Uitgeslagen gat in muur repareren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:46

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Hey medetweakers!

De muren in mijn huis zijn vorige maand gestuct. Een paar dagen geleden tijdens het boren (verwarmingsbeugels vastmaken aan de muur) een stuk muur eruit gevlogen (aan de andere kant van waar ik aan het boren was).

Erg vervelend, maar nu wil ik dit zo goed mogelijk oplossen! Ik had zelf al overwogen om het brokstuk terug te lijmen (kit?) en de daarna de rest glad te smeren met stucpasta. Echter als ik ga googlen kom ik ook hele volkstammen tegen die zeggen het gat vullen met renoband en daarna stucpasta, of vullen met rood/goldband en ineens gladzetten.

Nou heb ik geen spullen in huis om rood/goldband aan te maken, dus ging mijn voorkeur uit naar renoband + stucpasta. Echter lees ik ook weer dat renoband flexibel blijft, iets wat in een muur weer niet wenselijk is lijkt mij?

Wat zijn jullie ervaringen hierin en wat raden jullie aan? Het gaat om een gat van ongeveer 12x8x3m.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kShKZEM9cKeiI8mmytrtEL8Qtrs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AWwIzc4Y8B80xvP58sXn4hUp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34fw1n_TtkD_-ft8R4x23Oa3pCY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djZnvoRP2G6VnHflu7vpCBWV.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik zou dat stuk er lekker terug in lijmen, oppervlaktre schuren en dan met stucpasta eroverheen gaan. Dit zou je goed moeten kunnen fixen :)

Ow en tip: in dit soort muren nooit de klop of hamer functie van je boor gebruiken ;) Gewoon alleen de boorfunctie pakken (duurt iets langer) maar dan vermijd je dit dus wel.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:46

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Atlas schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:20:
Ow en tip: in dit soort muren nooit de klop of hamer functie van je boor gebruiken ;) Gewoon alleen de boorfunctie pakken (duurt iets langer) maar dan vermijd je dit dus wel.
Thanks voor de tip! Wil je hem de volgende keer een paar dagen eerder geven? :+

Meer on topic: Waarmee zou je het vastlijmen?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

Atlas schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:20:
Ik zou dat stuk er lekker terug in lijmen, oppervlaktre schuren en dan met stucpasta eroverheen gaan. Dit zou je goed moeten kunnen fixen :)

Ja! He! waarom zeg je dit niet ff een jaar geleden. En waarom kom je niet even checken of ik niet perongeluk de hamerfunctie aan heb staan..

Onbegrijpelijk hoe tweakers afgegleden is, niet eens meer helpen.

blup

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13
Laagsgewijs (ivm krimp bij droging) afsmeren met stucpasta kan ook. Het wordt toch knetterhard.

• JCQ
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online

JCQ

Bezulba schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:33:
Ja! He! waarom zeg je dit niet ff een jaar geleden. En waarom kom je niet even checken of ik niet perongeluk de hamerfunctie aan heb staan.
Is toch een prima tip? Wellicht realiseert OP zich niet dat op deze wijze boren vaak tot afgebroken stenen leidt; scheelt volgende keer een hoop tijd!
Pagina: 1