Welke sleutel past op mijn schuttingdeur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik ben afgelopen week de sleutel van mijn schuttingdeur kwijtgeraakt. Helaas was dat mijn laatste sleutel + de schuttingdeur/poort zit op slot.

Nu probeer ik te achterhalen welke sleutel ik moet kopen ter vervanging. Het is iig een van die oude/standaard sleutels. Het is denk ik een poortsleutel maar helaas weet ik niet welk nummer/variant ik moet hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8S4JuWYFEl5MhYgSL-lSG7XKec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGaVosTaJEOlb7zOZgBMEow7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbNpeX5PVzsck9xjpJi9-DxIp14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mASaenkSVzIyesOoMrJTsvSt.jpg?f=fotoalbum_large

https://media.s-bol.com/gX7KEv0Y5YM9/kZmnDr/550x550.jpg ik denk nummer 3 of 4. Is hier een specifieke standaard voor?

Alle reacties

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou het anders doen. Als je nu 3 gelijke cylinders hebt met 9 dezelfde sleutels (voordeur, achterdeur en schuur), zou ik bij de bouwmarkt een nieuw setje halen. 4 dezelfde cylinders met 12 dezelfde sleutels. Dan heb je 1 sleutel nodig voor je voordeur, achterdeur, schuur en de schuttingpoort :P

Gemak dient de mens :P Goed en wel, zo'n setje van 4 zit dan wel rond de 120~150 euro voor een setje van Lips.

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 19-04-2026 12:07 ]

Ey!! Macarena \o/

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:12
Als er al een nummer op het slot staat, dan staat dat op de voorplaat, die je nu niet kan zien.
Die nummers van Bol slaan op de vorm van de baard. Maar daar worden groeven in geslepen, overeenkomstig met het slot.

[ Voor 38% gewijzigd door JukeboxBill op 19-04-2026 12:12 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04 22:36
dan wordt het dus kijken hoe de deur uit de scharnieren kan. En anders op zoek naar iemand met een loper.

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:21
Werkt een bouwsleutel niet om deze poort open te krijgen?
https://www.hornbach.nl/p...68a44134b21bc5fa3762a6029

Zet je daarna een nieuw slot erin.

Andere optie is een willekeurige sleutel en dan met een vijl je slotplaat uitvijlen totdat de sleutel past en omgedraaid kan worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Sgrovert op 20-04-2026 12:16 ]

Lost In Music

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Slotenmaker uit de buurt bellen.
Die hebben over het algemeen wel een bos met alle gangbare sleutels voor poorten e.d.
Die heeft hem zo open en dan kun je kijken welke sleutel je nodig hebt.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

Reptile209

- gers -

RaZ schreef op zondag 19 april 2026 @ 12:06:
Ik zou het anders doen. Als je nu 3 gelijke cylinders hebt met 9 dezelfde sleutels (voordeur, achterdeur en schuur), zou ik bij de bouwmarkt een nieuw setje halen. 4 dezelfde cylinders met 12 dezelfde sleutels. Dan heb je 1 sleutel nodig voor je voordeur, achterdeur, schuur en de schuttingpoort :P

Gemak dient de mens :P Goed en wel, zo'n setje van 4 zit dan wel rond de 120~150 euro voor een setje van Lips.
Dat is sowieso een goed idee. Alleen niet blind kopen, meet even de maat van de bestaande cilinders op (lengte links en rechts vanuit het midden), anders past het straks niet. Pro-tip: doe op je voor- en achterdeur een knop aan de binnenkant, zodat je er altijd uit kan in geval van nood zonder de sleutel te moeten zoeken. :)

Zo scherp als een voetbal!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Rensjuh schreef op maandag 20 april 2026 @ 12:21:
Slotenmaker uit de buurt bellen.
Die hebben over het algemeen wel een bos met alle gangbare sleutels voor poorten e.d.
Die heeft hem zo open en dan kun je kijken welke sleutel je nodig hebt.
Slimme, ik heb ook ooit wel eens een bos geleend bij een Hubo of Enorm dacht ik.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:49
RaZ schreef op zondag 19 april 2026 @ 12:06:
Om deze post aan te vullen:

Ik laat een slotenmaker toevallig morgen hier de voordeur, de achterdeur en het hok voorzien van nieuwe cylinders. Kosten inclusief plaatsen zijn voor mij 100 euro voor 1 cylinder en elke cylinder erbij kost 30 euro, ik betaal in totaal 160 euro ervoor.

Je kan het natuurlijk ook zelf doen, maar ik vertrouw mijzelf niet zo met sloten en deuren, daar ben ik niet handig in heb ik gemerkt in mijn klusavonturen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Een cylinder vervangen is super eenvoudig, maar de uitdaging bij een schuurpoort is of er voldoende ruimte is voor een slot dat cylinders ondersteund. Eerst moet die deur maar eens van het slot :P

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

Reptile209

- gers -

pman63 schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:05:
dan wordt het dus kijken hoe de deur uit de scharnieren kan. En anders op zoek naar iemand met een loper.
@Basekid heb je een foto van de hele deur, incl. scharnieren? Want dit gaat waarschijnlijk sneller en goedkoper zijn dan een slotenmaker langs laten komen. :)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1