Slider in plaats van checkboxes voor videogeheugen

Pagina: 1
Acties:

• Eengrotereactor
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10:56
In de pricewatch voor videokaarten kan je filteren op basis van de hoeveelheid videogeheugen deze heeft.

Maar wat mij een beetje tegenvalt is dat je iedere hoeveelheid geheugen moet selecteren als je bijvoorbeeld 16 GB of hoger wilt hebben. Hierdoor zou het fijn zijn om een slider te hebben waarin je de minimum en de maximum videogeheugen kan selecteren.

Aan de andere kant begrijp ik dat het voor consumenten videokaarten slechts een handvol opties interessant zijn, want de prijs wordt al gauw zeer hoog zodra je de 24 GB nadert en voorbij gaat. Waardoor het te begrijpen is dat een slider niet noodzakelijk is.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:47

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Eengrotereactor schreef op zondag 26 april 2026 @ 21:33:
In de pricewatch voor videokaarten kan je filteren op basis van de hoeveelheid videogeheugen deze heeft.

Maar wat mij een beetje tegenvalt is dat je iedere hoeveelheid geheugen moet selecteren als je bijvoorbeeld 16 GB of hoger wilt hebben. Hierdoor zou het fijn zijn om een slider te hebben waarin je de minimum en de maximum videogeheugen kan selecteren.

Aan de andere kant begrijp ik dat het voor consumenten videokaarten slechts een handvol opties interessant zijn, want de prijs wordt al gauw zeer hoog zodra je de 24 GB nadert en voorbij gaat. Waardoor het te begrijpen is dat een slider niet noodzakelijk is.
We proberen in situaties waar we weinig opties verwachten, juist geen slider te gebruiken :P De slider is namelijk mobiel niet altijd handig te gebruiken, dan een of meerdere vinkjes die onder elkaar staan. Dit is ook bij videogeheugen gebeurd, het is een simpele instelling om er weer een slider van te maken, maar we hebben het dus met een reden naar checkboxes omgezet. Zou het helpen als het iets zou worden als >8GB, >12GB, >16GB etc? Dat dus elke keuze die hoeveelheid geheugen en meer teruggeeft? En je dus maar 1 keus hoeft te maken. In theorie zou dit moeten kunnen, maar dat moet ik even uitproberen. Als je dit is wat je zoekt, zal ik kijken of ik een gaatje kan vinden om het te testen en bij succes dit te activeren :)

• Eengrotereactor
Glaanie schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 19:09:
[...]

We proberen in situaties waar we weinig opties verwachten, juist geen slider te gebruiken :P De slider is namelijk mobiel niet altijd handig te gebruiken, dan een of meerdere vinkjes die onder elkaar staan. Dit is ook bij videogeheugen gebeurd, het is een simpele instelling om er weer een slider van te maken, maar we hebben het dus met een reden naar checkboxes omgezet. Zou het helpen als het iets zou worden als >8GB, >12GB, >16GB etc? Dat dus elke keuze die hoeveelheid geheugen en meer teruggeeft? En je dus maar 1 keus hoeft te maken. In theorie zou dit moeten kunnen, maar dat moet ik even uitproberen. Als je dit is wat je zoekt, zal ik kijken of ik een gaatje kan vinden om het te testen en bij succes dit te activeren :)
Dit is inderdaad waar ik naar zocht!

Alleen ben ik bang dat bij een vervanging van het huidige filter, het voor bepaalde gebruikers niet meer mogelijk is om bijvoorbeeld enkel 8 GB en 16 GB te filteren. Dus misschien zou het mogelijk zijn om met de bestaande checkboxes, ook deze filter voor minimale hoeveelheid videogeheugen als keuze erbij te zetten? Ik hoop dat ik de lijst met filters niet te vol of te lang maak voor de mobiele gebruikers.

• Glaanie

Glaanie

Eengrotereactor schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 19:45:
[...]

Dit is inderdaad waar ik naar zocht!

Alleen ben ik bang dat bij een vervanging van het huidige filter, het voor bepaalde gebruikers niet meer mogelijk is om bijvoorbeeld enkel 8 GB en 16 GB te filteren. Dus misschien zou het mogelijk zijn om met de bestaande checkboxes, ook deze filter voor minimale hoeveelheid videogeheugen als keuze erbij te zetten? Ik hoop dat ik de lijst met filters niet te vol of te lang maak voor de mobiele gebruikers.
Ik ga binnenkort even wat proberen, hopelijk kom ik terug met goed nieuws :) Ivm vakanties en andere prioriteiten duurt het wat langer dan ik gehoopt had, het staat nog steeds op mijn ToDo :)

• Glaanie

Glaanie

@Eengrotereactor Ik heb wat in elkaar geknutseld. Het idee wat ik had heb ik iets aan moeten passen. Ik ga expres niet uitleggen wat de opzet precies is, ik wil eerst even kijken of je het snapt zonder uitleg. Want misschien dat je ergens tegen aanloopt waar ik niet aan heb gedacht en daarvoor is een frisse blik wel handig :)

Op categorie: Videokaarten heb ik een 'verborgen' filter aangemaakt onder Eigenschappen -> Videomem new. Klik er even doorheen en kijk of er gebeurt wat je verwacht :) Ik ben heel benieuwd.

• Eengrotereactor
Ik heb het meteen uitgeprobeerd en ik vind het top! Het voelt als de ideale vervanging voor de huidige checkboxes gezien:
  • Ze ook op een toenemende hoeveelheid worden weergegeven.
  • De groep van 6 GB en minder in een eigen klasse wordt gezet, want als videogeheugen niet zozeer uitmaakt dan is het prima als het ver onder de 6 GB komt. Helemaal gezien hoe games 8 GB zo goed als de minimum wordt aangenomen.
  • De meest gangbare groepen van '8 en 10 GB', '12 GB', en '16 en 20 GB' een eigen optie zijn voor een vergelijkbare reden als de voorgaande argument.
  • Wanneer je een maximum prijs instelt, zie je meteen hoeveel videokaarten van een bepaalde geheugenhoeveelheid kan kiezen. Dit kon natuurlijk ook met het oude checkboxes, maar lang niet zo overzichtelijk als deze implementatie!

• Glaanie

Glaanie

@Eengrotereactor Bedankt voor je feedback, dan is'ie bij deze op de plek van het bestaande filter gezet, die laatste is nu standaard verborgen onder Geheugen en is een min/max slider geworden, voor degenen die toch graag priegelen om een exacte hoeveelheid geheugen eruit te kunnen filteren. :)

• B127
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:57
Glaanie schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:56:
@Eengrotereactor Bedankt voor je feedback, dan is'ie bij deze op de plek van het bestaande filter gezet, die laatste is nu standaard verborgen onder Geheugen en is een min/max slider geworden, voor degenen die toch graag priegelen om een exacte hoeveelheid geheugen eruit te kunnen filteren. :)
Ik mis hier wel een beetje de optie voor "of meer". Als ik een GPU wil met minimaal 12gb ram wil, maar het maakt me niet uit of het een 4070 12gb of een 4060ti 16gb is (of 5060/5070), dan lijkt het met de huidige setup alsof dat filter niet bestaat.

Leuk dat je naar beneden kan scrollen, 2 keer de categorie "geheugen" uit kan klappen, maar ik denk dat je die optie pas gaat vinden als je weet dat ie er is. (ik zag het pas toen ik je post las)

Een optie "of meer" ipv ja/nee en dan de "alle opties" als redirect naar de slider zou de UI een stuk duidelijker maken.

• Glaanie

Glaanie

B127 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:28:
[...]

Ik mis hier wel een beetje de optie voor "of meer". Als ik een GPU wil met minimaal 12gb ram wil, maar het maakt me niet uit of het een 4070 12gb of een 4060ti 16gb is (of 5060/5070), dan lijkt het met de huidige setup alsof dat filter niet bestaat.

Leuk dat je naar beneden kan scrollen, 2 keer de categorie "geheugen" uit kan klappen, maar ik denk dat je die optie pas gaat vinden als je weet dat ie er is. (ik zag het pas toen ik je post las)

Een optie "of meer" ipv ja/nee en dan de "alle opties" als redirect naar de slider zou de UI een stuk duidelijker maken.
Goed dat je dit zegt, het had een multiselect moeten worden, bij deze aangepast. Het was in eerste instantie inderdaad de bedoeling om een "xGB of meer" opzet te maken, maar dat bleek niet mogelijk met onze backend, althans ik kreeg het niet voor mekaar. Ik heb het daarna omgebouwd naar de huidige versie, maar vergeten de single select opties om te zetten naar multiselect...
Pagina: 1