2 personen met elkaar verwisselen op een foto via Pinokio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-04 19:36
Al een tijd ben ik bezig met Pinokio en al zijn modules (wangp, ltx-2 etc) Het zijn zoveel modules waar je uit kunt kiezen (wat ik ook deels heb gedaan) maar geen een vind ik dat ik een persoon op een foto kan verwisselen met een totaal ander persoon, een voorbeeld:

Vakantie foto van mij en een paar vrienden van mij, de persoon in het midden wil ik vervangen met een ander persoon op een andere foto die in dat geval niet staat maar zit.

Weten jullie wellicht welke module / app in Pinokio moet hebben en ja ik heb dit al geprobeerd met Gemini en andere online varianten maar zou het liefst zelf willen hosten omdat ik niet allerlei privéfoto's wil delen met Google en andere online partijen. Comfyui vind ik lastig, maar ben het momenteel alweer aan het installeren (als het niet anders kan)

Ik werk onder Windows 11

Graag suggesties :)

Alle reacties

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wel eens van Photoshop gehoord?

• Jets
Vanwaar dit onnodig sarcasme? Ja heb ik geprobeerd, maar ook dat werkt alleen online.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:57

ThunderNet

Flits!

Jets schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:58:
Vanwaar dit onnodig sarcasme? Ja heb ik geprobeerd, maar ook dat werkt alleen online.

[...]
Hoe bedoel je dat werkt alleen online?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:26

g0tanks

Moderator CSA
TS zoekt naar een manier om dit te doen met behulp van AI, het liefst lokaal binnen het Pinokio-platform. Ja met Photoshop kan het ook, maar dat is handmatig en niet echt in lijn met de vraag.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Jets
Precies, ik weet dat het anders kan, maar zoek dus inderdaad iets binnen Pinokio of een andere software pakket die dit voor mij vergemakkelijkt
g0tanks schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:07:
[...]

TS zoekt naar een manier om dit te doen met behulp van AI, het liefst lokaal binnen het Pinokio-platform. Ja met Photoshop kan het ook, maar dat is handmatig en niet echt in lijn met de vraag.

• Greatsword
  • Niet online
Jets schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:09:
Precies, ik weet dat het anders kan, maar zoek dus inderdaad iets binnen Pinokio of een andere software pakket die dit voor mij vergemakkelijkt

[...]
Waarom doe je het niet met Photoshop of Affinity dan? Dat zijn andere pakketten waarmee je dat prima kan doen.

• Jets
@Greatsword Affinity ben ik momenteel aan het downloaden, er zijn echter veel verschillende namen die deze titel uitbrengen dus ik weet niet of en welke ik dan precies moet hebben, maar goed, ik ga ermee aan de slag, al moet het vooral makkelijk zijn, dank je wel voor de suggestie :)

Heb het even getest, maar dan kan ik inderdaad net zo goed bij PS blijven, teveel gedoe, want er zijn best wel veel foto's die ik op deze manier moet veranderen, heb hetzelfde gevoel als iemand op Reddit:

If you have Photoshop, open both images in new tabs. Then using the lasso tool draw around the person's face that is smiling. Using the move tool drag the face onto the other image by holding it over the tab. The other image will open and then you have to drop the face onto the existing face. Drop the opacity to your desired amount to help align the two faces. Increase the opacity and create a mask. Fine tune using brushes of different sizes and hardness. Also use opacity to create the desired merge. This is the way I prefer to do it. If there is an easier way, I need to know, cos I have to do this A LOT!"

[ Voor 59% gewijzigd door Jets op 22-04-2026 10:25 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:26

g0tanks

Moderator CSA
Greatsword schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:14:
[...]

Waarom doe je het niet met Photoshop of Affinity dan? Dat zijn andere pakketten waarmee je dat prima kan doen.
Als ik het plat sla vraagt @Jets iets in de trant van: "hoe kan ik lokaal met AI een foto van een hond genereren?" Vervolgens zeg jij: "je kan in Photoshop met de hand een hond tekenen".

Dat is toch van een hele andere orde?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Greatsword
  • Niet online
g0tanks schreef op woensdag 22 april 2026 @ 12:35:
[...]

Als ik het plat sla vraagt @Jets iets in de trant van: "hoe kan ik lokaal met AI een foto van een hond genereren?" Vervolgens zeg jij: "je kan in Photoshop met de hand een hond tekenen".

Dat is toch van een hele andere orde?
Plat slaan doe je met een hamer, het zal vast ook wel kunnen met een schroevendraaier maar dat gaat lang niet zo goed, fijn en makkelijk.

Kortom gebruik gewoon het best geschikte gereedschap voor de klus.

• Jets
Dat was de vraag niet, weet je überhaupt van het bestaan van Pinokio? Weet je überhaupt wat modules zijn (om maar iets te noemen. Toch gek dat ik vraag krijg over een vraag tenzij het een verduidelijking vergt.

Kortom: zullen we weer ON-topic gaan? Of word hier ook deze thread tot moes geslagen (wat wel vaker gebeurd)
Greatsword schreef op woensdag 22 april 2026 @ 12:42:
[...]
Kortom gebruik gewoon het best geschikte gereedschap voor de klus.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:06
Heb je FaceFusion via Pinokio al geprobeerd?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Jets
Inderdaad, wel geïnstalleerd gehad maar bij herinstallatie helemaal vergeten dat deze wellicht ook wel kan wat ik zoek.... Het zou ook fijn zijn als die een lichaam kan vervangen, maar goed, ik ga ermee aan de slag,

dank je wel :)
DutchKel schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:38:
Heb je FaceFusion via Pinokio al geprobeerd?
Pagina: 1