Uponor en Henco meerlaagsbuis combineren

Pagina: 1
Acties:

• Robbie-1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:22
Op mijn bestaande 32 mm Uponor meerlaagsbuis, wil ik een Henco 32 meerlaagsbuis koppelen.
Ik kom op mijn zoektocht verschillende adviezen tegen.
Koppelen met een Uponor koppeling niet verstandig, maar b.v. met Bonfix zou het moeten lukken.
Beide leidingen zijn volgens mij 3 mm dik, dan moet dit toch veilig lukken?

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:34

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dat kan gewoon, je kan in basis elke 32x3 mm koppeling voor meerlaagse buis gebruiken, je hebt alleen geen systeem garantie, als je die wil moet je koppelen middels een schroefbus en puntstuk.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
in theorie past het inderdaad.. echter zowel Uponor als Henco gaan geen garantie geven op deze verbinding.. dus als het na een jaar begint te lekken... sta je zelf voor eventuele schade posten...

risico analyse kan je zelf wel maken

404 Signature not found

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:57
SMSfreakie schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:55:
in theorie past het inderdaad.. echter zowel Uponor als Henco gaan geen garantie geven op deze verbinding.. dus als het na een jaar begint te lekken... sta je zelf voor eventuele schade posten...

risico analyse kan je zelf wel maken
Die garantie is natuurlijk in alle gevallen in wassen neus.

• Robbie-1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:22
Snap ik,
Maar even nuchter bekeken, de diameter en wandikte is gelijk, in zo'n koppeling zit een rubber ring, die pers je met kracht op elkaar. Als ik jullie zo hoor, heb ik er wel vertrouwen in.
Ik zocht eigenlijk ervaringsdeskundigen :-)

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:53

Asteroid9

General Failure

Een beetje nuchterheid is vaak prima...

Er zijn rustig 10 verschillende merken in gebruik in nederland, denkt iemand nou echt dat een loodgieter die alle 10 in zijn bus heeft liggen? Natuurlijk niet, die pakt gewoon zijn eigen favoriete merk en sluit daarmee aan op bestaande leidingen en die durft er dan dan nog garantie op te geven ook!

Bonfix ondersteunt inderdaad beide geloof ik, die gewoon gebruiken voor de overgang en netjes werken dan komt het helemaal goed.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Pagina: 1