Toon posts:

Welke Athlon DDR chipset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een T-bird van 1,4 GHz aanschaffen.

Welke chips kunnen dan het beste op mijn bordje zitten?

Ik wil goed kunnen overklokken :9

Ik heb de keuze uit een ALi / AMD761 / VIA chipset. Welke kan ik het beste nemen :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees dit eens goed door : http://www.tweakers.net/reviews/240/8

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
UTFS :Z

Flickr

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 20 september 2001 20:06 schreef ruubruub het volgende:
UTFS :Z
Het is zijn eerste post, dus lees jij dit eens door:
[topic=202159/1/50]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

via kt266a >:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 20 september 2001 20:11 schreef chucky666 het volgende:
via kt266a >:)
En je argumenten?

Verwijderd

ff de chipsets op een rijtje zetten:

De eerste generatie:

AMD 760
Bestaat uit de AMD 761 Northbridge en eigenlijk altijd de VIA VT8233 Southbridge, dat is dus de B bridge met de bug waar veel probs mee zijn, maar deze zijn geloof ik inmiddels opgelost. Deze chipset is het snelste van de eerste generatie DDR chipsets. maar begint nu een beetje oud te worden.
Aangeraden borden: Abit KG7 en EPoX 8K7A
VIA KT266

Bestaat uit de VT8366 Northbridge en de VT8233 southbridge, is langzamer dan de AMD760 en met een aantal vervelende bugs maar iets goedkoper.
Aangeraden borden: EPoX 8KHA

ALi MAGiK1

De langzaamste van de eerste generatie chips. maar net iets sneller dan de KT133A, maar wel goedkoper.
Aangeraden borden: Iwill KA266

De tweede generatie:

SiS S735

Over algemeen sneller dan AMD 760 en stukken goedkoper, als je on a budget bent ga dan voor het ECS S735 bord, stabiel en snel, overclocken wat minder, maar toch goed te doen. Abit heeft ook plannen voor een bordje met deze chip.
Aangeraden borden: ECS K7S5A

ALi MAGiK1 B0 stepping

Qua snelheid te vergelijken met de AMD760 en de SiS S735, maar erg goed te overclocken schijnt. ik heb net van bronnen gehoord dat Iwill met een speciaal overclockers bord komt gebaseerd op deze chip, ziet er erg goed uit, alles wat de OCer wil(zoals V control, een /5 en hoger divider, en een gegarandeerde 166/333 speed) en daarnaast de laatste highpoint ATA133 RAID controller. Dit gaat echt een onwijs mooi bordje worden.
Aangeraden borden: Iwill XP333

VIA KT266A

Flink sneller dan de AMD 760 en de eigenlijke KT266, op dit moment vrij interressant hoewel het nog een maand duurt voordat je de borden in de winkel vindt. deze set kan op bij het EpoX 8KHA+ bord en de KR7A van Abit erg interressant zijn. alleen jammer dat er nog steeds de VIA 8233 southbridge bij zit met de bug dus en niet het C deel met ATA133 support.
Aangeraden borden: EpoX 8KHA+, Abit KR7A

nVidia nForce 220(D) en 420(D)
nog ongeveer anderhalve maand weg van de winkels maar met potentieel. de 220 zal ongeveer vergelijkbaar zijn met de AMD 760 qua snelheid, net iets sneller waarschijnlijk, maar dan met geintregreerde GFX, LAN en sound. de 420 zal sneller ongeveer 5 tot 10% sneller zijn dan de KT266A verwacht ik. Veel potentieel dus, maar kan nvidia iets bugsvrij op de markt zetten en zal het overclocken....
Aangeraden borden: ???

Dat is alles wat je moet weten denk ik. Ik denk dat de KT266A de veiligste keuze zal worden, nForce is nog te veel een vraagteken, maar ik zou nog maar 1.5 maand wachten met je aankoop. want als het echt wat wordt ga je je voor je kop slaan!

Succes !!!

EDIT: ik heb ff wat tags gefixed en heb wat nieuwe informatie die ik kreeg verwerkt.

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 21:42 schreef -THaVinNY- het volgende:

maar ik zou nog maar 1.5 maand wachten met je aankoop. want als het echt wat wordt ga je je voor je kop slaan!
Geef ik je gelijk in... ik doe hetzelfde... Als de nForce tegenvalt ga ik voor een dual Athlon systeem.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 20 september 2001 21:42 schreef -THaVinNY- alles keurig in een notedop:
Mag in de FAQ :)

Als je nu perse een DDR bord wil zou ik je nog steeds eentje met de AMD760 chip aanraden.

Niet op voorraad.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op vrijdag 21 september 2001 00:12 schreef edward2 het volgende:

[..]

Als je nu perse een DDR bord wil zou ik je nog steeds eentje met de AMD760 chip aanraden.
Waarom geen SiS735 ? Ik heb net dat ECS bordje gekocht, morgen een TB1,4Ghz halen, en gaan met de banaan... ;)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op donderdag 20 september 2001 20:02 schreef Slimesmile het volgende:

Ik heb de keuze uit een ALi / AMD761 / VIA chipset. Welke kan ik het beste nemen :?
Was ook mijn moeilijke kwestie...
Ik ben gegaan voor de AMD760-chipset...(Mobo: Epox 8K7A)

Argumenten? Hell yeah!

1. Geen zin om een paar maand te wachten op o.a nForce, anders blijf je aan t wachten, want na de nForce zal wel weer een nForce II komen die nog veel sneller, beter en duurder is...
2. Deze is de beste qua prijs/prestatie/overclockbaarheid/stabiliteit
3. nForce zal de komende maanden toch sowieso boven de 1000 piek uitsteken (die met geforce3 wel 1500 denk ik zo...)
4. Ik kan alle spellen (lekker belangrijk die spellen :r) op 1260x1024 32bit draaien zonder ook maar een hapering (niet echt alleen te wijzen op moederbord natuurlijk, maar ik heb ook maar een 'armoedige' GTS)
5. weet ik nog niet... :P

niet teveel commentaar he :9~

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Heb je je nieuwe board al ingebouwd en hoe heb je alles geclocked ? Kijk ook eens naar je +5volt spanning met mainboard monitor

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Ik heb er geen bezwaar tegen als het in de faq wordt opgenomen ik zie alleen dat ik wat kleine foutjes heb gemaakt, zo heb ik is het niet de B2 stepping van de ALi MAGiK1 maar de B0 stepping, misschien kan het dan nog wat uitgebreid worden met de beste borden gebaseerd op die chipset. ik zal hier ff naar kijken en de post ff aanpassen

Verwijderd

Ik denk zeker niet dat een nForce bord meer gaat kosten dan 1000 gulden dan verkopen ze er maar 2 ofzo.

als je kijkt naar de prijzen van de nForce 420D de duurste variant, dan wordt er gesproken over een prijs van rond de 80/90 Dollar, dat is ongeveer 45 dollar meer dan de andere chipsets, maar verder is het bord niet duurder dan andere borden, het blijft een 4laags design(wat bijv. de AMD 760 niet is) en het aantal losse chips op het bord is vrij beperkt. Ik denk dat de prijzen die we gaan zien voor deze borden ongeveer rond de 500 gulden zullen gaan liggen. de 22) serie borden zullen ongeveer 100 gulden minder kosten.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 21 september 2001 00:12 schreef edward2 het volgende:
De FAQ's gaan nu alleen over CPU's en geheugentechniek (en zelfs daar is nog maar een betrekkelijk klein begin mee gemaakt), maar ik zal ook in de nabije toekomst een afdeling voor chipsets/mainboard gaan inrichten. Hoe dat er precies uit gaat zien moet ik nog even bekijken, maar het komt er in ieder geval wel. Het probleem is dat het allemaal erg complexe onderwerpen zijn, dus als je volledig wilt zijn dan krijg je een enorme berg informatie. Om het overzichtelijk en begrijpelijk te houden zal er in ieder geval een overzicht komen van de belangrijkste chipsets voor Intel en AMD platforms.

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zou voor de ECS K7S5A met de SiS 735 chipset gaan. Die is echt super stabiel. Heb nu een uptime van bijna 2 weken!

Op m'n Asus A7V133 (Met KT133A) haalde ik hooguit 4 dagen uptime, maar meestal 1-2 dagen.

Echt een aanrader, lekker goedkoop ook. 1 nadeel, OC-en ermee wil niet echt, geen multiplier instelbaar, en fsb in stappen van 5-12 mhz. Op OC-Workbench staan altijd de laatste beta en OC-biosen.

Er schijnt een nieuwe versie aan te komen; de K7S5A2
http://www.tweakers.net/nieuws/18459

webOS all the way!

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 15:39 schreef Hermanvh het volgende:
Ik zou voor de ECS K7S5A met de SiS 735 chipset gaan. Die is echt super stabiel. Heb nu een uptime van bijna 2 weken!

Op m'n Asus A7V133 (Met KT133A) haalde ik hooguit 4 dagen uptime, maar meestal 1-2 dagen.

Echt een aanrader, lekker goedkoop ook. 1 nadeel, OC-en ermee wil niet echt, geen multiplier instelbaar, en fsb in stappen van 5-12 mhz. Op OC-Workbench staan altijd de laatste beta en OC-biosen.

Er schijnt een nieuwe versie aan te komen; de K7S5A2
http://www.tweakers.net/nieuws/18459
Ff een vraagje, hoe stel je dan de cpu snelheid in? Of doet de cpu dat automatisch ofzo?

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Dat hangt van je mobo af
de een kan je kiezen auto of manual

mijne staat default op auto

Dus check de mobo manual en je weet het.

zodra 'n mobo uit is gekomen kan je soms ook de manual downloaden. dus check ff de betrefende mobo site.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 20:02 schreef Slimesmile het volgende:

Ik heb nu een ASUSA7A Met ALi, omdat ik uit meerdere bronnen bevestigd kreeg dat dit een erg stabiel bord is en er dus goed mee te OC-en valt. En dat compenseert de iets mindere snelheid al gauw heel goed *D

Thanx 2 Thavinny for info 8-) en Exerion die het voor mij als newbie op het forum opnam :)
Pagina: 1