Distantieren van Fok!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 697 views sinds 30-01-2008

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Topicstarter
De laatste tijd begint het rechtse racistische geblaat op Fok! wel hele erge vormen aan te nemen. Er kan niks gezegd worden of de buitenlanders moeten het ontgelden (en dan druk ik me nog zacht uit), zelfs als het nieuwstopic daar niks over zegt. Het is zelfs zo erg dat ik denk dat Tweakers.net er goed aan zou doen de directe links op de frontpage te verwijderen om op deze manier niet meer geasocieerd te worden met dit tuig. Wat denken jullie hiervan? Ik erger me in ieder geval dood en heb steeds minder zin om het nieuws op Fok! te bekijken, terwijl ik de formule Fok! best aardig vind eigenlijk.

De enige echte :-)

Anoniem: 8525

Nederlanders zijn toch niet zo'n tolerant volkje?

Tja internet is wel een gemakkelijk medium om je te uiten.

• mars

mars

Topicstarter
Oh, even voor de duidelijkheid en om niet de verkeerde discussie op te starten, ik bedoel wat is jullie standpunt m.b.t de vraag of tweakers.net zich zou moeten distantieren van Fok! om de naam van tweakers niet te beschadigen. (ik vraag dus niet wat jullie vinden van racisme e.d. a.j.b., daar wordt al genoeg over gezegd)

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43
Ik kom ook niet meer op Fok sinds de discriminerende en racistische uitlatingen daar echt de boventoon zijn gaan voeren. Je zou je af en toe toch rotschamen als je leest wat er daar allemaal wordt gezegd. Ik weet niet hoe er gemodereerd wordt maar d'r blijven zat teksten staan die zo naar het Meldpunt discriminatie kunnen.

Of Tweakers zich ervan moet distantiëren weet ik echter zo net nog niet. Tweakers is niet verantwoordelijk voor de uitlatingen van de gebruikers van FOK, FOK is dat zelf eigenlijk maar half. En wie zegt dat de meningen van de FOK'ers niet overeenkomen met die van de Tweakers?

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• mars

mars

Topicstarter
Tweakers distantieert zich toch ook van warez om de goede naam te behouden. Dus waarom niet van racisme? Zelfs al zouden de tweakers er net zo over denken als de Fokkers (wat ik niet hoop)dan nog is het beter als de tweakers crew die verwijzingen naar dat rechtse geblaat (wat ook nix met hardware te maken heeft) van hun frontpage haalt.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Proef ik hier haat naar fok toe ? Ben je misschien gebanned ? On eerlijk behandeld ?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 13:20
sorry hoor, maar dat zijn misschien bepaalde newsitems/topic's maar het overgrote deel van de newsitems/forums/topics staat er nix over in!

als je het wil zien zie je het ook...

trouwens lekker makkelijk om er hier een topic over te openen, zodat veel fok!kers het niet kunnen lezen en dus geen mening kunnen geven :r

en grooste deel fok!kers ergert zich ook aan die uitspraken, en er wordt veel aan gedaan om ze weg te krijgen/editten.

• mars

mars

Topicstarter
Capoeirist: Als je goed gelezen had wist je dat ik het juist jammer vind dat Fok! zo ten onder gaat. En nee, ik ben niet slecht behandeld op Fok! (sterker nog, ik heb me daar nooit ingeschreven).

G-Spotter: Ik heb het vooral over de nieuwspostings (het andere lees ik niet) en daar is het niet sporadisch maar echt aan de orde van de dag.

Als je dat niet ziet dan wil je het ook niet zien...

Trouwens, ik wil deze discussie met tweakers voeren, want daar gaat het hier immers om.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> [forum=15] (of niet!?_) :).

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Op donderdag 20 september 2001 21:12 schreef Bulldog het volgende:
-> [forum=15] (of niet!?_) :).
jewel joh.. :D

Anoniem: 16192

ik vind fok sowieso heel wat anders dan tweakers en zie ook niet echt de link tussen fok en tweakers... het irritanste vind ik dat sommige fok'ers hier elkaar tegenkomen en hier zo irritant elkaar gaan begroeten in een topic met een heeeeel ander onderwerp....

Ik kom vrij weinig op fok omdat ik het een enorm kinderachtig forum vind, gemiddelde leeftijd < 16 en het niveau is meestal ook ver beneden pijl dus niet erg gek dat racisme ook enorm veel voorkomt....

ik ben VOOR het apart houden van Fok en Tweakers....maar wie ben ik :)

Anoniem: 19733

Hallo, nou ik ben dus ook een Fokker. Ik hou mezelf verre van de opmerkingen die soms worden gemaakt in het Forum in ANM gedeelte, omdat ik net als sommige hier het niet vind kunnen. Over het algemeen is Fok gewoon lekker gezellig om te lullen, helaas zijn er wat rotte peren tussen. Ik kan best jullie standpunt begrijpen om je te distancieren, maar fok is niet alleen een rasisten gedoe.

Aneurism

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 14:43
Hmm tweakers kunnen dr ook wat van ...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 09:05

KillerB

______

Inderdaad. het is nogal kortzichtig om zo over fok te praten. Het zijn gewoon verschillende fora, en inmiddels loopt er ook al een topic over dit op fok. Als je nou eens ff had nagedacht ahd je op fok ook even een topic geplaatst en niet alleen hier.

Op GOt zijn ook genoeg rotte appels, en ook op fok. Dat hou je altijd. Maar om dan zo een topic te openen hier vind ik te ver gaan. Trouwens fok is ontstaan uit got, dus ik denk niet dat je zomaar die link kunt verbreken.

Anoniem: 8160

Op donderdag 20 september 2001 20:30 schreef mars het volgende:
De laatste tijd begint het rechtse racistische geblaat op Fok! wel hele erge vormen aan te nemen. Er kan niks gezegd worden of de buitenlanders moeten het ontgelden (en dan druk ik me nog zacht uit), zelfs als het nieuwstopic daar niks over zegt. Het is zelfs zo erg dat ik denk dat Tweakers.net er goed aan zou doen de directe links op de frontpage te verwijderen om op deze manier niet meer geasocieerd te worden met dit tuig. Wat denken jullie hiervan? Ik erger me in ieder geval dood en heb steeds minder zin om het nieuws op Fok! te bekijken, terwijl ik de formule Fok! best aardig vind eigenlijk.
Hoi,

Oud GoTter hiero, kwam hier dmv een link op het onzingedeelte van Fokforum.

Ik wil heel ff een paar zaken kwijt, ik kan me een tijd herinderen dat ook hier enorm veel rechts geblaat was. Om nou gelijk te zeggen dat je je wilt distanicieren van FOK! lijkt me een beetje vergaand.
Om diverse redenen:
1. Het weerspiegeld over over het algemeen een klein percentage van de bezoekers
2. In de normale wereld worden dezelfde zaken gezegd, ga jij je nu ook distancieren van die bedrijven/zaken/mensen? (kromme zin maar misschien begrijp je mijn strekking)
3. Zoals ik al zei, het was het tijdje terug ook hier zo erg, ik heb niks aan de kant van FOK! gezien toen over hier.

Mja, T.net en FOK! staan al heel lang naast elkaar op de diverse servers, ik denk persoonlijk dat het jammer zou zijn, maar goed, just my mening.

* Anoniem: 7069 die zich WEL distancieert van rechts gelul maar niet van FOK!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 september 2001 21:38 schreef slakkie het volgende:

[..]

Hoi,

Oud GoTter hiero, kwam hier dmv een link op het onzingedeelte van Fokforum.
http://forum.fok.nl/showtopic.php/64679/1 ;)

Anoniem: 27388

He Aneurism en Ikbenveldmuis! Jullie ook hier als mede fokkers! Is natuurlijk vragen om zoiets! :)

Niet iedereen op Fok! gedraagt zich zo, en er zijn zat mensen die hier ook uitspraken doen die ietwat aan de discriminatie kant liggen. Maar als je Fok! niet leuk vindt? Waarom kom je er dan?? :?

• mars

mars

Topicstarter
G-Spotter: Beetje flauwe poging van je om zo de discussie een wending te geven door Fok!kers (mensen die Fok! bezoeken) hierheen te lokken met je link op Fok! Vind je het gek dat zij hier een andere mening over hebben |:(

Anoniem: 34008

Fok is eigenlijk een forum voor mensen die ook een leven hebben buiten computers alleen

alhoewel er ook zat kinderen en huppelkutjes rondlopen maarja die heb je overal

• D2k
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

http://forum.fok.nl/listtopics.php/4

ga daar maar eens kijken
en dan bijv

http://forum.fok.nl/showtopic.php/63816/1/25

* D2k bedoeld er niets mee

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ik kom op beide, ik zie echter geen verschil tussen FOK! en GoT wat uitlatingen betreft.
Oke hier is het soms wat mooier verpakt, maar de boodschap is hetzelfde.

En ik denk als je puur naar de kern-users kijkt dat we zelfs op 1 lijn liggen.
Losse kreten van tieners en opjuttende taal puur ter provocatie, daar moet je wel even doorheen kijken natuurlijk.

• mars

mars

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 21:47 schreef DarkElf het volgende:
He Aneurism en Ikbenveldmuis! Jullie ook hier als mede fokkers! Is natuurlijk vragen om zoiets! :)

Niet iedereen op Fok! gedraagt zich zo, en er zijn zat mensen die hier ook uitspraken doen die ietwat aan de discriminatie kant liggen. Maar als je Fok! niet leuk vindt? Waarom kom je er dan?? :?
Kijk, dat bedoel ik nou |:(

Ik kom er af en toe omdat er links op de frontpage van tweakers staan, begrijp je het nu, DarkElf?

* mars weet ook dat er veel normale Fok!ers zijn en hoopt dat zij de 'rotte peren' van Fok! in de toekomst de mond zullen gaan snoeren.

Op donderdag 20 september 2001 21:50 schreef mars het volgende:
G-Spotter: Beetje flauwe poging van je om zo de discussie een wending te geven door Fok!kers (mensen die Fok! bezoeken) hierheen te lokken met je link op Fok! Vind je het gek dat zij hier een andere mening over hebben |:(
Mja, dit is een forum toch? Dus mag de discussie best gevoerd worden over de 2 verschillende standpunten, of zit ik nu mis?

Misschien heb je ook gezien dat er mensen zijn die zowel FOK! als T.net/GoT bezoeken of dat deden (mijzelf nu ff ter voorbeeld pakkende).

Wesley

Op donderdag 20 september 2001 21:54 schreef D2k het volgende:
http://forum.fok.nl/listtopics.php/4

ga daar maar eens kijken
en dan bijv

http://forum.fok.nl/showtopic.php/63816/1/25

* D2k bedoeld er niets mee
Je pikt er wel een leuk topic uit, zoals je ziet zitten daar een stel gasten enorm te trollen eigenlijk imho. Ik heb het er al met een mod aldaar over gehad. Zoals je ook kan zien zijn er wel degelijk mensen in die de standpunten weerleggen maar geen gehoor krijgen bij de andere die zich constant verschuilen achter een artikel 5 van de NATO. Helaas het is niet anders en hun mening mag ook gehoord worden hoe hard het ook tegen jou eigen principes indruist.
Gelukkig is dit een ZEER KLEIN percentage van de users aldaar. Zoals gezegd, het gebeurd ook hier. Laten we vooral geen vingers gaan wijzenm, van die zegt het zus en zo, want de boodschap is hetzelfde.

• D2k
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Op donderdag 20 september 2001 22:00 schreef slakkie het volgende:

[..]

Je pikt er wel een leuk topic uit
tis een gave :)
zoals je ziet zitten daar een stel gasten enorm te trollen eigenlijk imho. Ik heb het er al met een mod aldaar over gehad. Zoals je ook kan zien zijn er wel degelijk mensen in die de standpunten weerleggen maar geen gehoor krijgen bij de andere die zich constant verschuilen achter een artikel 5 van de NATO. Helaas het is niet anders en hun mening mag ook gehoord worden hoe hard het ook tegen jou eigen principes indruist.
Gelukkig is dit een ZEER KLEIN percentage van de users aldaar. Zoals gezegd, het gebeurd ook hier. Laten we vooral geen vingers gaan wijzenm, van die zegt het zus en zo, want de boodschap is hetzelfde.
zie ook

[topic=233460/1/25]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Anoniem: 9106

Ik krijg ook van mijn collega genoeg kreten door die gepost worden op Fok...
Maar de rechtse kreten maken Fok zelf niet rechts.
Daarbij zijn zulke kreten ook op GoT te vinden.
Zulke dingen proberen beide crews uit te bannen zo goed mogenlijk...

Fok zou zich dan net zo goed van GoT kunnen distancieren, want het is hier ook genoeg te vinden...

Ik heb er in mijn fok periode niet echt veel van gemerkt, maar dat komt ook omdat de wereld toen nog wat rustiger was neem ik aan...

Probeer fok niet over een kam te scheren, er zullen genoeg rotte appels tussen zitten, maar ook genoeg die dit bestrijden...

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Maar ik kan hier ook nog wel een paar quotes uit topics halen gemaakt door "GoTters", waarop op FOK dan een topic geopend kan worden "moeten wij ons niet distantiëren van tweakers".

Op donderdag 20 september 2001 21:55 schreef mars het volgende:

[..]

Ik kom er af en toe omdat er links op de frontpage van tweakers staan, begrijp je het nu, DarkElf?

* mars weet ook dat er veel normale Fok!ers zijn en hoopt dat zij de 'rotte peren' van Fok! in de toekomst de mond zullen gaan snoeren.
Sjesus man was maar een geintje!

• Arnold
Op donderdag 20 september 2001 21:50 schreef mars het volgende:
ik ben zelf fok!ker en bezoek elke dag ook tweakers, maar posts weinig to nix hier...

vind gewoon dat een discussie van 2 kanten moet komen.

Op donderdag 20 september 2001 22:04 schreef HBM het volgende:
Maar ik kan hier ook nog wel een paar quotes uit topics halen gemaakt door "GoTters", waarop op FOK dan een topic geopend kan worden "moeten wij ons niet distantiëren van tweakers".
Dat zei ik :)

• mars

mars

Topicstarter
:'( Laten we dit topic maar sluiten, het wordt niks zo...

Mijn advies is trouwens: neem het op met de crew van fok, schrijf een nette mail oid, ik denk dat daar meer mee bereikt wordt...

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 20 september 2001 22:06 schreef Llewella het volgende:

[..]

Dat zei ik :)
Klopt, Same Time, Same Message
:+

• Arnold
Op donderdag 20 september 2001 22:06 schreef mars het volgende:
:'( Laten we dit topic maar sluiten, het wordt niks zo...
gaan we op fok! verder :?
daar kan zo-iets gewoon...
en vind dat het hier ook moet kunnen, alleen moeten we het misschien wat "breder" nemen dus niet alleen door "racisme/discriminatie" :?

[..]

Sjesus man was maar een geintje!
Meestal zit ik in de serieuze topics oa Relaties en Psychologie maar een beetje ontspanning kan geen kwaad in het onzinforum, de naam zegt het al ONZIN!

Overal zijn rotte peren!! Die duiken overal op en het enige wat je kan doen is bannen of negeren, als er een dwaas rondloopt negeer ik die gewoon.

• Nikki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07-2005

Nikki

Ik ben dus een van die "normale" fokkers en wij doen dus hard ons best om die 'rotte peren' de mond te snoeren.
Echter, een beetje steun van een goed gebekte tweaker kan daarbij natuurlijk geen kwaad.
Samen sta je sterk, ook tegen racisme!!!!!!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 20 september 2001 22:08 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

gaan we op fok! verder :?
daar kan zo-iets gewoon...
en vind dat het hier ook moet kunnen, alleen moeten we het misschien wat "breder" nemen dus niet alleen door "racisme/discriminatie" :?
Ja inderdaad, waarom vind een doorsnee GoT user zich verheven boven een doorsnee FOK user.

Dit zie ik nu al gedurende de hele tijd dat ik hier kom en ik heb hier nog nooit een goede reden voor gezien.
Wel voor het tegendeel trouwens.

Op donderdag 20 september 2001 22:11 schreef Nikki het volgende:

[..]

Ik ben dus een van die "normale" fokkers en wij doen dus hard ons best om die 'rotte peren' de mond te snoeren.
Echter, een beetje steun van een goed gebekte tweaker kan daarbij natuurlijk geen kwaad.
Samen sta je sterk, ook tegen racisme!!!!!!
Amen :)

Op donderdag 20 september 2001 22:12 schreef HBM het volgende:

[..]

Ja inderdaad, waarom vind een doorsnee GoT user zich verheven boven een doorsnee FOK user.

Dit zie ik nu al gedurende de hele tijd dat ik hier kom en ik heb hier nog nooit een goede reden voor gezien.
Heel veel fokkers zijn liev, en ik heb vele goede herinneringen aan Fok :) Ben alleen te nerdie :+

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

Op donderdag 20 september 2001 21:08 schreef G-Spotter het volgende:
trouwens lekker makkelijk om er hier een topic over te openen, zodat veel fok!kers het niet kunnen lezen en dus geen mening kunnen geven :r
Ja, daar zitten we allemaal op te wachten ja, op die goed onderbouwde, genuanceerde en totaal niet racistische meningen van de gemiddelde Fok!-ker... :r :r :r :r

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Op donderdag 20 september 2001 22:13 schreef Llewella het volgende:

[..]

Amen :)
Mee eens!

Op donderdag 20 september 2001 22:14 schreef Llewella het volgende:

[..]

Heel veel fokkers zijn liev, en ik heb vele goede herinneringen aan Fok :) Ben alleen te nerdie :+
Dat maakt niks uit, we blijven van je houden :*

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 20 september 2001 22:14 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Ja, daar zitten we allemaal op te wachten ja, op die goed onderbouwde, genuanceerde en totaal niet racistische meningen van de gemiddelde Fok!-ker... :r :r :r :r
Voor minder heb ik vandaag een waarschuwing gehad :(
Ga flamen op een ander forum, dank U.

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 20 september 2001 22:16 schreef slakkie het volgende:

[..]

Dat maakt niks uit, we blijven van je houden :*
Kijk dat bedoel ik, kunnen wij tweakers wat van leren :+

Op donderdag 20 september 2001 22:14 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Dit is een normale GoT reactie? Geen haar beter dan op Fok!

Op donderdag 20 september 2001 22:17 schreef HBM het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik, kunnen wij tweakers wat van leren :+
Ik krijg geregeld nog positieve geluiden van Fokkers, dat is cool :)
(Zie bovenstaande voorbeeld :P)
Ze zijn dus niet allemaal zo eng en gemeen, integendeel zelfs :)

Maar ok je hebt wel een punt, mars, nogmaals, neem het ff op met de fokcrew...

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 20 september 2001 22:18 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Dit is een normale GoT reactie? Geen haar beter dan op Fok!
Nee dat is geen normale GoT reactie, mijn excuses daarvoor ;(

Op donderdag 20 september 2001 22:21 schreef HBM het volgende:

[..]

Nee dat is geen normale GoT reactie, mijn excuses daarvoor ;(
Vroeg het me gewoon af aangezien er zo afgegeven wordt op Fok!kers, ik reken mezelf niet als fok rotte peer maar een beetje onzin op zijn tijd, of soms veel, is best leuk!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Zijn gewone puberale meelopers, horen ergens in een topic dat FOK niets is en zonder het eens grondig te checken beginnen ze meteen mee te bléren, niet op letten ;)

(oeps, no flame intended maar als je je aangesproken voelt, ga dan eerst even bij jezelf kijken waarom dat zo is? )

Op donderdag 20 september 2001 22:24 schreef HBM het volgende:
Zijn gewone puberale meelopers, horen ergens in een topic dat FOK niets is en zonder het eens grondig te checken beginnen ze meteen mee te bléren, niet op letten ;)
Fok! is best gezellig als je je in de juiste onderwerpen mengt!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 20 september 2001 22:25 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Fok! is best gezellig als je je in de juiste onderwerpen mengt!
Kom alleen maar in "Onzin voor het leven" en dat lurkt best prettig moet ik zeggen :+

• mars

mars

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 22:21 schreef Llewella het volgende:

[..]
Maar ok je hebt wel een punt, mars, nogmaals, neem het ff op met de fokcrew...
Thnx Llewella, dat zou ik kunnen doen, maar wat is mijn mening waard? Ik had graag de mening van de gemiddelde tweaker een beetje willen peilen en de uitkomst daarvan eventueel doorspelen naar de Tweakerscrew (ik neem aan dat je die bedoelt). Maar ja... :'(.

* mars moet trouwens wel zeggen dat de Fok!kers flink fanatiek zijn in dit topic.

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 20 september 2001 22:30 schreef mars het volgende:

[..]

Thnx Llewella, dat zou ik kunnen doen, maar wat is mijn mening waard? Ik had graag de mening van de gemiddelde tweaker een beetje willen peilen en de uitkomst daarvan eventueel doorspelen naar de Tweakerscrew (ik neem aan dat je die bedoelt). Maar ja... :'(.

* mars moet trouwens wel zeggen dat de Fok!kers flink fanatiek zijn in dit topic.
Niet doorvertellen hoor :+

Maar we hadden pageviews nodig en dit leek ons de beste manier ;)

Op donderdag 20 september 2001 22:32 schreef HBM het volgende:

[..]

Niet doorvertellen hoor :+

Maar we hadden pageviews nodig en dit leek ons de beste manier ;)
LOL, maar kom jij eens fijn mee onzinnen ipv lurken.

Op donderdag 20 september 2001 22:21 schreef Llewella het volgende:

[..]

(Zie bovenstaande voorbeeld :P)
Ze zijn dus niet allemaal zo eng en gemeen, integendeel zelfs :)
Bedankt!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

Op donderdag 20 september 2001 22:16 schreef HBM het volgende:

[..]

Voor minder heb ik vandaag een waarschuwing gehad :(
Ga flamen op een ander forum, dank U.
De waarheid valt slecht, blijkbaar....

Kan me niet herinneren dat ik ooit een waarschuwing of ban heb gehad hier op GoT, dus met dat flamen valt het best mee dacht ik.

Puberale meelopers? Ik? LOL! ;) ;)

Mijn posting kwam een beetje agressiever over dan de bedoeling was. Sorry daarvoor. Maar ik lees af en toe dingen op Fok! waar ik het gewoon koud van krijg. Vandaar.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 20 september 2001 22:38 schreef Tachyon het volgende:

[..]

De waarheid valt slecht, blijkbaar....

Kan me niet herinneren dat ik ooit een waarschuwing of ban heb gehad hier op GoT, dus met dat flamen valt het best mee dacht ik.

Puberale meelopers? Ik? LOL! ;) ;)

Mijn posting kwam een beetje agressiever over dan de bedoeling was. Sorry daarvoor. Maar ik lees af en toe dingen op Fok! waar ik het gewoon koud van krijg. Vandaar.
No hard feelings :+
Maar heb de afgelopen dagen ook hier dingen gelezen waar mijn haren recht van overeind gingen staan, en tja ik vergeet wel eens mijn post rustig 2x over te lezen.

En dan staat er al gauw iets wat niet door de beugel kan volgens het beleid hier, maar dan kan ik mee leven hoor. :P

Anoniem: 27915

Jongens, wat een ongelovelijk gezeik....

Ik kan me voorstellen dat al die fok!kertjes ons twiekurtjuhs ongelovelijke nerdballen vinden waar ze niks mee te maken willen hebben. Wij zijn allemaal jampotbrilglaasjestypen die alleen maar over het overklokken van de nieuwste type geforce GigaHTKTurbo650LFGD kunnen praten, natuurlijk wel serienummer 13523612612561 en niet te vergeten over de driver versie 10.0.6.5.0alpha-3. Om maar niet te spreken over pizze, vage programmacode die wij schrijven en de behoorlijk kutte sociale vaardigheden van het gemiddelde twiekjuh.

Jajajajaja.................. |:(

En ik snap ook wel dat al die tweakers vinden dat wij domme fok!kers een stel ongeschoold tuig zijn die de hele dag over niks praten (zie onzin) of hoogstens over sex ofzo..... Dat wij een stel racisten zijn omdat we tenminste onze mening durven geven en die af en toe een beetje hard is....

Nounounounounou |:(

Maar daar hoef je toch niet zo kinderlijk voor te doen??? Jongens, ik ben zowel tweaker als fok!ker en vermaak me op beide plekken prima, doe niet zo kinderlijk. We kunnen heus wel door één deur. Nobody is perfect en dat er bepaalde foute opmerkingen op fok! voorkomen is nou eenmaal zo, "twiekjuhsnest" is geen haar beter....

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:16
Ik heb niet dit hele topic gelezen (sorry, sorry, maar ik heb daar ff geen tijd voor) maar ik wil wel ff wat zeggen over Fok!

Ik ben het dus duidelijk met de topicstarter eens dat Fok! een enorm laag niveau heeft gehaald. Met name de reacties op de nieuwsposts (die over het algemeen redelijk zijn, ook niet meer dan dat) zijn echt altijd van het niveau wat hier -4 zou zijn (nog wel lager denk ik eigenlijk) er wordt alleen maar geflamed , getrolled, gefirspost enz.

Ze hoeven van mij niet perse de links te verwijderen (het nieuws is op zich namelijk best wel aardig).

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 20 september 2001 22:54 schreef beelzebubu het volgende:
Jongens, wat een ongelovelijk gezeik....

lap tekst

We kunnen heus wel door één deur.
Eeuh dat ligt eraan welke deur en hoe breed je gebouwd bent ;)

Anoniem: 35730

Om fok! nou direct uit de frontpage van tweakers te halen lijkt me wat overdreven. :)

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 20 september 2001 23:03 schreef Robbert01 het volgende:
Om fok! nou direct uit de frontpage van tweakers te halen lijkt me wat overdreven. :)
Ik nam heel zijn post niet serieus, dus dat ook niet :)

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45
de forums zijn soms inderdad laag

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 20 september 2001 23:20 schreef DE_Michiel het volgende:
de forums zijn soms inderdad laag
Weleens in de HK geweest :?

En waarom nemen jullie nou nooit de doelgroep mee in jullie eindoordeel :?

Als ik naar een forum ga voor postzegelverzamelaars weet ik ook van te voren dat ik niets aan vind.

Dat zegt dus niets over de kwaliteit van het forum, alleen maar dat ik niet van postzegels houd (smaken ook zo smerig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8717

De laatste tijd begint het rechtse racistische geblaat op Fok! wel hele erge vormen aan te nemen.
Ja dat is op tweakers stukken minder

[topic=232671/1/25]

Mitrailleur d'r op.. kankerlijers

Over Turken die niet één minuut stilte in acht namen voor een wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 20 september 2001 21:52 schreef RukBever het volgende:
Fok is eigenlijk een forum voor mensen die ook een leven hebben buiten computers alleen

alhoewel er ook zat kinderen en huppelkutjes rondlopen maarja die heb je overal
waar slaat dat nou weer op? op een paar na zijn hier genoeg mensen die een leven naast computers hebben, dat ik hier bv zit wil niet zeggen dat ik de rest v.d. dag niks anders doe.... lekker kortzichtig ben je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 20 september 2001 22:12 schreef HBM het volgende:

[..]

je spreekt jezelf wel lekker tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De beste aanval is in mijn ogen nog steeds de tegenaanval. Na wat bijzonder oninteressant woordengeneuzel en uitpluiswerk op woordelijke reacties bindt het grootste deel behoorlijk in. Dat merk je ook op GoT. Als je de stelling verwoordt in een gegeven, die de stellingnemer niet aan wil nemen, maar wel (al dan niet impliciet) verwoordt, halen ze al snel bakzeil. De incidentele schreeuwer blijft gewoon doorflamen, ongeacht de reacties daarop: zoekend naar de confrontatie of gewoon een bord voor zijn (of hoogsonwaarschijnlijk haar) kop..

Ik schat de FoK users ook niet bijzonder hoog in in eerste instantie (blame me), maar de meesten lijken toch wel goede gasten te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 20 september 2001 22:30 schreef mars het volgende:

[..]

lol de mening van tweakers peilen :? Dat geeft geen eerlijk beeld...
En doorspelen aan de tweakerscrew :? Nee doorspelen aan de fokcrew! Als je een probleem op Fok hebt ga je naar de Fokcrew, heb je een probleem op Tweakers ga je naar de Tweakers crew...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Volgens mij is het grote probleem dat GoT en Fok een heel ander publiek trekken. GoT is vooral technisch (en maar een beetje onzin/chat)-gericht, terwijl Fok een grote smeltkroes is van allerlei totaal verschillende onderwerpen. Da's best gezellig vind ik, zeker in een aantal fora die op GoT helemaal niet passen. Daar is de sfeer dan weer 'wel' hoog, althans dat vind ik als gewone bezoeker. De Frontpage van Fok lijkt me daarentegen meer geblaat, maar dat is ook weer gewoon het verschil tussen het meer serieuze en technische T.net en Fok.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9962

Slaat nergens op, dat het op fok meer opvalt kom doordat daar meer mensen over andere dingen schrijven dan over computers en dingen die daar om draaien.

Ik vind fok persoonlijk een leuk forum en tuurlijk zijn daar ook dingen die niet door de beugel kunnen maar dat kan hier ook!..

Greetz Xtentic (Chandler op fok!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31801

Het is eigenlijk heel simpel,

Als er Tweakjhus zijn die zich van Fok! willen distantieren dan komen ze toch gewoon niet op Fok! :? en ook niet op de FP.

En als er Fok!kertjes zijn die Tweakjhusnest niets vinden blijven die toch lekker weg uit Fok!.

Ik vind het behoorlijk kinderachtig om hier ene topic te open en gaan klagen opdat his royal TweakLeadership bij de Fok!admin zou klagen over de kortzichtige reacties van sommige users op Fok!.

Ik ben ex-Tweakjuh en lees altijd nog tweakers.net, maar ik zit nu eenmaal veel op Fok!. Ik distantieër mezelf ook van rasistische uitspraken en zo .

Er is nu eenmaal af en toe een gezonde rivaliteit tussen Tweakers en Fokkers in het forum Onzin op Fok!. Maar ik denk dat 95% van de Fokkers niets met de uitspraken van die zeer kleine minderheid te maken wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 september 2001 08:04 schreef Lord_Dreamer het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel,

Als er Tweakjhus zijn die zich van Fok! willen distantieren dan komen ze toch gewoon niet op Fok! :? en ook niet op de FP.

En als er Fok!kertjes zijn die Tweakjhusnest niets vinden blijven die toch lekker weg uit Fok!.

Ik vind het behoorlijk kinderachtig om hier ene topic te open en gaan klagen opdat his royal TweakLeadership bij de Fok!admin zou klagen over de kortzichtige reacties van sommige users op Fok!.

Ik ben ex-Tweakjuh en lees altijd nog tweakers.net, maar ik zit nu eenmaal veel op Fok!. Ik distantieër mezelf ook van rasistische uitspraken en zo .

Er is nu eenmaal af en toe een gezonde rivaliteit tussen Tweakers en Fokkers in het forum Onzin op Fok!. Maar ik denk dat 95% van de Fokkers niets met de uitspraken van die zeer kleine minderheid te maken wil hebben.
IDD fok is gewoon heel wat anders dan GOT en dat valt zekers te zien, het heeft ook meer users die babbelen over andere dingen dan computers ed. En dan is het logisch dat het aspect buitenlander/discriminatie meer aan het woord komt dan op een forum dat voor (laten we ff zeggen) 98 procent aan 'digitale' topics heeft.

't valt gewoon meer op op fok omdat daar minder actieve users zijn en het aantal geregistreerde mensen ook aardig minder is.

:) Peace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Op vrijdag 21 september 2001 01:36 schreef Wekkel het volgende:
De beste aanval is in mijn ogen nog steeds de tegenaanval. Na wat bijzonder oninteressant woordengeneuzel en uitpluiswerk op woordelijke reacties bindt het grootste deel behoorlijk in. Dat merk je ook op GoT. Als je de stelling verwoordt in een gegeven, die de stellingnemer niet aan wil nemen, maar wel (al dan niet impliciet) verwoordt, halen ze al snel bakzeil. De incidentele schreeuwer blijft gewoon doorflamen, ongeacht de reacties daarop: zoekend naar de confrontatie of gewoon een bord voor zijn (of hoogsonwaarschijnlijk haar) kop..

Ik schat de FoK users ook niet bijzonder hoog in in eerste instantie (blame me), maar de meesten lijken toch wel goede gasten te zijn...
Geweldig bewoord! :) Pluim voor je taalgebruik, zo mag ik het graag zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8733

er is geen rivaliteit wat een onzin... ik post hier en heb bijna 3000 posts op FoK!. Wat een dom gelul over dat distantieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mars

mars

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 06:27 schreef Llewella het volgende:

[..]

Als je een probleem op Fok hebt ga je naar de Fokcrew, heb je een probleem op Tweakers ga je naar de Tweakers crew...
Ik heb een probleem op Tweakers dus. Punt.

Maar deze discussie is inmiddels totaal off-topic dus laten we hem maar sluiten. :(

* mars wil nogmaals benadrukken dat hij constateert dat mensen als brulkikker en z'n kornuiten op de frontpage van Fok! (dus bij de nieuwsberichten) veruit het hardste schreeuwen.

* mars snapt niet waarom die lui niet allang een eeuwige(?) ban hebben gekregen.

* mars denkt dat ze Fok! vroeg of laat op deze manier gewoon om zeep helpen en dat is triest en jammer.

* mars heeft helemaal geen zin om met racisten in discussie te gaan. Hij kan z'n tijd veel beter besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8717

Op vrijdag 21 september 2001 17:05 schreef mars het volgende:

* mars heeft helemaal geen zin om met racisten in discussie te gaan. Hij kan z'n tijd veel beter besteden :)
Wie is er in dit topic dan een racist waarmee je niet in discussie wilt gaan??

Beetje merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mars

mars

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 17:18 schreef R@b het volgende:

[..]

Beetje merkwaardig.
Ik bedoel niet in dit topic, ik reageer op het eerdere voorstel (ik dacht van Llewella) om juist goed gebekt in discussie te gaan met racisten om zo tegenwicht te bieden. Een nobel streven maar ik heb er geen zin in. En R@b, je bent een prima gozer maar als je Fok! een beetje leuk wilt houden (of groot wil maken) zou ik toch wat strenger modereren/editten/bannen. Alleen jij kunt die brulkikkers aanpakken. 'T is maar een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 21 september 2001 17:18 schreef R@b het volgende:

[..]

Beetje merkwaardig.
:) Fok Rulez :)

Anoniem: 11550

Alvast dank je wel dat je de formule van Fok! best okay vind. Dat stellen we zeer op prijs. Maar ik vind het persoonlijk wel heel erg jammer dat je je op deze manier uit over een aantal meningen in Fok! die zeer zeker niet de bovenhand voeren, maar uiteraard wel aanwezig zijn. Ik wil dan bij deze ook verzekeren dat het zeker niet in de intentie ligt van de crew van Fok! om extreem-rechtse meningen toe te laten, maar dat er op het ogenblik zeer streng binnen het niet-toelaatbare van de policy gemodereerd wordt. Alle meningen die in vertreding zijn met de policy of de Nederlandse wet worden onmiddelijk gemodereerd en bestraft met waarschuwingen en/of bans. Ik vind het dus persoonlijk heel erg jammer dat je ondanks deze maatregelen denkt een gedoog-sfeer te ontdekken op Fok! waarin dit soort opmerkingen toegelaten worden. Ik wil dus ook even mijn post afsluiten met een stukje tekst wat inmiddels middels de FAQ-optie bovenin het Actualiteiten -forum zweeft:
Beste Fok!kers,

Ik begrijp dat de stemming bij veel Fok!kers na de gebeurtenissen in Amerika van afgelopen dinsdag teneergeslagen en verbitterd is en dat er weinig begrip is voor bepaalde gebeurtenissen die er nadien plaats hebben gevonden. Door deze gebeurtenissen in combinatie met de stemming onstaat er een hele negatieve sfeer ten opzichte van de Arabische wereld en/of immigranten en Islamitische Nederlanders. Een sfeer die in sommige topics in Actualiteit, Nieuws en Media niet nodig is en die veel mensen kwetst. Opmerkingen die getuigen van ongenuanceerde emotie, die tegelijkertijd geen rekening houden met de het feit dat het overgrote deel van de genoemde groepen niet schuldig is aan deze gebeurtenissen. Het is een sfeer die nu langzaam maar zeker ook vlam begint te vatten in Amerika en dat is tegelijkertijd een sfeer die niet op het forum past. Het forum van Fok! is altijd een intellectueel forum geweest waarbij ruimte is voor discussies die bezonnen en doordacht zijn. Ik wil dus iedereen oproepen om hier rekening mee te houden in zijn/haar posts. Want zeker op een Dag van Bezinning en Rouw als vandaag denk ik dat respect voorop dient te staan.

Dank jullie wel.
Ik hoop dat ik hiermee duidelijk maak dat wij alles proberen te voorkomen dat bepaalde onderbuikgevoelens plaatsvinden en ik denk dat het dus zeker niet terecht is als je vraagt om een distantiering van Fok!.

Anoniem: 5911

Op vrijdag 21 september 2001 17:35 schreef mars het volgende:maar als je Fok! een beetje leuk wilt houden (of groot wil maken)
:? :? :?

Goh, je bent goed op de hoogte.... |:(

• mars

mars

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 01:15 schreef MrBig het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk maak dat wij alles proberen te voorkomen dat bepaalde onderbuikgevoelens plaatsvinden en ik denk dat het dus zeker niet terecht is als je vraagt om een distantiering van Fok!.
Hulde voor je betoog (jammer dat er geen applaus emoticoontje is).

Het distantieren van Fok gaat misschien wel wat ver en als het zou gebeuren zou het me zeker wel aan het hart gaan! M'n posting is echter voortgekomen uit frustratie over de 'brulkikkers' op Fok en die frustraties komen niet uit het niets. Na alles wat er gezegd is hoop ik dat er in ieder geval een extra signaal (van 'buiten' Fok) uitgegaan is tegen die 'bepaalde onderbuikgevoelens' en ik hoop tevens dat ik niet teveel mensen gekwetst heb die dat niet verdienen.

* mars doet het in ieder geval goed om te zien dat er wel degelijk serieus naar 'brulkikkers' gekeken wordt.

Op zaterdag 22 september 2001 02:05 schreef mars het volgende:

[..]

Hulde voor je betoog (jammer dat er geen applaus emoticoontje is).

Het distantieren van Fok gaat misschien wel wat ver en als het zou gebeuren zou het me zeker wel aan het hart gaan! M'n posting is echter voortgekomen uit frustratie over de 'brulkikkers' op Fok en die frustraties komen niet uit het niets. Na alles wat er gezegd is hoop ik dat er in ieder geval een extra signaal (van 'buiten' Fok) uitgegaan is tegen die 'bepaalde onderbuikgevoelens' en ik hoop tevens dat ik niet teveel mensen gekwetst heb die dat niet verdienen.

* mars doet het in ieder geval goed om te zien dat er wel degelijk serieus naar 'brulkikkers' gekeken wordt.
Ik had niet anders verwacht, jij wel dan :?

Hier op GoT zijn ook dergelijke kreten te vinden, veelvuldig zelfs, we treden daar tegen op, maar kunnen niet voorkomen dat ze gepost worden, dus mensen zullen die kreten zien, betekent het dan meteen dat we er niet tegen optreden :? Dat is hetzelfde als bij Fok...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 20 september 2001 20:40 schreef mars het volgende:
Oh, even voor de duidelijkheid en om niet de verkeerde discussie op te starten, ik bedoel wat is jullie standpunt m.b.t de vraag of tweakers.net zich zou moeten distantieren van Fok! om de naam van tweakers niet te beschadigen. (ik vraag dus niet wat jullie vinden van racisme e.d. a.j.b., daar wordt al genoeg over gezegd)
Tweakers.net vind ik juist nog een graadje erger met al die censuur!

Engels pratende mensen krijgen een ban. Mensen die niet met de horde meelopen als een schaap worden verbannen. En iemand die het even niet snapt krijgt "ZOEK MAAR EEN END WEG".

Niet zo zeuren dus en begin bij jezelf!

• RM-rf
  • Laatst online: 22:33

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zaterdag 22 september 2001 09:45 schreef Attilla het volgende:

Tweakers.net vind ik juist nog een graadje erger met al die censuur!

Engels pratende mensen krijgen een ban. Mensen die niet met de horde meelopen als een schaap worden verbannen. En iemand die het even niet snapt krijgt "ZOEK MAAR EEN END WEG".

Niet zo zeuren dus en begin bij jezelf!
zoiets bedacht ik me net ook, al vind ik de term 'censuur' een beetje overdreven.

fok-ers zullen zich inderdaad (misschien ergeren) aan 'l33t'-gedrag en strenge moderaties op Tweakers. Het feit dat je hier niet zomaar een vraag mag stellen, maar dat er dan wat van de vraagsteller zelf verwacht wordt:
dat ligt echter gewoonweg door het verschil in doelstelling tussen de twee, tweakers is wat gespecificeerder, op een specifiek doelgebied gericht, en strenge moderatie behoort tot de standaard gereedschappen van de mods om het forum on-topic te houden.

fok! heeft dat gewoon niet en daarom is er ook minder ruimte om heel streng te modereren, ik denk dat dat voor hen een juiste keuze is, die normaal de sfeer op fok! en stuk opener maakt, enkel in deze situatie kan het betekenen dat er ook meer ruimte is voor misbruik.
dat treedt even vaak op tweakers op, enkel heeft men op tweakers er meer ruimte om op te reageren.
dit is echter een eenmalige situatie, hopelijk zakken de gemoederen en kruipen ook de rascisten weer lief terug in hun hol als alles minder erg blijkt dan men eerst geroepen heeft.

ik denk dat de binding tussen tweakers en fok! best een goede is, het zijn voornamelijk elkaar aanvullende platforms.

maar uiteindelijk ging deze thread over de reacties op de nieuws-threads; van de fp van fok!zine, niet over de fora.
het valt me inderdaad op dat er een groot verschil is tussen de reacties op Tnet en fok!zine;
op Tnet behoort het doorlezen van reacties tot mijn standaard handeling, simpelweg omdat het veel aanvullende info geeft, specifieke zijwegen inwandeld en je kennis enorm verhoogd over een onderwerp, alle personen delen hun kennis en het niveau is hoog.

op fok!zine; ehm tja, het beste is daar de reacties niet door te lezen voor mij, want het levert me hooguit ergernis op over het offtopic geblaat, misschien mn persoonlijke mening, maar ik vraag me af of er niet gedacht is aan een (aangepast) moderatie-systeem voor fok!
natuurlijk is het nieuws niet echt gericht op echte kennis, maar betreft het meer de standaard telegraaf-vullertjes (sorry das ook mn mening) maar ook daarop kan je best proberen het niveau van de reacties te verhogen door moderaties toe te passen, misschien enkel op 4 tags, grappig, interessant, informatief en troll
daarmee kan je al de kortzichtige reacties eruit filteren.
maar uiteindelijk is dat een zaak voor de mensen van fok! zelf, kan me best voorstellen dat ze minder van een moderatie-system verwachten, dat is nu eenmaal geschikter voor een site met specifiek soelgebied als Tnet.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

26685

Ik vindt het niveau van de reactie op news ook ZEER laag, als je zulke uitspraken op dit forum probeert heb je binnen no-time een ban. En terecht.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op zaterdag 22 september 2001 13:23 schreef Mannekino het volgende:
Ik vindt het niveau van de reactie op news ook ZEER laag, als je zulke uitspraken op dit forum probeert heb je binnen no-time een ban. En terecht.
Niveau is een term die voor de Fok!kers dezelfde betekenis heeft als ATA100 controller voor mijn oma van 80.

Ik heb me daar ooit es geregged, ben zelf een niet al te serieus figuur hoor, maar daar was het gewoon echt niet leuk meer.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iedereen heeft recht om zijn niveau te gebruiken die hij wilt. Indien Fok zijn huidige niveau heeft en de mensen daarmee aan de slag gaan is daar niets mis mee: wij hebben daar toch geen last van.

Ga dan niet over andere fora lopen te zeuren dat ze niet niveau-rijk zijn, want 'onze' HK voldoet dan ook niet aan 'onze' normen.

Roomser als de paus-pogingen op Tnet en GoT doe ik niet aan mee, iedereen heeft het recht om zijn eigen smakelooshied te gebruiken. Mijn vinger zal ik nimmer bestraffend gebruiken tov andere fora.

Op GoT hebben we iig een hoog niveau, waar veel mensen erg veel energie in hebben gestoken, GoT laten we dus niet verzieken door laagniveau geblaat.

* Delerium denkt overigens dat 99% van iNET geblaat is, dussuh... :+

Anoniem: 27451

Op zaterdag 22 september 2001 16:15 schreef Captain Pervert het volgende:
Ik heb me daar ooit es geregged, ben zelf een niet al te serieus figuur hoor, maar daar was het gewoon echt niet leuk meer.
Mijn idee.
Als je jezelf gaat ergeren aan de postings die er geplaatst worden is het tijd om weg te gaan. :)

Waarom zou je je ergeren aan een forum? Dan kom je er toch gewoon niet meer. Sim-Pel.

Of het niet door de beugel kan wat er gepost word is niet 'ons' pakkie an. Dat zoeken ze daar maar uit. Waarom bemoeid iedereen zich toch met elkander? :+

Anoniem: 24810

Op zaterdag 22 september 2001 16:15 schreef Captain Pervert het volgende:
Niveau is een term die voor de Fok!kers dezelfde betekenis heeft als ATA100 controller voor mijn oma van 80.
Wat een verschrikkelijk generaliserende en disriminerende opmerking over ons Fok!kers. Wat een laag niveau hier op Tweakers, ik zou graag zien dat Fok! zicht distantieert van Tweakers...

• ThE_ED
  • Laatst online: 01-07 13:44

ThE_ED

Stuffed Animal

Op donderdag 20 september 2001 21:27 schreef Aneurism het volgende:
Hallo, nou ik ben dus ook een Fokker. Ik hou mezelf verre van de opmerkingen die soms worden gemaakt in het Forum in ANM gedeelte, omdat ik net als sommige hier het niet vind kunnen. Over het algemeen is Fok gewoon lekker gezellig om te lullen, helaas zijn er wat rotte peren tussen. Ik kan best jullie standpunt begrijpen om je te distancieren, maar fok is niet alleen een rasisten gedoe.

Aneurism
IDD, ook goede bekenden van mij komen op fok! en ik vind het nog steeds gezellig, vooralop het forum waar ik het vaakst komt. Het is idd algemeen bekend dat sommige users en sommige subfora Žwat minderŽzijn. Maar het is IMHO zker nit zo dat Fok! rascistisch zou zijn. Er zou af en toe wel wat strenger gemod mogen worden enzo, maar jah, wie ben ik, ik heb er wel vrede mee zo. Hoewel ik het moet toegeven da sommige subfora nou niet altijd je van het zijn, en sommige users van mij al lang een ban haddengekregen moet ik zeggen dat ik over het algemeen toch wel tevreden ben. (Maar misschien lees ik alleen de leuke dingen...)

Ik ben fan van dingen

• ThE_ED
  • Laatst online: 01-07 13:44

ThE_ED

Stuffed Animal

Op zaterdag 22 september 2001 19:09 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk generaliserende en disriminerende opmerking over ons Fok!kers. Wat een laag niveau hier op Tweakers, ik zou graag zien dat Fok! zicht distantieert van Tweakers...
:P yea... :D

Maar ff zere neus: Ook de fok!er maakt zich vaak schuldig aan generalsatie en soms zelfs wel beledigende opmerkingen tov. tweakers... maar goed... meestal kun je er wel door heen prikken...

Ik ben fan van dingen

• mars

mars

Topicstarter
Verhip, het lijkt haast wel of het al geholpen heeft! :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7195

Af en toe bekijk ik de reacties op Fok!Zine en dan denk ik... tja.. 13 jarigen hebben ook recht op hun mening...

Ik bedoel... je gaat toch niet goedpraten wat daar allemaal bijelkaar geschreeuwd wordt! Ik kan me niet voorstellen waarom de leiding daar niet bepaalde lieden daar van die site aftrapt, gewoonweg omdat ze de Nederlandse grondwet overtreden. (Gij zult niet discrimineren bla (artikel 1)).

Op tweakers.net wordt echter gelinkt naar artikelen op fok, niet naar reacties op fok. We linken ook naar reviews op andere sites met reacties. Dus in zoverre zie ik geen verschil.

Aan de Fok!Zine crew die hier ronddwaalt zou ik de tip willen geven: treed eens een keer op tegen de vreemdelingenhaat op je site. Dat mag best. Voer anders een modereersysteem in. Dat heeft op tweakers.net ook geholpen.

Anoniem: 27577

Ik ga niet dit hele topic lezen, maar wil wel ff als Fok!ker kwijt dat je door alle referenties (links, etc.) naar Fok! weg te halen impliceert dat dus iedereen op Fok! zich schuldig zou maken aan dergelijke uitingen.

Edit: Ik had het over Fok!Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mars

mars

Topicstarter
Van de frontpage van Fok!:
Nieuwsberichten kunnen gesloten worden...
Gepost door Danny (FOS4) - dinsdag 2 oktober 2001 @ 16:07
Vanwege de groei aan racistische en discriminerende uitlatingen op een aantal nieuwsberichten hier op FOK! hebben wij ons genoodzaakt gevoeld daar iets tegen te doen.

Vanaf vandaag is het voor ons mogelijk op nieuwsitems een slot te zetten, waardoor verder reageren niet meer mogelijk is. Uiteraard geldt nog steeds dat je het risico loopt permanent gebanned te worden als je racistische of discriminerende uitlatingen plaatst.

We hopen dat we het slotje maar zelden hoeven te gebruiken, en gaan uit van het gezond verstand en de goodwill van onze users.

Racisme wordt op FOK! NIET getolereerd !
Applaus! Heel goed, m'n vertrouwen in Fok! is volledig hersteld. Succes in de toekomst met het brengen van nieuws op een leuke en constructieve manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 14:44

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb eigelijk een vraag die niets met dit topic te maken heeft, maar wel weer met de relatie tussen Tweakers.net en Fok!.

Mijn vraag gaat dus over deze zin: "Tweakers.net|Fokzine.net" die in de titelbalt van Tweakers.net verschijnt. Waarvoor staat hier Fok! bij? Dat heeft toch niets met Fok! te maken?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Het is zelfs zo erg dat ik denk dat Tweakers.net er goed aan zou doen de directe links op de frontpage te verwijderen (...)
Wat denken jullie hiervan?
Ik vind dat tweakers.net boven de politiek moet staan: tweakers.net is bedoeld voor alle mensen die het leuk vinden om zich met computers bezig te houden of ze nou CDA, PvdA, VVD of wat dan ook stemmen.

Daarom is niet goed als tweakers.net zich verbindt aan sites die niet boven de politiek staan. Door te linken naar sites die wel duidelijk politiek stelling nemen wordt tweakers.net minder aantrekkelijk voor die mensen die het niet met die politieke stellingname eens zijn.

Niemand kan volhouden dat fokzine.net politiek neutraal is. Natuurlijk is het zo dat er mensen van verschillende politieke voorkeuren op fokzine.net posten, maar dat neemt niet weg dat de crew van fokzine.net door de keuze van nieuwsartikelen, fokzine.net duidelijk een rechtse uitstraling geeft: zelfs het kleinstje nieuwtje over LPF wordt gepost, net als elk negatief bericht over asielzoekers of allochtonen dat op internet of in de kranten te vinden is.

Het is natuurlijk op zich geen probleem dat fokzine.net politiek stelling neemt: we leven immers in een vrij land. Wel is het jammer dat tweakers.net door te linken naar de nieuwsposts van fokzine.net zich verbindt aan een site die politiek stelling neemt. Tweakers.net dreigt daardoor haar politieke neutraliteit te verliezen.

De crew van tweakers.net zou er daarom goed aan doen om niet langer meer naar de nieuwsposts van fokzine.net te linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 22:48

Arno

PF5A

[/oude draad] :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op donderdag 02 mei 2002 23:30 schreef Traag het volgende:
[/oude draad] :+
inderdaad, maar nog steeds actueel!
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.