Marantz Cinema 60 of 70 als vervanger van mijn SR5006

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Hallo,

mijn huidige Marantz SR5006 heeft voor de 2de keer een kapot kanaal. Nu kan ik deze nog een keer laten repareren, maar langzaam aan denk ik eraan om voor een nieuwe AVR te gaan. Dit in combinatie met mijn (ook oude) KEF KHT2005.2 eitjes. Deze speakers bevallen me erg goed en geven in combinatie met mijn Marantz een erg mooi geluid. Ik wil dan ook graag bij Marantz blijven.

Bij mijn zoektocht kom ik uit op de Marantz SR5015, de Cinema 60 en de Cinema 70. Vooral de laatste 2 trekken me het meest.

Waar ik vooral mee zit, is de Cinema 70 zwaar genoeg voor mijn speakers. Ik zet het geluid niet vaak echt hard, maar vind het wel fijn als het af en toe kan. De SR5006 was qua vermogen het meest vergelijkbaar met de Cinema 60, maar deze heeft dan ook wel een veel duurder prijskaartje. De Cinema 70 is leuker geprijsd. We gebruiken hem vooral voor film, maar met de nieuwere opties zal er ook veel meer muziek op worden afgespeeld. (voorheen streamde ik vooral via een chromecast). Zijn er nog andere dingen die ik mee moet nemen in de afweging tussen deze 2?

Wellicht zijn er ook nog andere vergelijkbare opties, belangrijk voor mij blijft wel dat ik het geluid van een Marantz erg goed vind.

Alvast bedankt.