Problemen met scherm Lenovo ThinkBook 16 G8

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• wadi
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-04 14:45
Hi,

Ik ben zeer teleurgesteld in de bouwkwaliteit van de Lenovo ThinkBook 16 G8 IRL - Type 21SH en over de support van Lenovo achteraf.
Ik heb in aug 2025, twee van deze toestellen gekocht voor de schooltaken van mijn kinderen. Bij één van de 2 bleken er al snel problemen met het keyboard. Uiteindelijk is dit keyboard, via een reparatie in het depot in Polen, vervangen. Maar voor die reparatie had ik ook doorgegeven dat er krassen in het scherm zijn die komen omdat het scherm tegen het klavier aanschuurt. Dit probleem doet zich op allebei de laptops op identiek dezelfde plek voor waardoor ik helemaal overtuigd ben dat dit geen schade is die door onszelf veroorzaakt is. Bovendien kwam ik op reddit ook al meldingen tegen van dit soort schade. Dit was dus doorgegeven voor de reparatie maar hier heeft men niet naar gekeken in het depot.
Ik ben nu al een hele tijd in discussie met EMEA Customer Care van Lenovo, maar de enige optie is om de laptops opnieuw naar het depot te sturen in Polen. Dit zie ik niet echt zitten omdat 1) ze vorige keer niet naar die schade gekeken hebben en 2) de kinderen dan lang de laptop moeten missen voor hun schoolwerk. Een andere optie wil Lenovo Support niet voorstellen. Hoewel ze blijkbaar ook techniekers aan huis kunnen laten komen als je heel veel extra betaalt voor uitgebreide garantie.
Vandaar heb ik eigenlijk 2 vragen : heeft iemand toevallig ook dit probleem? En wat valt er aan te doen als je niet op Lenovo kan rekenen?

Alvast bedankt,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xtUzUgadrlpE2_yOXfrSnxQA18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrFrHKvp8Y18b8eABEbQgm1T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUMcovfn1HMZSsZT3vFXxLWdgak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AnrhQWktDAwK9CsZ3a2dD2v.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
ThinkBook 16 G8 IRL - Type 21SH

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
lenovo Support.. helaas zonder succes

Alle reacties

• Ghoulli
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:43

Ghoulli

Snapt er niks van.

heeft iemand toevallig ook dit probleem? En wat valt er aan te doen als je niet op Lenovo kan rekenen?
Dit is echt HET probleem met Lenovo's van de afgelopen tich jaar. De coating die zij gebruiken voor hun matte scherm (wat tevens er goed werkt) schuurt gemakkelijk eraf door het toetsenbord als er druk aan de bovenkant van de klep komt. Dit dus ook wanneer er boeken e.d. in de tas bovenop de laptop rusten.

Helaas kan ik uit ervaring zeggen dat dit permanente schade is en dat je dit er niet meer af krijgt, en dat Lenovo dit ook niet voor je gaat oplossen. De beste optie die je hebt is zelf de LCD vervangen, maar dan komt het probleem gewoon weer terug wanneer je kinderen de laptops weer meenemen naar school.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Er is een reden waarom nieuwe laptops zo'n matje hebben tussen scherm en toetsenbord. Meeste mensen gooien dat matje weg, gaat meestal ook goed, maar bij deze laptops dus niet.