Ik ben in de markt voor een eigen/nieuwe router, momenteel zit ik bij Odido met een Zyxel T-56. Opzich prima, wifi bereik niet al te best, maar het blijft de provider router. Odido 1gb glasvezel.
De reden waarom ik een eigen router wil gebruiken:
Ik draai eigen servers/smarthome apparaten, met static ips gekoppeld aan mac adressen. Eigenlijk switch ik (bijna) elk jaar wel van provider en daardoor moet ik altijd alles opnieuw instellen, wat een pruts klus is.
Los van die eis, heb ik ook problemen met wifi, ik heb een hoekhuis, 110m2 in totaal, zonder mogelijkheid om (netjes) utp kabels te trekken.
Hierdoor komt mijn wensen lijst eigenlijk op het volgende neer:
- Wifi met (ruime) snelheid
- Wifi bereik
- Eventueel in te richten voor smarthome specifieke dingen
Door de marketing termen en snelheden en alles bij elkaar zie ik door de bomen het bos niet meer
Zelf heb ik gekeken naar de TP-Link Archer BE550 (met eventueel uitbreiding voor mesh), Deco X50, Xiaomi AX3000 NE, Xiaomi AX3200. Ik heb er eigenlijk te weinig verstand van om hierbij zelf een knoop door te hakken
Mijn budget ligt rond +-150,- het liefst zie min mogelijk natuurlijk
De reden waarom ik een eigen router wil gebruiken:
Ik draai eigen servers/smarthome apparaten, met static ips gekoppeld aan mac adressen. Eigenlijk switch ik (bijna) elk jaar wel van provider en daardoor moet ik altijd alles opnieuw instellen, wat een pruts klus is.
Los van die eis, heb ik ook problemen met wifi, ik heb een hoekhuis, 110m2 in totaal, zonder mogelijkheid om (netjes) utp kabels te trekken.
Hierdoor komt mijn wensen lijst eigenlijk op het volgende neer:
- Wifi met (ruime) snelheid
- Wifi bereik
- Eventueel in te richten voor smarthome specifieke dingen
Door de marketing termen en snelheden en alles bij elkaar zie ik door de bomen het bos niet meer
Zelf heb ik gekeken naar de TP-Link Archer BE550 (met eventueel uitbreiding voor mesh), Deco X50, Xiaomi AX3000 NE, Xiaomi AX3200. Ik heb er eigenlijk te weinig verstand van om hierbij zelf een knoop door te hakken
Mijn budget ligt rond +-150,- het liefst zie min mogelijk natuurlijk