bij hackers. En het kan allemaal natuurlijk, maar massale inlogpogingen is redelijk normaal als ze je email adres kennen. Alias inloggen, wat @
tomk94 noemt is hiervoor de oplossing. Zo ben ik van ~25-50 login pogingen per dag (waarbij er dus om de dag een melding gemiddeld door kwam aan het einde), naar zo goed als nul.
@
cupra4 , MS heeft het schijnbaar gewijzigd en laat alleen nog succesvolle login pogingen zien. Omdat mijn alias niet een compleet nieuw adres was, kwam er eens per maand nog weleens een poging langs. Maar nu laat hij die ook niet meer zijn inderdaad.
[
Voor 11% gewijzigd door
Sissors op 28-04-2026 13:34
]