Nieuwe desktop voor werk. Lenovo of Asus of ..?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RoCou
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:27
voor mijn zaak ben ik opzoek naar een nieuwe desktop. Het belangrijkste is dat hij soepel loopt en lang mee gaat. Mijn vorige ging gemakkelijk 10 jaar mee, maar met Windows 7 kan ik helaas nog weinig aanvangen. 😅

Ik kan er wel verschillende opzoeken maar ken er tegenwoordig nog weinig van. Ik zie bv veel Lenovos. Vroeger (10 jaar terug) met mijn laptop was ik hier geen fan van maar ik zie ze toch meer worden aangeraden.
Ofwel dacht ik aan een Asus? Wat raden jullie aan?

Budget: ik dacht aan +/- €900
Hij moet vooral Office programma’s kunnen draaien, boekhouding, Billit,.. geen zware editing ofzo, vlot email en internettabs,.. wij drukken veel af dus ook dat hij goed meewerkt en mag redelijk wat usb poorten hebben.

Ik weet niet of het nog relevant is maar vroeger had ik een dvd-drive. Is een drive nog nodig of later eventueel een externe kopen? Het zou dan zijn voor ‘ooit’ misschien oude cd’s af te spelen.

Alle reacties

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:44
Dvd-drive is amper nog geïntegreerd beschikbaar. Indien nodig neem extern, want anders beperk je je wel heel erg.
10jaar is zakelijk erg lang, overweeg in dat geval ook een goede interne gpu met Copilot support.
Heb je al nagedacht wat je wilt: Nuc, Barebone, Tower, All-in-One ?
De grote merken als Dell, HP gebruiken nog wel eens afwijkende onderdelen wat upgrade en/of vervangen moeilijk maakt.
Enkele suggesties met Copilot support: https://tweakers.net/pric.../2195340;2311676;2252498/
Let op dat de Intel cpu 226V (en 258V) gesoldeerd geheugen hebben wat dus niet uitbreidbaar is. 32Gb is wel aan te raden gezien je gebruiksduur.
Het aantal USB-aansluitingen is wel uitbreidbaar met een USB-Hub.
Is het budget incl. of excl. BTW?

R.I.P. Pricewatch