vraag over zoneregeling bij vloerverwarming met stads cerwar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• AJ R
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:35
Mijn vraag
.Hallo,
misschien een hele domme vraag.
ik heb vloerverwarming laten plaatsen op de begane grond dit achter de stadsverwarming, nu gebruikte ik voorheen altijd een zoneklep van Honewell met een draadloze thermostaat(geen slimme, wil ik eventueel wel ) .. kan ik deze klep nu ook gebruiken met de vloerverwarming? de bedoeling is om de woning te verwarmen met een Airco in combinatie met zonnepanelen, en later misschien uit te breiden met een warmte pomp(als er weer geld is na een behoorlijke verbouwing :) )

ik wil dus eigenlijk de vloerverwarming pas gaan gebruiken in de maanden dat het echt koud is en we vaker thuis zijn, dus meestal met de kerst vakantie. en de rest van de periode de airco.

voorheen ging de verwarming eigenlijk pas aan in November en dan hooguit 3 dagen in de week omdat het bijna niet echt koud is in huis ( afgelopen winter na dan want toen was het buiten ook weer redelijk koud)

in de gebruiksaanwijzing van de vloerverwarmingspomp kom ik er niet helemaal uit daar staat bijvoorbeeld alleen dat "de pomp langere tijd stroomloos laten staan terwijl hij gevuld is met water is niet goed voor de pompen verdient niet onze , en die van de fabrikant , voorkeur.

maar er staat niets over het afsluiten van het water toevoer.

ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen.

groeten alex

Relevante software en hardware die ik gebruik
... zone regeling = Honeywell VC8015
vloer verwarmins set = SLIM stadsverwarmingsverdeler met een Grundfos UPM3 Wave3 pomp

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb diverse uren diverse fora doorgespit en telkens net niet gevonden hoe en wat , meestal vind ik iets en dan is het een onderwerp van 10 jaar geleden en dat brengt me aan het twijfelen.
leverancier gemaild en die stuurt me door naar de installateur , installateur geeft niet echt een duidelijk antwoord, sterker nog heb 0 uitleg gehad over de werking van het geheel , ben nog bezig om hun in beweging te krijgen via mijn aannemer die hun ingeschakeld hebben, maar verwacht niets en ben daarom zelf op zoek naar antwoorden.