Eric Kuster mengen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nyvlem
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-05 20:05
Zijn er mensen die het gelukt is om Eric Kuster kleuren te laten merken bij alternatieve merken? In sommige zaken doen ze daar heel makkelijk over, maar ik vraag me af of dat zo is en of de kleur dan ook makkelijk reproduceerbaar is. Iemand positieve ervaringen en met welke merken dan?

Alle reacties

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:21

Yucon

*broem*

Op zich werkt het bij autolakken niet anders. Dat wordt ook vaak op kleur gescanned en dat werkt echt prima. Het lijkt me dus wel, maar ik ben net als jij ook benieuwd naar praktijkervaringen.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ze mogen de kleurnamen en naam van de ontwerper niet op de blikken zetten (dus ook niet middels een sticker) De meng machines van "Sigma" konden het een paar jaar geleden gewoon uit hun database, maar dat is bij de rechter geweest. Als je een kleur laat mengen op bais van een scan kan je het recept erbij krijgen zodat je eventueel dezelfde kleur later nog een keer kan krijgen persoonlijk zou ik dan wel dezelfde mengmachine en het zelfde merk kiezen. Soms zit er tussen machines toch een klein verschil. Persoonlijk snap ik de facinatie niet met merknamen op kleuren. Jaren geleden had VT wonen ook een lijn waar verschillende kleuren hippe namen hadden. zoals bloesem, lei grijs etc.. Uiteindelijk is het gebrokenwit en grijs. Daarnaast is een kleur afhankelijk van zijn omgeving dus de kans is groot dat je kamer om een tintje donkerder of juist lichter vraagt. Wat ik doe is een kleuren waaier gebruiken met veel tinten en kies dan (extra) mat. want dat is de voornaamste truc om die kleuren in de huidige mode er zo uit te laten komen.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:05
twain4me schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:03:
Wat ik doe is een kleuren waaier gebruiken met veel tinten en kies dan (extra) mat. want dat is de voornaamste truc om die kleuren in de huidige mode er zo uit te laten komen.
Dat is een goede manier.
Bekijk dan ook even in daglicht en onder kunstlicht van een aantal (warmere) kleurtemperaturen.
Het enige hieraan is dat een goede, uitgebreide kleurenwaaier (met mengcodes) nogal aan de prijs is, als je er al überhaubt aan kunt komen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-05 13:05
Yaksa schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:14:
[...]

Dat is een goede manier.
Bekijk dan ook even in daglicht en onder kunstlicht van een aantal (warmere) kleurtemperaturen.
Het enige hieraan is dat een goede, uitgebreide kleurenwaaier (met mengcodes) nogal aan de prijs is, als je er al überhaubt aan kunt komen.
Die kun je bij de betere verfwinkel gewoon lenen

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb er zelf gelukkig 1 maar je kon ze vaak (soms tegen borg) ook lenen bij een goede verfboer. Dat zal met de internet bedrijven wel iets anders zijn maar vroeger pakte ik bij de plaatstelijke bouwmarkt gewoon alle stalen in de kleur familie die ik wilde. dan heb je je eigen waaier voor gratis.

• Nyvlem
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-05 20:05
In de winkel gaven ze aan dat ze inderdaad Eric Kuster niet kunnen mengen, want die staan niet in de computer. Vervolgens hebben we met een scanner en waaier gekeken welke kleurcodes dichtbij liggen en hier kleine potjes van meegenomen om te kijken op verschillende muren of we dit mooi vinden.
Pagina: 1