Goedemorgen,
Mocht ik niet op de juiste plaats zitten : mijn excuses, verplaats den gerust mijn vraag.
Wij zijn ernstig aan het nadenken om een zonnepanelen-installatie te laten leggen, maar hebben twijfels vanwege de schaduw van het huis naast ons die na de middag op ons dak begint te vallen. Ik heb reeds enkele offerte's voor 12 panelen al of niet met thuisbatterij ontvangen, waarbij alle installateurs mij de hemel op aarde beloven (ik neem het hen niet kwalijk hoor, ik zou het waarschijnlijk ook doen). Echter, kan ik, aan de hand van de foto's die ik hierbij meestuur, een eerlijk advies krijgen of de installatie voldoende energie zou opwekken of dat er teveel schaduw op mijn dak valt in de namiddag ?
Mijn dak is ZO (131°), enkele voorstellen gekregen van 12 AIKO Neostar 2S+ panelen 460 WP met Solis S6-EH1P5K-L-PLUS Hybrid omvormer, 12 TIGO 700W 15A TS4-A-O Optimizers en eventueel 2 Pylontech US5000 batterijen. Ons verbruik ligt ongeveer rond de 3800 à 4000 kWh per jaar.
Dank bij voorbaat !
:strip_exif()/f/image/RLsMRJ508GbwdoOZWZOQ7RfO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3WNvmKWQFZ4iZiXsnMV4TUaA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OfbSkq0SMTaJgMFOJT6GkQKZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X8oSmnx2s3YFYULPjvXM9l1S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HBGD7r7TM8gqjmKEa2Fx3SEe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vhcAT2JI6YNQFub2mSYgXYoT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OraLTwONk85KlAnewANYgyBW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/km7LXqddD8vljRzWeollqI6M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rlHxshwQdpKi2eww4A5p06Py.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht ik niet op de juiste plaats zitten : mijn excuses, verplaats den gerust mijn vraag.
Wij zijn ernstig aan het nadenken om een zonnepanelen-installatie te laten leggen, maar hebben twijfels vanwege de schaduw van het huis naast ons die na de middag op ons dak begint te vallen. Ik heb reeds enkele offerte's voor 12 panelen al of niet met thuisbatterij ontvangen, waarbij alle installateurs mij de hemel op aarde beloven (ik neem het hen niet kwalijk hoor, ik zou het waarschijnlijk ook doen). Echter, kan ik, aan de hand van de foto's die ik hierbij meestuur, een eerlijk advies krijgen of de installatie voldoende energie zou opwekken of dat er teveel schaduw op mijn dak valt in de namiddag ?
Mijn dak is ZO (131°), enkele voorstellen gekregen van 12 AIKO Neostar 2S+ panelen 460 WP met Solis S6-EH1P5K-L-PLUS Hybrid omvormer, 12 TIGO 700W 15A TS4-A-O Optimizers en eventueel 2 Pylontech US5000 batterijen. Ons verbruik ligt ongeveer rond de 3800 à 4000 kWh per jaar.
Dank bij voorbaat !
:strip_exif()/f/image/RLsMRJ508GbwdoOZWZOQ7RfO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3WNvmKWQFZ4iZiXsnMV4TUaA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OfbSkq0SMTaJgMFOJT6GkQKZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X8oSmnx2s3YFYULPjvXM9l1S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HBGD7r7TM8gqjmKEa2Fx3SEe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vhcAT2JI6YNQFub2mSYgXYoT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OraLTwONk85KlAnewANYgyBW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/km7LXqddD8vljRzWeollqI6M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rlHxshwQdpKi2eww4A5p06Py.jpg?f=fotoalbum_large)