GPT-5.5 kan beter en efficiënter programmeren en taken…

Pagina: 1
Acties:

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Artikel: nieuws: GPT-5.5 kan beter en efficiënter programmeren en taken uitvoeren op c...
Auteur: @Kevinkrikhaar

Van Tweakers verwacht ik een kritischere titel. Op zijn minst het PR verhaal van OpenAI zelf tussen aanhalingstekens. In het artikel lees ik 3x OpenAI belooft en 2x zou. En ik lees nergens dat jullie (of een andere toonaangevende publicatie) het zelf getest hebben en tot deze conclusie zijn gekomen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 20:41

marapuru

db.

Daar sluit ik me bij aan en dacht precies hetzelfde. Een kritische blik mag hier wel op gegooid worden. Zoals hier: https://www.theverge.com/...i-token-economics-revenue

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:22

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Mog schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:00:
Artikel: nieuws: GPT-5.5 kan beter en efficiënter programmeren en taken uitvoeren op c...
Auteur: @Kevinkrikhaar

Van Tweakers verwacht ik een kritischere titel. Op zijn minst het PR verhaal van OpenAI zelf tussen aanhalingstekens. In het artikel lees ik 3x OpenAI belooft en 2x zou. En ik lees nergens dat jullie (of een andere toonaangevende publicatie) het zelf getest hebben en tot deze conclusie zijn gekomen.
Ik worstel hier vaak mee. Ik merk zeker recent dat als je over nieuwe modellen schrijft, je op niet veel meer kunt baseren dan benchmarks die het bedrijf zelf noemt. Ik weet niet zo goed hoe we hier beter over kunnen schrijven. De tekst zelf geeft imo goed genoeg aan dat het hier gaat om verklaringen van OpenAI zelf en niet van metingen van onszelf, maar voor een titel kan dat wellicht anders. Ik ben benieuwd, wat zou je als titel voorstellen die wel kritisch is? Buiten 'OpenAI beweert dat...' oid?

Een alternatief is om zelf die modellen te testen en de benchmarks te verifiëren. Zou ik dolgraag doen, maar helaas is dat niet realistisch qua tijd. Dus heel veel méér dan alleen de informatie van het bedrijf zelf hebben we denk ik niet, of ken je misschien goede onafhankelijke testers?
marapuru schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 11:03:
Daar sluit ik me bij aan en dacht precies hetzelfde. Een kritische blik mag hier wel op gegooid worden. Zoals hier: https://www.theverge.com/...i-token-economics-revenue
Dit heeft niets met het uitbrengen van GPT-5.5 te maken.

Natuurlijk! 👍 Hier is een nieuwe, ludieke handtekening die je op je profiel op Tweakers kunt zetten! 🔥

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Ik snap het dilemma. Misschien zijn aanhalingstekens een optie?
"GPT-5.5 kan beter en efficiënter programmeren en taken uitvoeren op computers"
Dat zou al beter zijn denk ik. The Verge doet dit:
OpenAI says its new GPT-5.5 model is more efficient and better at coding
Wat ook werkt imho.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 20:41

marapuru

db.

TijsZonderH schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:54:
[...]

Dit heeft niets met het uitbrengen van GPT-5.5 te maken.
Excuus. Ik had daar duidelijker moeten zijn.

Ik verwees naar dat nieuwsbericht van The Verge omdat daar meer verdieping staat over hoe de grote AI aanbieders prijzen op gaan drijven. Iets dat hand in hand gaat met het uitknijpen van features en het optimaliseren van modellen daarop. Recente modelreleases lijken daar op aan te sluiten. Ze zijn tenslotte geoptimaliseerd voor de toepassingen binnen die omgevingen.

Zoals @Mog al verwees naar dat andere nieuwsbericht van The Verge gebruiken ze daar al het woord “… says …”. Dat aangeeft dat het een uitspraak is van hen. En geen voldongen feit is.

[ Voor 8% gewijzigd door marapuru op 24-04-2026 20:40 ]