Budget TV voor zo nu en dan een film en (zelden) gaming.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luuk.u
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-04 01:10
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
TV. 55 inch (of groter als het budget niet breekt)P

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
650? 750? Als het goedkoper kan, graag.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Ik gebruik al lang geen TV meer, eigenlijk doe ik alles op mijn PC en achter mijn monitor. Nu ben ik mijn nieuwe woonruimte aan het inrichten en ik wil er toch een ophangen zodat ik met vrienden soms een film kan kijken, keer de Switch er aan kan hangen, misschien zelf een show kijken zo nu en dan. Absoluut geen dagelijks gebruik, dus de kosten moeten lager blijven.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Gekeken naar en Hisense of TCL, maar de specificaties zeggen me eigenlijk niks.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Is een OLED aan te raden voor mijn use case? Of is QLED voldoende? Ik snap ongeveer de verschillen, maar niet in detail. In ben heel onervaren wanneer het om TVs gaat

Alle reacties

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:51
Met deze eisen, tenzij je een hele high end monitor hebt, ben je met een instap-tv helemaal klaar. Dat hoeft nog geen 280 euro te kosten.

Voorbeeld:
https://m.joybuy.nl/landingPage/dp/10208328?siteCode=NL-Site

Voor dat geld wordt 'ie nog thuis bezorgd en geinstalleerd ook.

QLED en OLED is leuk maar als je daar niet echt op let en maar zelden kijkt vooral veel duurder. Bij het gros van de mensen maakt het niets uit, mijn ouders zouden bijv. alleen her verschil zien als je ze er expliciet op wijst en dan zouden ze er nog niks om geven.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20

bonzz.netninja

Niente baffi

XelaRetak schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:05:
Met deze eisen, tenzij je een hele high end monitor hebt, ben je met een instap-tv helemaal klaar. Dat hoeft nog geen 280 euro te kosten.

Voorbeeld:

QLED en OLED is leuk maar als je daar niet echt op let en maar zelden kijkt vooral veel duurder. Bij het gros van de mensen maakt het niets uit, mijn ouders zouden bijv. alleen her verschil zien als je ze er expliciet op wijst en dan zouden ze er nog niks om geven.
Dat dacht ik ook. Voor een paar honderd euro ben je helemaal het mannetje. Misschien nog om te overwegen is welk (of juist geen) OS/Smart functies je wilt. Ik heb een hele goedkope LG TV en stoor mij de hele tijd aan een enorm traag en irritant OS, terwijl de beeldkwaliteit mij echt niks uitmaakt want daar wen je aan :)

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 27-04-2026 08:12 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

OLED ga je sowieso niet kunnen kopen voor dat geld.
Koop een betaalbaar model van TCL met Google TV en genieten maar.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op wat voor afstand ten op zichte van de TV ga je kijken? Met een 3 meter afstand is 55 inch de ideale maat.

• Luuk.u
XelaRetak schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:05:

Voorbeeld:

Dit ziet er goed uit, moet ik er alleen nog een beugel voor kopen.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:02
Als je topbeeld wil.....Oled. Waarom kijk je niet even 2de hands? Hier een voorbeeld: https://www.marktplaats.n...pAdf4f8QYhHa2pKwq2XlJpK3l

Of particulier. Ik heb mijn Oled na 4 jaar ook via MP verkocht alleen omdat ik een grotere wilde. Er is genoeg op de markt.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Luuk.u schreef op zondag 26 april 2026 @ 19:38:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Gekeken naar en Hisense of TCL, maar de specificaties zeggen me eigenlijk niks.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Is een OLED aan te raden voor mijn use case? Of is QLED voldoende? Ik snap ongeveer de verschillen, maar niet in detail. In ben heel onervaren wanneer het om TVs gaat
Toch vragen we wel van iedereen om een beetje voorwerk te doen. Dat helpt voor ons om meer informatie te krijgen en jouw wensen beter te begrijpen en zorgt voor jou voor betere adviezen.

Welke modellen heb je bijv overwogen?
Je noemt onder andere OLED. Dit is dé premium beeldtechniek. Tegelijkertijd geef je aan nauwelijks je tv te willen gebruiken en een lage(re) prijs te willen uitgeven. Weinig gebruik mag natuurlijk ook prachtig zijn, maar dat lijkt me zonde als hij toch zelden aangaat en je lage kosten wilt houden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Luuk.u
Jorgen schreef op maandag 27 april 2026 @ 19:29:
[...]

Toch vragen we wel van iedereen om een beetje voorwerk te doen. Dat helpt voor ons om meer informatie te krijgen en jouw wensen beter te begrijpen en zorgt voor jou voor betere adviezen.

Welke modellen heb je bijv overwogen?
Je noemt onder andere OLED. Dit is dé premium beeldtechniek. Tegelijkertijd geef je aan nauwelijks je tv te willen gebruiken en een lage(re) prijs te willen uitgeven. Weinig gebruik mag natuurlijk ook prachtig zijn, maar dat lijkt me zonde als hij toch zelden aangaat en je lage kosten wilt houden.
Ik heb eigenlijk vooral naar de Chinese (denk ik?) merken gekeken, TCL en Hisense. Ik hoor altijd heel goede dingen over LG's CX lijn maar dat is gewoon te duur voor mijn use case.

Mijn woonruimte is relatief donker fwiw

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 06:37
Met zo weinig gebruik zou ik op vraag en aanbod kijken voor een leuke tv
Pagina: 1