Toon posts:

Wat kan ik doen met 2x6V batterij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 zware 6V batterijen liggen van 11.3Ah, wat kan ik ermee aanvangen??? Ik denk aan opties zoals een backup batterij als de stroom uitvalt, of weet ik veel (zoals je al snapt 2x6V in serie = 12V), hebben er hier mensen ideetjes???

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56
Niet echt een _case_mod dus ff dat [CM] weggehaald.
Toch leuk dat je eraan gedacht hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx :) Ik vond het eerder CaseModding dan OverClocking, dacht dat er altijd één van de 2 bijmoest :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56
Op donderdag 20 september 2001 20:08 schreef PsYch0tIc het volgende:
Tnx :) Ik vond het eerder CaseModding dan OverClocking, dacht dat er altijd één van de 2 bijmoest :)
Neuh. :)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

De fans van je comp mee laten draaien voor als de stroom uit valt >:) .

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Zoals je zelf al constateerde is 12 volt geen 220 volt. Je kan er misschien wel je moederbord op aansluiten. Als je je moederbord aansluit en niet je randapparatuur heb je misschien een soort standby-modus ofzo (gokje). Als je wel je harde schijf enzo erop aansluit zou hij het gewoon moeten doen, volgens mij levert je voeding niets anders dan 5 volt en 12 volt (misschien ook nog 18 volt, maar dat weet ik niet).

Verwijderd

Topicstarter
mja, allemaal geen slechte ideekes, maar kan ik deze batterijen dan ook aan mijn power supply schakelen om automatisch terug op te laden, want daar heb ik geen idee van :p en kan ik geen transfotje van 12V gelijk naar 220 wisselspanning gebruiken ofzo om een volledige UPS te maken :) Je gaat me niet zeggen dat de opslag in een UPS de stroom opslaan in 220V wisselspanning aangezien chemische opslag van stroom altijd gelijkspanning is en maximaal 2V potentiaalverschil per cel, meestal eer 1.5V, zo vermoed ik dat deze batterijen 4x1.5V is.

Verwijderd

Gebruik ze als voeding voor je sigaretten aansterker mod

Verwijderd

schakel het om naar 10000V en sluit je broertje erop aan >:)
Pagina: 1