Videodeurbel en buitencamera's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• junior1981
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:54
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar buitencamera’s en een betrouwbare videodeurbel. Het is belangrijk dat ze zowel overdag als ’s nachts goed beeld leveren. Daarnaast moeten ze beschikken over bewegingsdetectie en automatisch opnemen.
Ik had oa gekeken naar die van Eufy, het voordeel vond ik wel de Homebase zodat daar de opnames worden
opgeslagen. Mijn oude hadden allen SD cards, maar ja trekken ze je camera eraf of je deurbel ben je ook je opnames kwijt

In het verleden heb ik een deurbel van Action en enkele camera’s van AliExpress gebruikt. Deze werkten op zich prima, maar ik ben nu op zoek naar een betrouwbaarder systeem.

Ik overweeg ook een camera die kan meebewegen (PTZ), maar ik weet nog niet of dat echt een meerwaarde heeft.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik geef dit topic even een schopje richting smarthome, aangezien daar meer topics staan over videodeurbellen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 24-04-2026 15:10 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28

iMars

Full time prutser

Tja, prijzig, maar ik kan Ubiquiti aanbevelen. Anders Frigate i.c.m. goede camera's, dan is de vraag: wat zijn goede camera's? Dahua's, Hikvision,...

Koop hier mijn P1 reader :)

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:57
Ik heb een Ring deurbel, bedraad, dus geen accu en geen SD-kaart, weet niet of Ring dat überhaupt heeft (SD-kaart). En camera's van Dahua met een recorder, ook allemaal bedraad. PTZ, tja, ligt aan de situatie denk ik, ik heb het zelf niet nodig maar kan me ook situaties indenken dat het handig zou zijn.

Overigens zou alles in één app mijn voorkeur hebben, maar het liep anders haha. Ik ondervind er geen hinder van. Ring detecteert alles aan de voorkant als er iemand in de tuin loopt, andere camera's 24/7 voor de rest en dat bevalt me prima.

Nachtzicht vind ik voor de deurbel prima in zwart-wit en is van ruim voldoende kwaliteit, de andere camera's hebben een "smart LED" zodat er in kleur wordt gefilmd bij beweging. Die zijn wel beter dan de Ring maar de deurbel is voor mij geen beveiligingscamera en in mijn geval ook zeer weinig risico op gedoe, dus ik heb liever dat m'n camera's goed vastleggen op plekken met meer risico en dat doen ze meer dan voldoende. Is heel veel zelf in te stellen, wat ik wel prettig vind.

Afgelopen week nog een bericht gekregen over een poging tot insluiping in de straat achter mij (terwijl de bewoners thuis waren, achterdeur geprobeerd te forceren), ben in dat soort gevallen blij met alles wat er hangt.

[ Voor 40% gewijzigd door -Marco op 24-04-2026 15:49 ]

• Kensentme2
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:44
Ik ben tevreden met de producten van TP Link Vigi
https://www.vigi.com/nl/b...king/vigi-network-camera/

De achterom voorzien van 2x C250 en de voortuin van de C540V. Beide ondersteunen event triggers bij beweging waarvan het niveau van beweging instelbaar is.

De C540V volgt een persoon zodra die de voortuin in is gelopen. In zijn 'parkeerstand' heeft hij alleen zicht op de voortuin, maar het volgen van de persoon doet hij daarna ook er buiten. Hierdoor kun je perfect zien bij welke buur je pakketje is afgeleverd zonder de hele dag de straat of de voortuin van de buren te filmen. Als de persoon weer uit beeld is dan gaat hij terug naar de parkeerstand totdat de volgende persoon de voortuin in loopt.

Ze hangen nu 2,5 jaar en nog geen problemen mee gehad. Je kunt de beelden laten opnemen op een NVR (geen abbo nodig, wel extra aanschaf), maar je zou ook een SD kaart kunnen gebruiken (inclusief de opmerking die je zelf al gaf). Beide camera's zijn aangesloten dmv POE.

Opname in het donker vind ik erg goed, zeker de C540V stond ik echt van de kijken hoe goed en scherp dat beeld is. Beide camers's zijn voorzien van Auto IR leds. Je kunt ook bright-white leds aan laten gaan zodra er beweging is waardoor de camera daarna in kleur filmt (en de persoon verblind is haha) Die optie gebruik ik niet, want door de hercalibratie van de sensor mis je ook 1s video. Het werkt wel afschrikwekkend.

Hopelijk heeft er iemand anders een goed advies voor een mooie deurbel :-) Met de C540V schuin boven de voordeur vond ik dat niet meer nodig.

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
In het hoekje van het merk Reolink ga je denk ik ook wel vinden wat je zoekt:

Lokale opslag op sd, recorder of allebei tegelijk :)
Verder een prima aanbod van bedrade, wifi en solar camera's en deurbellen op accu, bedrade wifi of netwerk kabel gevoed. (Met dezelfde opslag mogelijkheden als de cameras)
Let wel op; niet alle Solar modellen compatible zijn met de recorders)

Mbt de twijfels over een ptz camera; deze zou ik pas overwegen als het gebied waar je wilt monitoren meer dan 180 graden beslaat. Alles tot die grens biedt een panoramische camera betrouwbaarder beeld, ten koste van zoomniveau; want het hele gebied is constant in beeld. (Zie hun duo reeks)
Mocht je toch ptz willen dan kan je kijken naar hun e1, trackmix en trackflex modellen.

Prijstechnisch liggen ze in een buurt van eufy en bieden de meeste modellen rtsp/onvif ondersteuning. Dus prima compatible met frigate en home assistent. (Met uitstekende integratie met die laatste zelfs)

[ Voor 17% gewijzigd door Tweaker_Ruwy op 24-04-2026 16:16 ]

• Bompi
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:59
Ik heb onlangs van TP - Link de Tapo d235 gekocht, samen met de hub en wat andere sensoren voor in het huis. Goed beeld van de camera, eenvoudig te installeren en de camera was afgelopen dagen prettig geprijsd (€89). De beelden gaan naar de hub binnen in het huis, dus bij het weghalen van de camera blijven de beelden beschikbaar.
Pagina: 1