[mysql] tijd van server opvragen vanuit php

Pagina: 1
Acties:

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:28
Bestaat er een query waarmee je vanuit php aan een mysqlserver de tijd en datum kan vragen ?

Of moet ik het op deze manier doen :

tabelletje
- kolommetje blah tinyint (ofzoiets)
- kolommetje time TIMESTAMP

en op het moment dat ik de tijd wil weten iets invullen in tinyint waardoor mysql automatisch de timestamp wijzigd. En dan vervolgens de timestamp gaan lezen. Volgens mij kan dit korter, niet ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 13:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

PHP:
1
2
3
<?
mysql_query("SELECT NOW()");
?>

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• BitProcessor
Hey thx :)

Direct effe proberen ;)

edit =>> Werkt nog ook :7

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
Waarom vraag je dat eigenlijk aan mysql? Ik neem aan dat de db op dezelfde server staat als je script, maar dan kan je toch ook gewoon PHP de tijd op laten vragen? Die moet n.m.l. hetzelfde zijn...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• BitProcessor
Op donderdag 20 september 2001 23:05 schreef Infinitive het volgende:
Waarom vraag je dat eigenlijk aan mysql? Ik neem aan dat de db op dezelfde server staat als je script, maar dan kan je toch ook gewoon PHP de tijd op laten vragen? Die moet n.m.l. hetzelfde zijn...
Da's nog waar ook ! L :) L ...