Trespa verlijmen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:33
Ik heb een paar strookjes trespa die ik bij mijn erker wil lijmen.
Het gaat om stroken van 15 cm breed en 2,5 m hoog.

Ik weet dat ik volgens de voorschriften eerst moet primeren en een bandje moet plakken, dan een ril leggen met panelbond (oid) en dan bevestigen.
Maar ik heb geen band en geen primer. Is het een probleem om het koud tegen het hout te kitten met bv een innotec powerbond (heb ik nog liggen) of kelfort power tack (ook nog liggen)?

Of kan ik iets anders gebruiken voor primer?
En gewoon dubbelzijdige schuimband?

Beste antwoord (via Aardappel op 21-04-2026 16:00)

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:47
Ik zou High Tack kit gebruiken, die hecht gelijk en blijft enigzins flexibel, wat met de werking van Trespa HPL plaat wel nodig is.
Primeren hoeft in principe niet, goed ontvetten met IPA of gelijkwaardig zou voldoende moeten zijn.

Probeer anders eens een rups High Tack kit op een proefstukje Trespa, of dit goed hecht na uitharden.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:47
Ik zou High Tack kit gebruiken, die hecht gelijk en blijft enigzins flexibel, wat met de werking van Trespa HPL plaat wel nodig is.
Primeren hoeft in principe niet, goed ontvetten met IPA of gelijkwaardig zou voldoende moeten zijn.

Probeer anders eens een rups High Tack kit op een proefstukje Trespa, of dit goed hecht na uitharden.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:21

krietjur

Where am I?

Ik heb high tack kit gebruikt om multiplex platen tegen Trespa aan te monteren, gaat geen kant op.

• Aardappel
Thanks, dan ga ik het met alleen high tack (en eerst ontvetten) doen.
Scheelt me weer ettelijke tientjes voor een klein klusje.

(En het is ook geen boeiboord van 50 cm hoog die als guillotine zou kunnen fungeren)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:03
Trespa zet meer uit dan het hout waar je het tegen lijmt. Vandaar dat je een lijmril moet maken om dat op te vangen. Anders heb je kans dat het op den duur afscheurt.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Aardappel
JukeboxBill schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:02:
Trespa zet meer uit dan het hout waar je het tegen lijmt. Vandaar dat je een lijmril moet maken om dat op te vangen. Anders heb je kans dat het op den duur afscheurt.
Goeie, ik ben rockpanel gewend en dat kun je wel koud tegen hout of metaal lijmen.
Pagina: 1