MiFi-Router VS / Canada: TP-Link M7450 of een alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:55
Hoi Allemaal,

Binnenkort gaan de Missus en ik op vakantie naar Canada! *O*

Omdat we vorig jaar in de VS geen MiFi router op de kop wisten te tikken (niet op voorraad, moest besteld worden, kortom het was de schuld van Trump ;)). wil ik nu alvast een routertje in Nederland aanschaffen. Ik heb gemaild met een router-grootgrutter die mij aangaf dat de TP-Link M7450 4G+ zowel in Canada (en de VS) als in de EU te gebruiken is. Klinkt mooi, maar als dat niet zo is, kom ik daar pas in Canada achter, wat natuurlijk geen leuke start van mijn vakantie is.

Aanvulling: TP-Link wist mij te vertellen dat de MiFi routers die zij in de EU verkopen, niet werken in de VS en Canada, aangezien daar andere modulatie technieken en andere 4g frequenties worden gebruikt. De routers van TP-Link vallen (dus) af.

Mijn vragen aan jullie zijn:
  • Welke MiFi routers doen het, bewezen(!) in de VS en Canada?
  • Wie heeft er ervaring met het gebruik van deze MiFi routers in de VS/Canada?
PS: Jammer genoeg hebben we geen oude telefoon liggen die we hiervoor kunnen gebruiken. Dus dat alternatief hoeft niet aangedragen te worden...

[ Voor 19% gewijzigd door Bernard0343 op 21-04-2026 13:36 ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Alle reacties

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:50
Geen ervaring met mifi routers in USA maar wel in japan en new zealand. wat je krijgt ligt aan het land voor een land als de US zou ik denken dat het redelijk is. En wat wij eigenlijk altijd doen wij huren het voor de vakantie dan loop niet steeds alles te kopen enz. laten het meestal bij het eerste hotel bezorgen dan vraag bij inchecken er naar en ligt het klaar. Zitten instructies bij enz

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:50
Hoi, Ik merk zelf dat ik de snelheid van de verschillende mifi devices nogal vind tegenvallen. Heb je de optie voor een eSim in jullie beide telefoons voor de duur van je reis ook overwogen? Scheelt ook weer een device opladen en je kunt ook los van elkaar online zijn.

• Bernard0343
lordgandalf schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:49:
Geen ervaring met mifi routers in USA maar wel in japan en new zealand. wat je krijgt ligt aan het land voor een land als de US zou ik denken dat het redelijk is. En wat wij eigenlijk altijd doen wij huren het voor de vakantie dan loop niet steeds alles te kopen enz. laten het meestal bij het eerste hotel bezorgen dan vraag bij inchecken er naar en ligt het klaar. Zitten instructies bij enz
Een routertje bestellen en deze naar het hotel laten sturen is zeker een optie! Dank!
Frant!c schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:55:
Hoi, Ik merk zelf dat ik de snelheid van de verschillende mifi devices nogal vind tegenvallen. Heb je de optie voor een eSim in jullie beide telefoons voor de duur van je reis ook overwogen? Scheelt ook weer een device opladen en je kunt ook los van elkaar online zijn.
Vorig jaar kregen we bij de huurauto ipv navigatie een eSim, werkte niet op onze telefoons. Dat was redelijk balen, we kregen de eSim als vervanging van de navigatie in de huurauto.. Maar goed, mijn telefoon begint al wat te slijten, misschien is het ook wel eens tijd voor een nieuwe.

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:50
Ah ja, als je telefoon het niet lust dan heb je er weinig aan inderdaad.
Ik heb zelf best goede ervaringen met de TP Link M7350, de 7450 hebben we op kantoor ook gehad maar geen persoonlijke ervaring mee.
Wat ik wel vervelend vind aan de meeste mifi is dat de meeste nog micro-usb gebruiken om te laden.

• lordgandalf
Ja het opladen is wel altijd een probleem vaak traag en duurt lang wij hingen hem aan de oplader in de nacht dan was hij meestal de volgende dag opgeladen. Vaak kun je ook een powerbank mee orderen das ook wel slim.

• Bernard0343
Frant!c schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:18:
Ah ja, als je telefoon het niet lust dan heb je er weinig aan inderdaad.
Ik heb zelf best goede ervaringen met de TP Link M7350, de 7450 hebben we op kantoor ook gehad maar geen persoonlijke ervaring mee.
Wat ik wel vervelend vind aan de meeste mifi is dat de meeste nog micro-usb gebruiken om te laden.
De micro-USB is niet de reden dat de TP-Link afvalt, maar TP-Link wist mij te vertellen dat hun routertjes die je in NL kan kopen, niet werken in de VS/Canada. Kan ik moeilijk gaan doen door een 'Amerikaanse' router van dit merk vanuit NL te bestellen, maar dat wordt wel ingewikkeld.

Dus de alternatieven zijn (op dit moment):
  • MiFi router bestellen op de dag dat ik aankom. Deze bij het hotel laten bezorgen.
  • In Nederland een nieuwe telefoon met e-SIM support kopen.
Als iemand een beter idee heeft, graag!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bernard0343 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:42:
[...]
• In Nederland een nieuwe telefoon met e-SIM support kopen.
Wel een telefoon met de juiste 4G ondersteuning in de US. Anders heb je alsnog een slechte dekking.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Kun je niet bij aankomst op het vliegveld een Bell / Telus / Rogers winkel binnenlopen en daar een mifi apparaat kopen?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Bernard0343
shure-fan schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:57:
Kun je niet bij aankomst op het vliegveld een Bell / Telus / Rogers winkel binnenlopen en daar een mifi apparaat kopen?
Probleem is dat de grotere Canadese telco's lijken te stoppen met prepaid SIM's Daarnaast kom ik alleen op de site van Bell een MiFi-achtig ding tegen, die ze alleen icm een abonnement verkopen.

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:11
Aangezien wij een soortgelijke trip gaan ondernemen met onze kids loop ik hier ook al een tijdje over te prakkezeren... Ik kom er nog niet heel goed uit en heb geen concreet antwoord op je vraag, maar wel een (wellicht overbodige?) gedachte die ik met je wil delen:
Je kan overwegen om één van jullie telefoons als hotspot gebruiken, mits het toestel werkt in de US/Canada.
Met een esim, of via een esim adapter die je o.a. via Amazon voor ~twee tientjes kan aanschaffen.

Niet alle EU-market telefoons ondersteunen de US/Canadese netwerken dus daar moet je ff goed naar kijken (als het goed is ondersteunt de Samsung Galaxy S24FE van de Mrs alle US netwerken en mijn Oppo Reno 13F 5G zou in ieder geval het T-Mobile netwerk overal moeten ondersteunen).
Is er dan nog een voordeel van een mifi router t.o.v. een lokale (e)sim in één van de telefoons stoppen en daarbij de hotspot inschakelen waar in ons geval de kids mee kunnen verbinden?

Flickr

• Bernard0343
Buzz-01 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:07:
Aangezien wij een soortgelijke trip gaan ondernemen met onze kids loop ik hier ook al een tijdje over te prakkezeren... Ik kom er nog niet heel goed uit en heb geen concreet antwoord op je vraag, maar wel een (wellicht overbodige?) gedachte die ik met je wil delen:
Je kan overwegen om één van jullie telefoons als hotspot gebruiken, mits het toestel werkt in de US/Canada.
Met een esim, of via een esim adapter die je o.a. via Amazon voor ~twee tientjes kan aanschaffen.

Niet alle EU-market telefoons ondersteunen de US/Canadese netwerken dus daar moet je ff goed naar kijken (als het goed is ondersteunt de Samsung Galaxy S24FE van de Mrs alle US netwerken en mijn Oppo Reno 13F 5G zou in ieder geval het T-Mobile netwerk overal moeten ondersteunen).
Is er dan nog een voordeel van een mifi router t.o.v. een lokale (e)sim in één van de telefoons stoppen en daarbij de hotspot inschakelen waar in ons geval de kids mee kunnen verbinden?
Ik heb voor reizen binnen de EU nog een MiFi router liggen, die ik trouw meeneem voor het geval dat de WLAN op mijn vakantieadres VPN verkeer blokkeert (maar dat komt, gelukkig, steeds minder voor). Vandaar dat ik dan (gelijk) aan een MiFi router denk. Maar goed, het kopen van zo'n ding in de VS / Canada is een 'dingetje'. BestBuy heeft deze niet (meer) op voorraad en om nu een hele vakantiedag te besteden om een MiFi router te kopen, daar word ik niet blij van.

Misschien is het vervangen van, in ieder geval, mijn telefoon een optie. Ik ben vrij merkentrouw dus ik heb de nikserige maker van mijn favoriete telefoons al een mailtje gestuurd over eventuele regionale versies van hun nieuwste telefoon (die wel eSim ondersteunt). Dan maar iets eerder een andere telefoon.

Wat leuk dat je ook die kant opgaat! Je gaat naar Canada of de VS? Als je een auto huurt via SunnyCars, ga er dan van uit dat de navigatie niet meer is dan een schermpje waar je Android Auto aan kunt koppelen, men levert een eSim mee, zodat je kunt navigeren.

• lordgandalf
Wij kiezen voor een mifi ding van daar met een sim en alles erop en eraan meer voor de makkelijkheid. Geen getrek met apparatuur mee sleuren van hot naar her en ook de eerder genoemde problemen van sims die op sommige plekken/toestellen werken en/of Sims die alleen daar werken. Je krijgt dan een apparaat voor de netwerken daar geschikt en een sim die geschikt is en dat werkt in de twee keer dat we het nu hebben gedaan eigenlijk altijd goed.

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:53
Als je er genoeg geld voor over hebt dan zou je deze kunnen halen https://www.netgear.com/n...eer%20dan%20140%20landen..

Toevallig zelf deze ook gehaald voor Canada dit jaar, welk met flinke korting was net geen 400 kwijt. Fijne is dat deze dus esim heeft en een ingebouwd accu.
Pagina: 1