Toegangscode kan niet worden ingevoerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dabbertje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16:47
Sinds gisteren zit ik met een raadsel dat ik zelf maar niet krijg opgelost. Hoop op jullie hulp.

Een software-update kan niet worden gestart omdat de toegangscode niet kan worden ingevoerd want het numeriek pad komt niet tevoorschijn. Als ik bij instellingen toegangscode en vingerafdruk wil kijken, heb ik hetzelfde. Ik kan dus geen vingerafdruk meer toevoegen of toegangscode wijzigen. De iPad vanaf toegangsscherm unlocken kan wel, dan komt het numeriek pad wel.
Het betreft een iPad Air 13” M2. Heb de iPad al een keer helemaal uitgezet en weer aan, maar dat heeft helaas niet geholpen.
M’n iPhone 17pro en oude iPad Air hebben deze storing niet.

Heb ik iets gemist, ergens een instelling verkeerd staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjyCzFx-x3FpJEwrbf9FrtWsoWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SNaKvdQGKBzWPofPf59ghauC.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via dabbertje op 24-04-2026 10:57)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lukt het wel als je een USB-C toetsenbord aansluit?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Misschien bij je instellingen je toetsenbord aanpassen?
Instellingen - Algemeen - Toetsenborden - Toetsenborden

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:19

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Probeer even je scherm te kantelen, misschien komt die dan tevoorschijn. Soms moet je dan even terugkantelen en dan blijft ie in beeld.

Sinds een tijdje doet iOs soms rare fratsen uithalen.

In safari kom ik soms niet bij mijn tabbladen omdat het bovenste deel van het scherm nergens op reageert, als ik mijn ipad dan draai dan komen de iconen beter te staan en ook bij terugdraaien werkt het weer.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• dabbertje
Dank voor jullie suggesties. Dit geprobeerd. Helaas zonder resultaat.

Ik zit te denken aan een verse installatie, iets anders kan ik niet bedenken.

• dabbertje
Juup schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 09:39:
Door er nog een muis aan toe te voegen is het eindelijk gelukt :*) Met de muis kon ik in een bullet op het scherm klikken en de nummers via het losse toetsenbord invoeren. Nu eerst maar even de software-update doen, en kijken of het dan is opgelost.

Dank!

Ps: gelukkig had ik nog een bluetooth toetsenbord en muis in huis.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

dabbertje schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:39:
[...]

Door er nog een muis aan toe te voegen is het eindelijk gelukt :*) Met de muis kon ik in een bullet op het scherm klikken en de nummers via het losse toetsenbord invoeren. Nu eerst maar even de software-update doen, en kijken of het dan is opgelost.

Dank!

Ps: gelukkig had ik nog een bluetooth toetsenbord en muis in huis.
had je eerder al wel met je vinger op de bullet gedrukt dan? want dat haal ik niet duidelijk uit je verhaal. :)

• dabbertje
Fraggert schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:40:
[...]

had je eerder al wel met je vinger op de bullet gedrukt dan? want dat haal ik niet duidelijk uit je verhaal. :)
Ja dat had ik gedaan maar daar reageert het scherm niet op. Er komt geen cijfer tevoorschijn. Waarom het dan met een muis wel lukt? Geen idee. Voor de rest kan alles via het scherm, zoals dit bericht typen en toegangscode invoeren als de iPad op slot is.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

dabbertje schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:45:
[...]

Ja dat had ik gedaan maar daar reageert het scherm niet op. Er komt geen cijfer tevoorschijn. Waarom het dan met een muis wel lukt? Geen idee. Voor de rest kan alles via het scherm, zoals dit bericht typen en toegangscode invoeren als de iPad op slot is.
okay top, mooi dat het opgelost in elk geval d:)b

goeie tip van @Juup _/-\o_

• dabbertje
Nog even een laatste update. Nadat de software-update was gedaan kon ik nog steeds niet bij de instellingen toegangscode en vingerafdruk. Het is natuurlijk niet handig dat ik hiervoor telkens het toetsenbord en muis moet aansluiten.
Ben dus maar voor een verse installatie gegaan en nu werkt alles weer als normaal.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb willekeurig hetzelfde probleem op twee verschillende iPads (Pro M1, 26.4.x) bij het invoeren van numerieke codes. Niet bij de toegangscode (ik gebruik een alfanumeriek wachtwoord), maar bijvoorbeeld bij een verificatiecode in de Microsoft Authenticator app. Ik heb nog geen oplossing gevonden en werk er omheen door de code te kopiëren en plakken vanuit Word of met een Bluetooth toetsenbord.

@dabbertje heb je na de verse installatie wel een backup teruggezet?

[ Voor 8% gewijzigd door Joni op 24-04-2026 12:37 ]

• dabbertje
@dabbertje heb je na de verse installatie wel een backup teruggezet?
Hi dus het is een herkenbaar issue?
Ik heb geen back-up teruggezet maar vanaf de een andere iPad geïnstalleerd die dit probleem niet heeft.

Ik kan nu wel de code invoeren op het toetsenbord maar krijg nog steeds niet het numeriek toetsenbord, een telefoonscherm zeg maar.

[ Voor 22% gewijzigd door dabbertje op 24-04-2026 13:13 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
dabbertje schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 09:35:
Sinds gisteren zit ik met een raadsel dat ik zelf maar niet krijg opgelost. Hoop op jullie hulp.

Een software-update kan niet worden gestart omdat de toegangscode niet kan worden ingevoerd want het numeriek pad komt niet tevoorschijn. Als ik bij instellingen toegangscode en vingerafdruk wil kijken, heb ik hetzelfde. Ik kan dus geen vingerafdruk meer toevoegen of toegangscode wijzigen. De iPad vanaf toegangsscherm unlocken kan wel, dan komt het numeriek pad wel.
Het betreft een iPad Air 13” M2. Heb de iPad al een keer helemaal uitgezet en weer aan, maar dat heeft helaas niet geholpen.

[Afbeelding]
Ja dit is een hele vervelende bug, zit er al een tijdje in ook. Ik heb het mijn pro en Magic Keyboard ook regelmatig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• FritzM
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ook ik loop af en toe tegen hetzelfde probleem aan. Gisteren mijn MX Keys toetsenbord toegevoegd en daarmee lukt het wel.
Blijft bijzonder.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:57
Heb je niet ooit een toetsenbord gekoppeld wat nog ergens in een hoek ligt en aan staat?

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:25
dabbertje schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 09:35:

[Afbeelding]
Ik heb dit ook op mijn iPad Pro m4, ik heb 26.4.2 vers geïnstalleerd via dfu en heeft het probleem niet opgelost.

• Raphie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:29
Schakel bluetooth uit et voila, daar is je onscreen keyboard terug

[ Voor 6% gewijzigd door Raphie op 24-04-2026 18:37 ]

Pagina: 1