Probleem met V&A aankoop (defect moederbord)

Pagina: 1
Acties:

• timodv
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:43
Ik zit momenteel in een vervelende situatie na een aankoop via Vraag & Aanbod en ben benieuwd naar ervaringen/advies van anderen.

Ik heb een set overgenomen (moederbord + CPU + RAM + koeler) die als werkend werd verkocht. Na ontvangst heb ik alles getest in een minimale setup en met meerdere voedingen, maar het systeem valt direct uit zodra de CPU power wordt aangesloten.

Om andere oorzaken uit te sluiten heb ik:

meerdere PSU’s getest
minimale configuratie gebruikt
de CPU op een ander moederbord getest (werkt daar wel)

Daarmee lijkt het probleem bij het moederbord te liggen.

Daarnaast ontbraken er bij levering ook nog enkele accessoires (fan clips en wifi-antennes), die later nagezonden zouden worden.

In eerste instantie was er contact en werd aangegeven dat dit opgelost zou worden, maar inmiddels heb ik al langere tijd geen reactie meer ontvangen.

De verkoper gaf aan dat het mogelijk transportschade is en dat dit via de verzender opgelost moet worden. De verzending was verzekerd, maar een eventuele claim loopt via de verzender.

Ik heb dit ook bij hem neergelegd, maar door de trage communicatie is de termijn voor het indienen van een claim inmiddels verstreken..

Mijn vragen:

Hoe wordt hier normaal mee omgegaan bij particuliere verkoop via V&A?
In hoeverre ligt de verantwoordelijkheid bij de verkoper vs. koper in zo’n geval?
Heeft iemand ervaring met vergelijkbare situaties en hoe dit is opgelost?

Ik wil het graag netjes oplossen, maar ben benieuwd wat realistisch is in dit soort gevallen.
En bovenal wil ik weten of ik gewoon nu "pech" heb

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:20
Als het apparaat defect was bij ontvangst en je hebt dit ook direct gemeld bij de verkoper dan heb je niet ontvangen waar je voor betaald hebt en de verkoper zal het moeten oplossen, niet de vervoerder.

Vervelende situatie, ook voor de verkoper zelf natuurlijk (er van uitgaande dat de verkoper niet wist dat het apparaat defect was of dat het inderdaad tijdens verzending gebeurd is).

[ Voor 13% gewijzigd door Nopheros op 23-04-2026 16:47 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
De koper hoort jou een werkend product te verkopen. Verder is degene die het verzendlabel heeft gekocht de opdrachtgever en kan alleen die persoon een claim indienen bij de vervoerder.

Hoe heb je één en ander binnengekregen, zat de CPU al in de socket, of moest je die er nog in doen? Niet toevallig kromme pinnen?

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Belangrijk is dat particuliere verkoop gewoon onder dezelfde voorwaarden gebeurt, tenzij anders overeengekomen. Jij hebt dus gewoon recht op een deugdelijk product en anders is de verkoper degene die het op moet lossen.
Het is dus absoluut geen geval 'garantie tot aan de deur' tenzij dat in de advertentie stond.

• timodv
_JGC_ schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:54:
De koper hoort jou een werkend product te verkopen. Verder is degene die het verzendlabel heeft gekocht de opdrachtgever en kan alleen die persoon een claim indienen bij de vervoerder.

Hoe heb je één en ander binnengekregen, zat de CPU al in de socket, of moest je die er nog in doen? Niet toevallig kromme pinnen?
De cpu zat in het moederbord.

Ik heb alle onderdelen in een andere moederbord gedaan, en toen werkte het wel allemaal.
(ik heb hetzelfde gedaan met oude onderdelen van een pc in het "nieuwe"moederbord. en toen werkte het niet.)

• timodv
Dit staat er in de advertentie zelf:

Aangeboden in uitstekende staat:
- moederbord
- cpu
- ram
Optioneel een koeler die er altijd hebben op gezeten. Staan niet op de foto's. Laat me gerust weten wat je als bundel zou willen.

Alles kan veilig verzonden worden.
Meer foto's of informatie kan ik zeker aanleveren via een berichtje.

*merken weggelaten want... ik weet niet of ik alle info van de advertentie kan tonen, zonder dat ik de verkoper bekendmaak

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je er niet meer uit komt of geen reactie meer krijgt dan zit er weinig anders op dan je verlies nemen of juridische/gerechtelijke stappen zetten.

Verkoper is inderdaad verantwoordelijk, maar als je geen communicatie meer hebt dan koop je daar ook niets voor.

Wellicht kun je iets met adresgegevens van een verzendlabel plus bankrekening?

Overigens is de verkoper niet zo lastig te achterhalen aan de hand van je andere forumreacties :)

• timodv
Dagion schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:40:
Als je er niet meer uit komt of geen reactie meer krijgt dan zit er weinig anders op dan je verlies nemen of juridische/gerechtelijke stappen zetten.

Verkoper is inderdaad verantwoordelijk, maar als je geen communicatie meer hebt dan koop je daar ook niets voor.

Wellicht kun je iets met adresgegevens van een verzendlabel plus bankrekening?

Overigens is de verkoper niet zo lastig te achterhalen aan de hand van je andere forumreacties :)
De grootste plottwist is dat zijn adres een computerwinkel in België is.

maar om nou daarheen te bellen of mailen, lijkt me ook weer een beetje vreemd

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
timodv schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:58:
[...]
De grootste plottwist is dat zijn adres een computerwinkel in België is.

maar om nou daarheen te bellen of mailen, lijkt me ook weer een beetje vreemd
Dan zou ik het juist wel doen? Paar opties:
1. Iemand gebruikt hun adres onterecht, lijkt me dat ze dat wel willen weten
2. Misschien was het toch niet een echte consumenten verkoop?
3. Als het de winkel is die ik denk dat het is, zijn ze nogal fier op hun 240 5-sterren reviews - laat maar eens zien waar je voor staat ;)

• timodv
Dagion schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:21:
[...]

Dan zou ik het juist wel doen? Paar opties:
1. Iemand gebruikt hun adres onterecht, lijkt me dat ze dat wel willen weten
2. Misschien was het toch niet een echte consumenten verkoop?
3. Als het de winkel is die ik denk dat het is, zijn ze nogal fier op hun 240 5-sterren reviews - laat maar eens zien waar je voor staat ;)
Het is niet de winkel waar je aan denkt, deze heeft zo'n 237 reviews minder op google.
Maar de naam van de verkoper wordt wel benoemd in reviews

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dan zou ik zeker de winkel eens bellen :)
Als het adres van zaak wordt gebruikt, heeft de verkoop vaak ook een zakelijk karakter. Dan heb je een stuk meer rechten als consument,en valt hebt onder WKOA. (In België heb je die ook, al doen ze moeilijker over grens heen).
Pagina: 1