Foutief geplaatste Kunststof kozijnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DaBon
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 19-04 20:03
Ik heb vorige week een aantal kunststof kozijnen laten plaatsen en vraag mij af of dit correct is uitgevoerd.

Aan de hand van de foto’s valt mij het volgende op:

Aan de onderzijde van het kozijn is geen zwelband aangebracht. Daarnaast staat het kozijn vrij hoog boven de keramische raamdorpels.
Aan de bovenzijde is eveneens geen zwelband geplaatst.
Aan de zijkanten is een soort kunststof strip aangebracht, met daarachter wel zwelband.

Kan iemand aangeven of dit volgens de juiste montage-eisen is uitgevoerd?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07LXE6TFxewfdmyrHeuB5tcjQ4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAopA4HcGKPONgwbC2QHXvJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGmAARPUwJqSbwmJscD_cpedYs8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNfdDFtumOhNvo7hTSxjiKrv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJoPZYnJuuq4dr6uI1ov6m1ASUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyRU6XVihyZbEes2NQl9Ruou.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:57
het zou nu kunnen waaien boven en onder je kozijn maar dat is lastig te beoordelen zo. heb je al wat in die kier boven en onder je kozijn gestoken om te bekijken of het van binnen tevoorschijn komt?
hoe is de binnenafwerking?
geplaatst met stelkozijn?

waarom duurde het een week voordat je dit zag? is er geen oplevercontrole geweest?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• DaBon
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 19-04 20:03
Dit kan je alleen zien als je op een ladder sta, het is op de 1e etage.
Dit is niet iets wat je direct vanaf beneden ziet.

Aan de binnen kant is niet te zien of er een kunststof stel kozijn is geplaatst er is een vensterbank hier voor geplaatst. Het lijk mij dat als er een flinke regenbui komt dat het water onder/boven het kozijn kan slaan en water schade veroorzaakt. Normaliter zou er zwel band geplaatst moeten zijn naar mijn mening.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat kozijn valt met een rubber lip over een stelkozijn, die zijn tegenwoordig bij de betere kozijnbedrijven ook van kunststof. Stelkozijn zou wel rondom moeten zitten overigens.
Zwelband wordt nog wel vaak aangebracht achter de aanslag om de ruimte tussen stelkozijn en kozijn op te vullen, maar dat zie je van buiten niet.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:57
DaBon schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:01:
Dit kan je alleen zien als je op een ladder sta, het is op de 1e etage.
Dit is niet iets wat je direct vanaf beneden ziet.

Aan de binnen kant is niet te zien of er een kunststof stel kozijn is geplaatst er is een vensterbank hier voor geplaatst. Het lijk mij dat als er een flinke regenbui komt dat het water onder/boven het kozijn kan slaan en water schade veroorzaakt. Normaliter zou er zwel band geplaatst moeten zijn naar mijn mening.
zwelband is ook geen geweldige oplossing. Het vergaat onder invloed van weer en wind. Dat kozijn had best een paar cm lager kunnen zitten, dan was die gleuf er niet/minder geweest.
Maar als het goed is sluit het daar wel aan op een stelkozijn zoals @_JGC_ al aangeeft. Dat is misschien ook de kunststof strip die jij bedoelt?

Veroordeel niet, verwonder u slechts