Vraag

• Drexz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:26
Korte vraag, het lijkt er op dat mijn slimme meter elke 30 sec een soort "reset" doet.

Dan gaat alles op het display even aan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWe4WQq1AAMab_swFxiCGUXQmVA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TbC3z3Krp24Z2nWnmp6W09qZ.png?f=user_large

en dan alles even uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXOOr6TVkFhJlWbsBR7YLas3sF8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BMbDHIQOYBSY2fTkKoTO1L3k.png?f=user_large

Daarna zie ik weer alle waardes, die achter elkaar worden getoond en dan na 30 sec doet hij weer alles aan/uit

Hoort dat of is er misschien iets mis met deze meter?

De oude energie leverancier kon altijd gewoon alles uitlezen, maar sinds kort ben ik overgestapt op een ander (budget energie) en die geven aan dat de meter niet kan worden uitgelezen. Stedin geeft dan juist weer aan dat de meter wel prima werkt (op afstand via helpdesk gecheckt).

[ Voor 6% gewijzigd door Drexz op 21-04-2026 18:48 ]

Alle reacties

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:46
2 gescheiden zaken. Wat je ziet je is het normale rouleren van de data van de teller standen Niets aan de hand.

De leverancier (maakt niet uit welke) krijgt de data van de netwerkbeheerder. Dus als Stedin zegt dat ze de data krijgen is voor jouw de zaak afgedaan. Budget energie zal actie moeten ondernemen om de data van de netwerkbeheerder te ontvangen. Het probleem kan zijn dat je recent bent overgestapt en dat nog niet alle achterliggende handelingen tussen die 2 zijn uitgevoerd.

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

De alles aan en alles uit stand is om te beoordelen dat alle cijfers goed werken en dat een 6 dus geen 8 is of andersom.

Als je bij alles aan een karakter ziet die uit blijft of juist een streepje die zichtbaar blijft bij alles uit dan zie je dat in 1 oogopslag.

[ Voor 37% gewijzigd door MarkyB op 21-04-2026 20:39 ]