Nieuwbouwtrap afwerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vandermeer
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 26-04 16:03
Mijn vraag
...we willen de muur achter het trap behangen en willen deze witte lat weghalen. Hoort dit bij de constructie? Kan het kwaad als we hem verwijderen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HB82z9Cxu-z-kZaxTYeuwT28xU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klYGsq9y2ysNrplUFx2LLccg.jpg?f=fotoalbum_large
...

...

Alle reacties

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:00
Dat lijkt mij de afdekplaat tussen de muren en de vloer (kanaal plaat of breekplaat)

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:57

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nee dat hoort niet bij de constructie maar dekt doorgaans de beton vloer af. opzich kan je het weghalen en anders doen. maar dan zal je meestal moeten stucen. de muur boven en beneden staan zelde echt in 1 lijn en het beton wat er achter zit is onafgewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 25-04-2026 13:41 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:41
Vandermeer schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:26:
Mijn vraag...we willen de muur achter het trap behangen en willen deze witte lat weghalen. Hoort dit bij de constructie? Kan het kwaad als we hem verwijderen?
[Afbeelding]
Het kan geen kwaad, maar je weet nooit exact wat er achter zit. Vermoedelijk is dit de meest elegante manier om hetgeen er achter zit te verbergen en de muur zo wat strakker te doen lijken.
Wanneer je 'm verwijderd en je komt er dan achter dat je de hele muur opnieuw moet aansmeren/stucen dan ben je verder van huis.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:40:
[...]

Het kan geen kwaad, maar je weet nooit exact wat er achter zit. Vermoedelijk is dit de meest elegante manier om hetgeen er achter zit te verbergen en de muur zo wat strakker te doen lijken.
Wanneer je 'm verwijderd en je komt er dan achter dat je de hele muur opnieuw moet aansmeren/stucen dan ben je verder van huis.
Als je de plank verwijderd en boel gaat stucen heb je een grote kans dat er binnen de kortste keren weer scheuren in het stucwerk zichtbaar zijn. Ik zou de plank lekker laten zitten.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:29
Als je het goed afgaasd en stuct en er daarna behang overheen doet, dan zou ik het wel aandurven. Kans is aanwezig dat het heel erg gaat werken en je het terugziet in het behang. Tsjah, dan kun je de plaat er altijd weer voor maken, gewoon over het behang heen.

...

Pagina: 1