Anker Soundcore Motion Boom vs JBL Xtreme3

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:41
Hoi,

Ik ben benieuwd of er hier iemand ervaringen heeft met beide luidsprekers?

Ik heb nu zelf de Flip 6 getest en de charge 5, maar vind ze erg tegenvallen qua geluid. Ik ben best een fan van een goede diepe bass maar dat ontbreekt op beide luidsprekers absoluut. Daarnaast is het een groot nadeel dat als je het volume ook maar iets opschroeft er helemaal geen bas meer overblijft. Nu hoef ik de buren niet weg te blazen, want echt hard zal ik hem nooit zetten, maar een mooie volle bas, ook bij laag volume is fijn.

Ik ga hem vooral binnenshuis gebruiken oa met klussen dus IP67 of IP7X rating is dan wel fijn.

Ik weet dat een JBL Xtreme3 echt een goede bass heeft, maar ik kan de Soundcore Motion Boom plus nu aankomen voor €80,- en de Xtreme3 kost nog steeds €150,-. Nu is dat een groot prijsverschil en ben benieuwd wat jullie zelf vinden van beide luidsprekers.

Heb ook al gekeken naar de Tribit StormBox Blast, die schijnt al helemaal top te zijn, maar die is ook alweer een stuk duurder. Liefst wil ik eigenlijk niet (veel) meer dan €120,- uitgeven.

Dankjewel voor jullie reacties!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit past meer in aankoopadvies, dus ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:28

mr_petit

opperprutser

Goede review van de jbl xtreme 3 vs motion boom plus:
Let wel, deze gast is zo gek als een deur (z'n latere video's zijn nog veel erger....) dus z'n video uitzitten vergt een bepaalde tolerantiethreshold, maar de info is redelijk objectief en gaat redelijk op de diepte in:
YouTube: Anker Soundcore Motion Boom Plus vs JBL Xtreme 3 - Extreme review!

Voor €80 lijkt me dat je een hele goede deal hebt.
Voor de prijs van die jbl kan je bijna 2 van die ankers neerzetten waardoor je een ruimte echt nog veel meer met muziek vult (ik weet niet of die anker tws stereo of party mode oid kan, maar dat wordt ongetwijfeld in de video verteld)
Imho zijn 2 kleine speakers in die opstelling al beter dan 1 groter speaker...
Let ook op de evt. mogelijkheden van de EQ. Het geluid van bluetooth luidsprekers wordt voor een heel groot gedeelte door de intern voorgeprogrammeerde eq bepaald, en het is dan handig als de app van je bluetooth speaker zelf ook een mooie uitgebreide eq heeft. Ik weet niet hoe de eq van de motion boom plus is, maar de eq van mijn motion 300 (kleine speakertjes) is heel uitgebreid. 9 bands parametrisch (en je kan natuurlijk een aantal presets opslaan)

[ Voor 47% gewijzigd door mr_petit op 19-04-2026 01:51 ]

"man is not truly one, but truly two,"