Data transmitted/received zien vanaf andere pc

Pagina: 1
Acties:

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:00
Ik heb nu thuis adsl met een server >:) http://213.10.131.29
Nu wil ik niet elke keer VNCen om te bekijken hoeveel data al ik verzonden en ontvangen heb via mijn ADSL lijntje, dus wil het liefst een programmatje daarvoor hebben.. bestaat zoiets???

Of hoe kan ik zoiets maken met VB 5 en 6 ofzo.. Kan ik via het ipadres van de server die informatie opvragen?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
I'm running win95 and Winroute Pro

NUKEN!!!!! >:)

je hebt daar toch wel een firewall op
neem een linux servertje is veel beter

en voor linux bestaat zo'n proggie
weet alleen niet meer hoe het heet :+
is zo'n stats geval

• smaij
jezus man.. wat een gezeik. waarom zou je mijn server willen hacken.. en dan nog. mijn server zal je zo platleggen, maar wat heb je eraan.. deze client heeft een goede firewall. waarom moeilijker doen.

Trouwens een firewall helpt dus niet zo, want ik heb gekeken hoeveel data er via dat firewall loopt.. maar dat ik dus 0,0 omdat winroute die zelf doet

:o

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op donderdag 20 september 2001 20:00 schreef smaij het volgende:
jezus man.. wat een gezeik. waarom zou je mijn server willen hacken.. en dan nog. mijn server zal je zo platleggen, maar wat heb je eraan.. deze client heeft een goede firewall. waarom moeilijker doen.

Trouwens een firewall helpt dus niet zo, want ik heb gekeken hoeveel data er via dat firewall loopt.. maar dat ik dus 0,0 omdat winroute die zelf doet

:o
NUKEN is geen hacken
er zit een bekende bug in 95 en 98 dat je op poort 139 volgens mij een paketje stuurt
dan krijg je een BSOD en werkt je i-net niet meer ( vroeger wel geinig 8-) )
http://serverwatch.internet.com
daar staan mischien wel van die traffic proggies
of op tucows

• smaij
denk jij dat er winnt op mijn server kan??? is een oudje een 486 dx 66 met 32 mb edo ram met jawel 220 mb HDD
ddduuuuuuuuusssss

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
snmp installeren op je win95 machine, en met MRTG deze stats uitlezen en op een html pagina plaatsen, doe ik zelf ook en dit werkt prima!

A wise man's life is based around fuck you

• d-Frag
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op donderdag 20 september 2001 20:16 schreef smaij het volgende:
denk jij dat er winnt op mijn server kan??? is een oudje een 486 dx 66 met 32 mb edo ram met jawel 220 mb HDD
ddduuuuuuuuusssss
Mwoah, de HDD is groot genoeg voor NT4, als het eenmaal opgestart is werkt dat snel genoeg.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• smaij
is er geen oplossing voor om mijn poort 139 dicht te gooien... by the way.. was geloof ik netbios

• Zwelgje
Op donderdag 20 september 2001 20:25 schreef smaij het volgende:
is er geen oplossing voor om mijn poort 139 dicht te gooien... by the way.. was geloof ik netbios
je hebt toch winroute? daarmee kun je toch als ik me niet vergist tenminste, al je poorten blocken? (behalve natuurlijk diegene die je nodig bent)

• smaij
slim... natuurlijk

dat is mijn firewall 8-) dus waarom zou ik een firewall nodig hebben thx

• smaij
Nog iets... Als ik nou een server-programma maak en een client-programma en deze dan draai. dit is natuurlijk mogelijk via simpel een poort te gebruiken en via tcp. kan ik daar iedere string over verzenden enzo of gaat dat niet?
Met vb 5 heb ik nou wel zo'n optie om TCP of UDP ter gebruiken

• Zwelgje
waarom het wiel zelf nog een keertje uitvinden?

zonde van de tijd en moeite, gebruik gewoon MRTG, supertool!

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
<quote>denk jij dat er winnt op mijn server kan??? is een oudje een 486 dx 66 met 32 mb edo ram met jawel 220 mb HDD
</quote>
Ik had op een Cyrix 486 dx 80 met 20 meg NT server 4.0 met lotus domino server 4.6 draaien (het duurde 48 minuten om op te starten haha, maar ging prima! liep niet vast, de schijf werd wel gek!

• smaij
[off-topic]
dan liever een win95 server die gehackt kan worden.. Nu Niet Meer.. Maar anders moet je het zeggen, als iemand een gaatje vind :-(
[/off-topic]

Nog iets over het topic...:-)

Ik snap nu wel hoe dat zit met MRTG, maar is er een site waar het precies staat uitgelegd, want ik lees hierzo wat topics in de search, maar is nou best vaaaaaag

• smaij
ben ook op zoek voor de helpfile van de winsock voor vb5 deze heet MSWNSK98.chm Kan iemand kijken of hij hem heeft.
E-mail me maar op smaij@hotmail.com of andersom.. geef een reply

Verwijderd

wat was de vraag ook alweer ????

Een progje om je down/upload te kunnen bekijken....

DU meter kan wel en anders moet je ff kijken bij www.analogx.com, staat een freeware progje waarmee je
de snelheid en ontvangen/verstuurde bit/byts kan zien

• smaij
Mooi programma, maar dit werkt niet met remote control... Moet een programmatje hebben, waarmee ik ditzelfde kan zien, maar dan van de server pc, die op ADSL zit
Pagina: 1