Adapter/stekker gezocht voor nachtlampje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:43
De stekker/adapter van het nachtlampje van m’n dochter is stuk: één pin is afgebroken in het stopcontact (die heb ik er inmiddels uit). Dus die adapter moet vervangen worden. Zie foto van de huidige stekker/adapter.

Alleen het is geen standaard ding want ik kan maar weinig online vinden (output 7V, 0.1A). Wat ik vind heeft zo'n male/female plug en ik heb iets met een schakelaar nodig.

* stekker + adapter zijn één geheel
* er zit een aan/uit schakelaar op
* geen losse plug (dus niet gewoon een standaard adaptertje erin prikken)

Wat is hier de handigste aanpak? Kabel doorknippen gelijk na de adapter en iets universeels ertussen zetten? Of is dat vragen om gezeik met 230V en beter gewoon vervangen? En twee, maakt het nog uit hoe ik het aansluit? Mijn AC/DC kennis is ver weggezakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uLWcSYmHMDxhr7hakgb3Dlx9rI=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/lE4b0ipWIp4bqCR1kQ1LMaUa.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bejO7kFtl9gkBELZPUJ8FPNRiWE=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/MpXEEKjcvNk0HD0WmVrGq4RX.gif?f=fotoalbum_large

MacBook Pro 14" 2021

Alle reacties

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:17
Let op: constant current. Je kunt niet een willekeurige 7V adapter pakken.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Weet je toevallig ook wat voor lampje het is? Misschien dat de fabrikant je kan helpen?

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Open maken. Draad solderen aan de pin connectoren. Stekker aan draad maken. Adapter in een plastic doosje stoppen of iets netjes 3D printen ofzo.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Je hebt adapters waarbij je zelf het voltage kan instellen, zoals deze: https://www.allekabels.nl...88-4cfa-a6cc-325902d73f61

Deze kan op 7.5V.. dan zit je nog geen 10% van het gewenste voltage af. Misschien een idee?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08

BCC

Probeer eens even of hij op 5v draait - dan kun je er een usb kabel aanhangen

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Er zijn constant current LED drivers met DC output die je kunt gebruiken als je het netjes kan wegwerken. Anders is vervangen van de 7V 0.1A constant current adapter een optie. Voor de driver kun je een stekker met snoer kopen bij de lokale bouwmarkt, die zijn tamelijk goedkoop.

Adapters zoals deze zijn moeilijk voor een normale/gunstige prijs online te vinden, het is soms makkelijker en goedkoper een ander apparaat te kopen waar zo'n adapter wordt meegeleverd wordt. Kijk eens rond bij Action of je lokale electronica winkel.

Let op het CE keurmerk en als je er een certificaat bij kan vinden heb je meer zekerheid dat de kwaliteit aan de normen voldoet.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Wat voor lampje zit er in? Wellicht makkelijker om het geheel te vervangen door een LED-stripje wat op 5V via een USB-adapter kan werken.

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:43
Het is inderdaad een soort ledstripje wat er binnen in zit. Ga inderdaad eens nadenken om zelf iets te bouwen op basis van een strip die dan op USB kan. Bedankt voor alle tips!

MacBook Pro 14" 2021

Pagina: 1