Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een pc bouwen voor in de woonkamer. Door Bazzite te installeren hoop ik op een console achtige ervaring. Ik speel voornamelijk singleplayer games zoals Crimson Desert, Kingdom Come Deliverance, Days Gone, Spider-Man etc. Het doel is 4K met 60 fps, al hoeft niet alles op de hoogste instellingen te draaien. Wellicht kan upscaling hierbij ook altijd nog helpen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2000 maar bij voorkeur rond de 1800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat om een volledige nieuwe build. Met uitzondering van de 4k tv die er al hangt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijstje gemaakt waarvan ik denk dat het haalbaar is. In verband met de hoge hardware kosten probeer ik wat te besparen op bepaalde componenten. Een SSD van 1tb is bijvoorbeeld prima voor nu. Ook heb ik gekozen voor een wat minder krachtige CPU om deze later te upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, vanwege de compatibiliteit met Bazzite.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De case heb ik gekozen op basis van wat ik praktisch vind staan in de woonkamer. De voorkeur ligt bij componenten die het beste in combinatie met Bazzite werken.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn opzet. Zijn de bezuinigingen op bepaalde onderdelen verstandig? Of zijn er componenten zoals de CPU waarbij het de moeite waard is om toch wat meer uit te geven?
Ik wil een pc bouwen voor in de woonkamer. Door Bazzite te installeren hoop ik op een console achtige ervaring. Ik speel voornamelijk singleplayer games zoals Crimson Desert, Kingdom Come Deliverance, Days Gone, Spider-Man etc. Het doel is 4K met 60 fps, al hoeft niet alles op de hoogste instellingen te draaien. Wellicht kan upscaling hierbij ook altijd nog helpen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2000 maar bij voorkeur rond de 1800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat om een volledige nieuwe build. Met uitzondering van de 4k tv die er al hangt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijstje gemaakt waarvan ik denk dat het haalbaar is. In verband met de hoge hardware kosten probeer ik wat te besparen op bepaalde componenten. Een SSD van 1tb is bijvoorbeeld prima voor nu. Ook heb ik gekozen voor een wat minder krachtige CPU om deze later te upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, vanwege de compatibiliteit met Bazzite.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De case heb ik gekozen op basis van wat ik praktisch vind staan in de woonkamer. De voorkeur ligt bij componenten die het beste in combinatie met Bazzite werken.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn opzet. Zijn de bezuinigingen op bepaalde onderdelen verstandig? Of zijn er componenten zoals de CPU waarbij het de moeite waard is om toch wat meer uit te geven?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 158,95 | € 158,95 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650M GAMING PLUS WIFI | € 133,57 | € 133,57 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Reaper AMD Radeon RX 9070 XT | € 678,48 | € 678,48 |
| 1 | Behuizingen | DeepCool CH270 Digital Zwart | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK400 | € 29,54 | € 29,54 |
| 1 | Case fans | DeepCool FL12, 1-pack, Zwart, 120mm | € 17,55 | € 17,55 |
| 1 | Case fans | DeepCool FL12, 3-pack, Zwart, 120mm | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G600C30K | € 385,37 | € 385,37 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850e (2025) Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Interne ssd's | Patriot P400 V4 1TB | € 134,90 | € 134,90 |
| Totaal | € 1.778,06 | |||