Mijn moeder, 85+ maar nog heel bijdehands, werkt nog dagelijks op de computer - véél Word en mail. De afgelopen 25 jaar was dat steeds een iMac. Deze laatste is nu 14 jaar en begeeft het. Dus dringend op zoek naar iets nieuws.
Vroeger waren de voordelen van Apple duidelijk, ik weet niet of dat nog steeds zo is. Sowieso zou overschakelen van een 14 jaar oude Mac naar een nieuwe ook een groot verschil maken dus de herkenbaarheid zal in beide gevallen niet vanzelfsprekend zijn Voor het werk gebruik ik een HP, vrouw en dochter hebben een PC van/voor school. Ik heb privé nog een oude MacBook Air.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gewoon mailen, de krant online lezen en office-toepassingen. De computer gaat aan om 07h en uit rond 22h. Heel veel Word.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat nodig is, zonder te overdrijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Laserprinter Kyocera EcoSys MA2100 cwfx en inktjet Epson ET2860.
Office abonnement hebben we.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goeie monitor. Volledig toetsenbord. Muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. De dochter vindt haar huidige laptop van HP wel veel aangenamer dan haar vorige Dell. Misschien betekent dat niets.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Staat op van ’s morgens to ’s avonds dus niet te luid.
Wat verwacht je van ons?
Eenvoud en prijs zijn belangrijk.
Best opnieuw terug naar de (dure) iMac via de Macstore (en trek uw plan) of misschien toch een goeie All-in-one PC met Office aangekocht bij een lokale zaak bekend om zijn goeie service?
Ik dacht dat dit misschien ook de kans zou zijn om op Ubuntu over te gaan of ga ik te ver nu?
Dank voor de adviezen.
Vroeger waren de voordelen van Apple duidelijk, ik weet niet of dat nog steeds zo is. Sowieso zou overschakelen van een 14 jaar oude Mac naar een nieuwe ook een groot verschil maken dus de herkenbaarheid zal in beide gevallen niet vanzelfsprekend zijn Voor het werk gebruik ik een HP, vrouw en dochter hebben een PC van/voor school. Ik heb privé nog een oude MacBook Air.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gewoon mailen, de krant online lezen en office-toepassingen. De computer gaat aan om 07h en uit rond 22h. Heel veel Word.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat nodig is, zonder te overdrijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Laserprinter Kyocera EcoSys MA2100 cwfx en inktjet Epson ET2860.
Office abonnement hebben we.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goeie monitor. Volledig toetsenbord. Muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. De dochter vindt haar huidige laptop van HP wel veel aangenamer dan haar vorige Dell. Misschien betekent dat niets.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Staat op van ’s morgens to ’s avonds dus niet te luid.
Wat verwacht je van ons?
Eenvoud en prijs zijn belangrijk.
Best opnieuw terug naar de (dure) iMac via de Macstore (en trek uw plan) of misschien toch een goeie All-in-one PC met Office aangekocht bij een lokale zaak bekend om zijn goeie service?
Ik dacht dat dit misschien ook de kans zou zijn om op Ubuntu over te gaan of ga ik te ver nu?
Dank voor de adviezen.