Anker Soundcore Motion Boom vs JBL Xtreme3

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:43
Hoi,

Ik ben benieuwd of er hier iemand ervaringen heeft met beide luidsprekers?

Ik heb nu zelf de Flip 6 getest en de charge 5, maar vind ze erg tegenvallen qua geluid. Ik ben best een fan van een goede diepe bass maar dat ontbreekt op beide luidsprekers absoluut. Daarnaast is het een groot nadeel dat als je het volume ook maar iets opschroeft er helemaal geen bas meer overblijft. Nu hoef ik de buren niet weg te blazen, want echt hard zal ik hem nooit zetten, maar een mooie volle bas, ook bij laag volume is fijn.

Ik ga hem vooral binnenshuis gebruiken oa met klussen dus IP67 of IP7X rating is dan wel fijn.

Ik weet dat een JBL Xtreme3 echt een goede bass heeft, maar ik kan de Soundcore Motion Boom plus nu aankomen voor €80,- en de Xtreme3 kost nog steeds €150,-. Nu is dat een groot prijsverschil en ben benieuwd wat jullie zelf vinden van beide luidsprekers.

Heb ook al gekeken naar de Tribit StormBox Blast, die schijnt al helemaal top te zijn, maar die is ook alweer een stuk duurder. Liefst wil ik eigenlijk niet (veel) meer dan €120,- uitgeven.

Dankjewel voor jullie reacties!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 13:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit past meer in aankoopadvies, dus ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:15

mr_petit

opperprutser

Goede review van de jbl xtreme 3 vs motion boom plus:
Let wel, deze gast is zo gek als een deur (z'n latere video's zijn nog veel erger....) dus z'n video uitzitten vergt een bepaalde tolerantiethreshold, maar de info is redelijk objectief en gaat redelijk op de diepte in:
YouTube: Anker Soundcore Motion Boom Plus vs JBL Xtreme 3 - Extreme review!

Voor €80 lijkt me dat je een hele goede deal hebt.
Voor de prijs van die jbl kan je bijna 2 van die ankers neerzetten waardoor je een ruimte echt nog veel meer met muziek vult (ik weet niet of die anker tws stereo of party mode oid kan, maar dat wordt ongetwijfeld in de video verteld)
Imho zijn 2 kleine speakers in die opstelling al beter dan 1 groter speaker...
Let ook op de evt. mogelijkheden van de EQ. Het geluid van bluetooth luidsprekers wordt voor een heel groot gedeelte door de intern voorgeprogrammeerde eq bepaald, en het is dan handig als de app van je bluetooth speaker zelf ook een mooie uitgebreide eq heeft. Ik weet niet hoe de eq van de motion boom plus is, maar de eq van mijn motion 300 (kleine speakertjes) is heel uitgebreid. 9 bands parametrisch (en je kan natuurlijk een aantal presets opslaan)

[ Voor 47% gewijzigd door mr_petit op 19-04-2026 01:51 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• onnaj
mr_petit schreef op zondag 19 april 2026 @ 01:45:
Goede review van de jbl xtreme 3 vs motion boom plus:
Let wel, deze gast is zo gek als een deur (z'n latere video's zijn nog veel erger....) dus z'n video uitzitten vergt een bepaalde tolerantiethreshold, maar de info is redelijk objectief en gaat redelijk op de diepte in:
YouTube: Anker Soundcore Motion Boom Plus vs JBL Xtreme 3 - Extreme review!
Ja €80 leek me ook een topdeal, ook al is ie refurbished rechtstreeks van Soundcore.

Ik ga de review zeker bekijken, dank hiervoor!

Voorlopig houd ik het bij één speaker, dat is genoeg bij het klussen. Ze kunnen overigens wel gekoppeld worden geloof ik

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:32

thijsco19

KTM 990 SMT

Recent de Boom 3i gekocht om op mijn werk te gebruiken.
Uiteraard eerst thuis uitgeprobeerd, voor binnenshuis imo ruim voldoende. Voor het formaat goede bass, helemaal als je een goede EQ instelt.
Als je het formaat van die boom plus niet erg vind dan is het een makkelijke keuze voor die prijs.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• onnaj
thijsco19 schreef op zondag 19 april 2026 @ 08:09:
Recent de Boom 3i gekocht om op mijn werk te gebruiken.
Uiteraard eerst thuis uitgeprobeerd, voor binnenshuis imo ruim voldoende. Voor het formaat goede bass, helemaal als je een goede EQ instelt.
Als je het formaat van die boom plus niet erg vind dan is het een makkelijke keuze voor die prijs.
Nee het formaat is absoluut geen probleem. Ik ga hem verder toch (vrijwel) nooit ergens mee naar toe nemen. Ben echt heel benieuwd!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De JBL 5 Charge is een mono-speaker. De JBL Xtreme 3 is de stereo-variant van de JBL Charge 5.

De JBL Charge 5 heeft een 20 watt woofer, en een 10 watt tweeter.
De Xtreme 3 heeft 2 25 watt woofers en 2 10 watt tweeters.

De Xtreme 3 gaat tot 25 watt in ac-mode, en schakelt terug naar 20 watt in battery-mode.

De Xtreme 3 levert exact het zelfde geluid als 2 Charge 5 in stereo-mode als de Xtreme niet aan de oplader hangt ;)

Als het geluid van een Charge 5 je niet bevalt zal je spijt hebben als je een Xtreme 3 koopt ;)

* RaZ heeft 2 JBL Charge 5's en 1 JBL Xtreme 3

Ey!! Macarena \o/

• onnaj
RaZ schreef op zondag 19 april 2026 @ 08:24:
De JBL 5 Charge is een mono-speaker. De JBL Xtreme 3 is de stereo-variant van de JBL Charge 5.

De JBL Charge 5 heeft een 20 watt woofer, en een 10 watt tweeter.
De Xtreme 3 heeft 2 25 watt woofers en 2 10 watt tweeters.

De Xtreme 3 gaat tot 25 watt in ac-mode, en schakelt terug naar 20 watt in battery-mode.

De Xtreme 3 levert exact het zelfde geluid als 2 Charge 5 in stereo-mode als de Xtreme niet aan de oplader hangt ;)

Als het geluid van een Charge 5 je niet bevalt zal je spijt hebben als je een Xtreme 3 koopt ;)

* RaZ heeft 2 JBL Charge 5's en 1 JBL Xtreme 3
Ah ik wist niet eens dat er verschil in zit als je hem afspeelt als deze opgeladen wordt of niet.

Geldt dit bijv ook de Flip 5, want die vond ik echt heel erg tegenvallen?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

onnaj schreef op zondag 19 april 2026 @ 09:04:
[...]

Ah ik wist niet eens dat er verschil in zit als je hem afspeelt als deze opgeladen wordt of niet.

Geldt dit bijv ook de Flip 5, want die vond ik echt heel erg tegenvallen?
Dat zou je zelf even moeten opzoeken op de JBL.nl en ze vergelijken ;)

De Xtreme 3 schakelt het volume terug als je die van de oplader haalt zodat de accu langer meegaat. Die feature heeft de Charge 5 niet. Ik vermoed dat de Flip dat ook niet heeft. Gewoon even de specs checken op de site :P

Overigens als ik de Anker, de Charge 5 en de Extreme 3 even vergelijk:

Anker Soundcore: ± 80 euro, stereo, beter geluid
JBL Charge 5: ± 110 euro, mono, slechter geluid dan een Anker
JBL Xtreme 3: ± 200 euro, stereo, slechter geluid dan een Anker

Ik zou JBL alleen maar adviseren als je vrienden hebt die ook JBL hebben en ze via PartyMode aan elkaar kan koppelen.

[ Voor 24% gewijzigd door RaZ op 19-04-2026 10:27 ]

Ey!! Macarena \o/

• onnaj
Ik heb de Anker Soundcore Motion Boom plus nu en ik kan niets anders zeggen dan dat ik er uitermate tevreden mee ben!

Is ie perfect, nee dat niet. Je hoort wel soms dat het net niet helemaal zuiver is. Vind ik dat erg... Nee absoluut niet want verder presteert het ding verrekte goed.

De bas is meer dan prima en dat blijft ook zo als je hem harder zet. Wat een gigantisch verschil tov de Charge 5 en dat voor hetzelfde geld.

Ik heb vorig jaar een Xtreme3 (deels) gehoord toen een vloerenlegger deze bij had, maar ik denk dan eerlijk gezegd niet dat de Anker ervoor onderdoet. Al helemaal niet als je bedenkt dat ik de Anker nu voor €80 heb en de Xtreme3 nu ongeveer het dubbele kost.

Dus ik ga extra hard klussen de komende tijd :-)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien eens in de media speler kijken of je niet wat instellingen kan veranderen. Spotify stond voor geinstalleerd op m'n smartphone toen ik m'n eerste smartphone kocht 3 jaar terug. Die stond standaard op 96kbit/sec voor zowel via wi-fi als via mobiele data. En 96kbit/sec deed mij dan denken aan de online radio Shoutcast met WinAMP wat dat waren 96kbit/sec streams.

Ik heb de instellingen van Spotify toen ik zag dat het 96kbit/sec kwaliteit was, gelijk verandert. Via wifi op lossless gezet. En 320kbit/sec als ik via 4G/5G zit.

Wellicht dat als je je instellingen even controleert je ook de kwaliteit van de stream kan ophogen ;)

Ey!! Macarena \o/

• onnaj
RaZ schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:21:
Misschien eens in de media speler kijken of je niet wat instellingen kan veranderen. Spotify stond voor geinstalleerd op m'n smartphone toen ik m'n eerste smartphone kocht 3 jaar terug. Die stond standaard op 96kbit/sec voor zowel via wi-fi als via mobiele data. En 96kbit/sec deed mij dan denken aan de online radio Shoutcast met WinAMP wat dat waren 96kbit/sec streams.

Ik heb de instellingen van Spotify toen ik zag dat het 96kbit/sec kwaliteit was, gelijk verandert. Via wifi op lossless gezet. En 320kbit/sec als ik via 4G/5G zit.

Wellicht dat als je je instellingen even controleert je ook de kwaliteit van de stream kan ophogen ;)
Dank je voor je tip! Deze had ik een tijdje geleden als op zo hoog mogelijk gezet bij WiFi en inderdaad bij mobiele data ook op 320kb/s.

Maar het klinkt echt heel degelijk hoor, niks mis mee en zelfs voor de originele prijs is het denk ik nog alle euros waard!
Pagina: 1