Vraag

• russellwalker
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 24-04 13:36
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met de voorbereiding voor het az-900 examen en probeer de meest efficiënte manier te vinden om te studeren zonder tijd te verspillen aan onnodige resources.

Tot nu toe heb ik de officiële documentatie en een paar videocursussen doorgenomen, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik meer realistische examenvragen nodig heb om goed voorbereid te zijn.

Onlangs kwam ik een platform tegen dat oefenvragen aanbiedt die lijken op echte examensituaties. Wat me vooral opviel, is dat veel vragen uitleg en community-discussies bevatten, wat handig lijkt om moeilijke onderwerpen beter te begrijpen. Volgens wat ik heb gezien, lijkt Pass4Success hier ook onder te vallen.

de bron: https://www.pass4success.com/microsoft/exam/az-900

Heeft iemand hier ervaring met dit soort platforms voor dit examen?

Lijken de vragen op het echte examen?
Is het voldoende als belangrijkste oefenbron of meer geschikt voor herhaling?
Hoe betrouwbaar zijn de antwoorden en uitleg?

Ik ben vooral op zoek naar een betrouwbare manier om mijn niveau te testen voordat ik het examen boek.

Alle feedback van mensen die geslaagd zijn met behulp van dit soort resources (alleen of in combinatie met andere materialen) wordt zeer gewaardeerd.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Lol dit is zo'n website die je gewoon echte examenvragen voorschotelt. Dat is niet echt de manier om te leren ;)

Overigens lijkt deze website wel heel erg op een andere bekende aanbieder hiervan.. lijkt me dat dit gejat is. Of die andere website heeft zijn naam aangepast :X. Anyway, de legaliteit hiervan is twijfelachtig..

Naar mijn ervaring kom je vaak al een heel end met gewoon Microsoft Learn. Die mag je ook tijdens het examen raadplegen. Al weet ik niet of dat ook met een Fundamentals examen mag.. (nooit gedaan).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Fox3214
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-04 15:06
Wat ik tegenwoordig doe met exams voor certs, is de blueprint laden met een AI.

En dan vervolgens een prompt maken met:
I want to practice the following topic: {blueprint topic}

Keep in mind that this is for the {exam_name} exam.
You should give me multiple-choice questions. These should be questions that I could expect on the exam.

Do not show the answer directly, only after I have given a response.
Explain why the answer is correct or incorrect.

Provide only one question per response.
Het is niet helemaal accuraat, maar je kan goed toetsen over welke onderwerpen je wellicht niet goed onder de knie heb.

Andere tip is, pas op met oefen vragen van dit soort websites. Tegenwoordig is het bij heel veel vendors verboden om deze te gebruiken. En kan je aangeklaagd worden als er achter komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fox3214 op 24-04-2026 14:27 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zover ik weet mag je er bij alle examens me learn bij houden, of iig de docs. Dat staat ook gewoon in de info voor het examen als het goed is :)

Verder zeg redelijk goede ervaring met examtopics, al is dat misschien ook een grijze area.

Je kunt ook bij https://www.whizlabs.com/...ure-certification-az-900/ kijken, die hebben redelijk goede proefexamens en ook goede samenvattingen in de vorm van whizcards. One pagers, werkt goed :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:45
De vragen zijn relevant. De vraag is hoe je er zelf mee omgaat. Stamp je de vragen en antwoorden in je hoofd dan ben je wat mij betreft fout bezig.

De beste manier is om uit te zoeken waarom een gegeven antwoord goed of fout is. Oftewel je moet het kunnen beargumenteren.

De examen afnemer heeft geen benul wat de bron van je kennis is, maar als je bij een examen van 60 vragen na 10 minuten al weer buiten staat dan weten ze wel hoe laat het is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month