Tesla sluit Hardware 3 uit van volledig autonome rijfunctie…

Pagina: 1
Acties:

• Martinos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:40
Artikel: nieuws: Tesla sluit Hardware 3 uit van volledig autonome rijfunctie en biedt ...
Auteur: @Imre Himmelbauer

Zie een typo in je bericht. Omzet is 22,4 miljard ;-)

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online

Imre Himmelbauer

Redacteur
Aangepast, dank!

• prozei
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:12
(33min in de persconferentie) er komt een gedistilleerde versie van FSD supervised v14 voor hw3 rond eind juni met zelfde functionaliteiten als v14 voor hw4. Hw3 wordt alleen uitgesloten van deelname aan de robotaxi vloot.

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:18
Artikel: nieuws: Tesla sluit Hardware 3 uit van volledig autonome rijfunctie en biedt ...
Auteur: @Imre Himmelbauer

Ik weet niet waar de 'bedrijfswinst' vandaan komt. Maar dat is dan zonder een heleboel kosten mee te nemen. En is dus niet representatief.

De nettowinst in Q1 2026 is 477 miljoen dollar. T.o.v. 409 in Q1 2025.
Zie https://assets-ir.tesla.c...R/TSLA-Q1-2026-Update.pdf, sheet 25 bijna helemaal rechtsonderaan.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:04
Artikel titel: Tesla sluit Hardware 3 uit van volledig autonome rijfunctie en biedt upgrade aan

Nergens staat dat Tesla een upgrade aanbiedt, alleen dat Tesla zegt dat ze dat nu niet doen i.v.m. "Om dit efficiënt te kunnen doen, moeten we microfabrieken opzetten in grote, stedelijke gebieden. Als dit in een servicecentrum gebeurt, is het extreem traag en inefficiënt."

@Imre Himmelbauer Waaruit blijk dat Tesla een upgrade biedt?

GoT, You have to love it!

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online

Imre Himmelbauer

Redacteur
@prozei Nice catch! Voeg ik toe.
@Gregoor Er zijn ook weer discussies over te voeren wat nou een beter beeld geeft, maar ik zal de nettowinst toevoegen. Dat is het compleetst.
@Lisadr De volledige quote is als volgt:
For customers that have bought FSD, what we’re offering is essentially a discounted trade-in for cars that have AI4 hardware. We’ll also be offering the ability to upgrade the car to replace the computer. And you also need to replace the cameras, unfortunately, to go to Hardware 4. To do this efficiently, we’re going to have to set up microfactories, or small factories, in major metropolitan areas in order to do it efficiently. If it’s done at the service center, it’s extremely slow to do so and inefficient. We basically need mini production lines to make the change.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:04
@Imre Himmelbauer

"And you also need to replace the cameras, unfortunately, to go to Hardware 4" Hiermee zeggen ze dat een upgrade niet mogelijk is. Volledig autonome rijfunctie heeft HW4 camera's nodig. Een upgrade is dus niet mogelijk en daarmee is de gekozen titel misleidend.

"We’ll also be offering the ability to upgrade the car to replace the computer. "Ofwel geen upgrade, maar koop een nieuwe auto.

GoT, You have to love it!

• comecme
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:19
Het artikel vermeldt:
Update, 8.57 uur – In het artikel stond aanvankelijk dat Tesla een winst van 22,39 miljard dollar had geboekt. Dat klopt niet: Tesla boekte een omzet van 22,39 miljard dollar. Dit is aangepast.
Hier staat nu twee keer hetzelfde bedrag. Ik neem aan dat een van die twee een ander bedrag moest zijn.

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:21
comecme schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:09:
Het artikel vermeldt:

[...]

Hier staat nu twee keer hetzelfde bedrag. Ik neem aan dat een van die twee een ander bedrag moest zijn.
Denk dat de getallen wel kunnen kloppen, want de ene keer staat er winst bij en de andere keer staat er omzet bij.

• comecme
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:19
JelleDJs schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:14:
[...]

Denk dat de getallen wel kunnen kloppen, want de ene keer staat er winst bij en de andere keer staat er omzet bij.
Ah... daar heb ik dus overheen gelezen. Zou denk ik zelf dan de woorden winst en omzet cursief gemaakt hebben of de zin anders hebben geformuleerd, bijvoorbeeld alleen benoemen dat het omzet had moeten zijn.

Maar goed, ik heb niet goed genoeg gelezen blijkbaar.
Pagina: 1