Isoleren schuin dak in Portugal

Pagina: 1
Acties:

• wintie
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 26-04 10:02
We hebben een huis in Portugal en daar kijk je tegen de dakpannen aan
Wil dit gaan isoleren van binnen uit maar zit een beetje met de volgorde van de isolatie
Mijn iedee was platen met folie tussen de balken dan isolatie dan weer folie dan afwerken met gips
Maar ik ben de weg kwijt met alle vormen van folie
Hoop een paar mooie tips te krijgen hier
Groeten Luc

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Is isoleren in Portugal anders dan hier?

Het zal er wel warm worden dus wil je isolatiemateriaal dat heel lang warmte van buiten tegenhoudt voordat het binnenkomt. Dat doe je met isolatiemateriaal met veel massa. Houtvezel bijvoorbeeld.
Dan ga je van binnen naar buiten het volgende aan materiaal krijgen:
waterdichte dampopen folie
houtvezelplaten zo dik mogelijk
dampdichte folie
rachels
gips

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
Als je geen onderdak hebt, ga je typisch eerst een onderdak voorzien; want anders wil je dampdichte isolatie (zodat die zich niet volzuigt met regenwater) die gelijktijdig dampopen is (zodat het hout niet gaat rotten).

Klimatologisch is Portugal wel wat anders, maar daar zullen ze toch ook wel natte winterperiodes hebben?

Is het dak aan vernieuwing toe? Heb je toegang tot lokale mensen die van de lokale bouwmethodes op de hoogte zijn?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:10
@wintie Als eerste zou ik informeren wat gangbaar is in dat lang mbt tot isoleren van daken. Dit kan via een lokale aannemer/bouwbedrijf. Of je buren/kennissen daar.

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay