• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik heb een oude iPad gekregen a1416

Verkregen uit de boedel van een overleden familielid van schoonmoeder die hem aan me gaf omdat ze er niks mee doet/kan.

Ik heb zo m’n twijfels of ik er nog iets mee kan. Ik kan me wel voorbeelden bedenken zoals iets Home Assistant iets. Ik heb nogal wat Home Wizard spullen maar geen idee of dát nog werkt (laat staan Remeha app voor temp control enz).

Evt. Voor dochterlief maar als YT kids er niet op kan, vraag ik me dat ook af.

Punt is dat ik uiteraard de toegangscode niet heb. Apple kennende zal het best wat moeite zijn om een factory reset te doen dus even de vraag of ik er beter e-waste van kan maken of niet.

Adjust non olet, plerumque...

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:31

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zonder toegangscode en/of toegang tot het iCloud-account zal je er bitter weinig mee kunnen. Lekker laten recyclen, ding is sowieso al een tijdje EOL. Als je wel toegang kunt krijgen tot het iCloud-account dan kan je er een fotolijstje van maken, of zo :+

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wij gebruiken deze ook ook nog voor de kids.
YouTube werkt er nog opz kunnen ermee casten naar de tv. Maar verder is die zo traag als dikke ....

Veel apps werken niet meer omdat iOS al jaren niet geupdate kan worden

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je het aankoopbewijs niet hebt dan ga je sowieso bij Apple niks voor elkaar krijgen qua 'unlock'', het apparaatje blijft dan voor hen voor altijd gekoppeld aan het Apple ID van de oorspronkelijke / huidige eigenaar. Als je de inloggegevens van dat Apple-ID wél boven tafel kunt krijgen dan kun je het apparaatje ook gewoon zelf omzetten naar een nieuwe eigenaar.

Ding komt uit 2012 overigens en kan maximaal iOS 9.3.6 draaien. Je kunt op basis van dat iOS versienummer in de App-Store pér App afzonderlijk bekijken of dat er nog ondersteuning voor deze versie aanwezig is.

https://support.apple.com/nl-nl/111992

Wikipedia: List of iPad models

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 19-04-2026 17:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43
FooLsKi schreef op zondag 19 april 2026 @ 16:49:
Zonder toegangscode en/of toegang tot het iCloud-account zal je er bitter weinig mee kunnen. Lekker laten recyclen, ding is sowieso al een tijdje EOL. Als je wel toegang kunt krijgen tot het iCloud-account dan kan je er een fotolijstje van maken, of zo :+
Was ik al bang voor. Dan gaat ie gewoon met de archiefvernietiging mee. Zie nu idd maar 1gb ram ook, dan kom je idd nergens.

Enfin wilde het toch even checken, Apple producten zijn vaak verbazingwekkend lang nog enigszins inzetbaar. Jailbreak zal, gezien de beperkte hoeveelheid ram, ook weinig toevoegen.

Adjust non olet, plerumque...