Asus VivoBook Flip 14 openen

Pagina: 1
Acties:

• Obi-wan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 20:08
Ik probeer mijn laptop te openen om er een nieuwe accu in te doen, maar krijg deze met geen mogelijkheid open.

Alle schroefjes zijn er uit, Alle klemmetjes ook, maar toch blijft het vast zitten bij de scharnieren. Meerdere instructies filmpjes bekeken en daar wippen ze de achterkant zo open. Ook bij de scharnieren.

Wat zie ik over het hoofd, ik ben hier al uren mee bezigAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gn8LEnZyBpfH3zu1ioTcnhBARZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQ68uBiLRBXIwDIGOIydhTpR.jpg?f=fotoalbum_large

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

SpamLame

niks

Schroeven onder de rubber pootjes misschien.

Ifixit heeft mogelijk een stappenplan, even zoeken op het specifieke modelnummer

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
In de hoekjes aan de andere kant, dus niet de kant van de scharnieren, beginnen.
Dan de onderkant en dan de zijkanten en dan ontstaat er voldoende ruimte om de achterkant open te kantelen, richting de scharnieren.

[ Voor 4% gewijzigd door Yaksa op 25-04-2026 10:36 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Obi-wan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 20:08
De andere kant zit al helemaal los, alleen achter de scharnieren zit het vast. Ik krijg daar net grip, maar kost teveel kracht om het los te krijgen. In alle filmpjes die ik gezien heb, had het nu al los moeten zitten.

Ik krijg bijna het vermoeden dat ze het daar hebben vastgelijmd na het vervangen van het beeldscherm

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:38
Normaal gesproken is rondom los klikken, en daarna rustig kantelen vanaf de touchpad kant voldoende.
Soms zitten er nog 1 of 2 haakjes in het midden van de cover vast, en die hebben dan even wat extra kracht nodig.

Als dit vastgelijmd zou zitten na een scherm vervangen, dan moet er iets goed fout gegaan zijn.