WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Tesla Wall Connector Gen 3 kabelbreuk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:50
ik heb sinds kort problemen met het laden via mijn Tesla Wall Connector Gen 3.

Het begon met dat hij niet ‘zag’ dat er een auto aangesloten was en daardoor geen laadsessie kon starten.
Dit kwam steeds vaker voor, en inmiddels heb ik al een aantal keer ervaren dat als ik de kabel bewoog tijdens een laadsessie hij deze plotseling onderbrak. Hierdoor kreeg ik het sterke vermoeden dat er ergens een draadbreuk of slecht contact rond de connector zit. Inmiddels krijg ik helemaal geen verbinding meer met de auto en is de lader zo goed als waardeloos.

Ik kan nergens schroeven vinden om de connector te demonteren, en ik kan ook geen universele type 2 connector kopen om eraan te zetten. De Tesla connector heeft namelijk een extra knopje om o.a. een wifi verbinding tot stand te brengen. Deze kabels lijken verder ook niet los verkrijgbaar.

Heeft iemand ideeën hoe ik dit zou kunnen repareren?

Alle reacties

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Extreme smell Ik had een maandje terug hetzelfde probleem, maar had dit topic gemist. Bij mij lijkt het ook op een kabelbreuk of slecht contact in de kabel/connector.

In het begin dacht de lader soms dat de auto aangesloten was terwijl dat niet zo was, en tijdens het laden kreeg de auto continu foutmeldingen binnen. Volgens mij had het iets te maken met de proximity sensor/communicatie.

Mijn auto gaf steeds deze foutcodes: CP_a004 – Laadapparatuur niet herkend en CP_a010 – Communicatiefout laadapparatuur

Die meldingen kwamen letterlijk elke seconde opnieuw binnen, alsof de verbinding constant aan/uit ging. De Wall Connector gaf eerst een knipperend blauw lampje en later bleef hij continu blauw branden.

Ik heb contact opgenomen met Tesla en dezelfde dag een supportformulier ingevuld met alle kenmerken. Daarna duurde het twee weken voordat ik een standaardmail kreeg met het verzoek om de lader van de "achterkant" af te halen en opnieuw aan te sluiten. Dat ging een stuk makkelijker dan ik dacht, zonder stroomkabels opnieuw aan te sluiten. Vervolgens moest ik nog een video opsturen van het blauwe lampje. Dat is deze week goedgekeurd en ik krijg nu een nieuwe lader onder garantie.

Blijkbaar zit er 4 jaar garantie op als je hem los hebt gekocht (en 1 jaar als je deze direct bij de auto bestelde). Mocht je geen garantie meer hebben: ik zag op Marktplaats iemand die deze laders repareert, kost circa 75-100 euro.

En de schroeven zijn gewoon imbusschroeven. Jammer dat deze lader al zo snel kapot ging.