Toon posts:

[OC] FSB OC... Videokaart de bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alloha,

Als ik bij mijn computer (k7v, slotA Athlon 700@850, 384MB 133Mhz) de FSB verhoog (al is het maar met 1Mhz) dan crashed mijn systeem ff na het booten (krijg windows niet eens geladen).

Nou had ik al keer hierover gepost en werd me verteld dat het dan waarschijnlijk lag dat een van me PCI-kaarten dat niet aankon.

Toen heb ik alles uit me computer gehaald behalve mijn videokaart en toen deed hij het nogsteeds.

Zou het dan mijn videokaart zijn die het niet aankan :?

Ik heb een CARDEXPERT GeForce2MX 32MB..... iemand die hier ook problemen mee heeft gehad of iemand waarbij het wel met deze kaart gewoon lukt :?

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29
doet 'ie het wel op de gewone FSB?

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je FSB op 100Mhz???

zo ja, dan doet het het daar wel gewoon goed op

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

De MX is het niet denk ik. Die moderne kaarten zijn best bestand tegen een redelijke FSB (mijn Radeon heeft geen moeite met 150) En mijn oude MX ging pas protesteren bij 145. Hoe zit het met je cache ? zit het hem daar niet in ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Via me multiplier krijg ik wel me 700 op 850 (dus cache is goed volgens mij)..... maar als ik me GFD eraf haal en gewoon me standaard CPU dan de FSB verhoog dan crashed ie

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
Werk in Jumpered mode, dan gaat ie wel, heb ik ook.

Gewoon FSB via jumpers instellen. www.k7v.com en dan jumper/dipswitch settings voor alle fsb's tot 150 mhz via de jumpers.. makkelijk zat, geen gezeur, en alles flex.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
SHOOT ME!!!!!!

Na het idee van DrQ kreeg ik dus wel in jumpermode me FSB veranderd, denk probeer het toch nog een keer in jumperfree...... doet ie het ook gewoon ineens!!!!

Kreeg me FSB niet verder als 105 (multiplier op 8,5) dus 892Mhz.

Toch nog maar eens me multiplier op 9 gezet (wat eerst gewoon na 10000x proberen nooit werkte) en nou draait ie gewoon op 900!!!

Maar nu ik hem dus op 900 heb staan krijg ik weer het gekut dat ik me FSB weer niet kan veranderen omdat anders me windows crashed!!!!

Maarja, mischien als ik over paar weken weer probeer dat ik dan wel weer ineens me FSB kan veranderen of me multiplier >:)
Pagina: 1