[CS 1.3]mic in hl slecht. mic ok in recorder

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik heb een SB live value. ik gebruik liveware 3.0 en ms gamevoice 1.5

ik heb als ik een recording maak in geluidsrecorder dan doet mijn mic het perfect ook met gamevoice doet ie het aardig (kan ook door mijn bandbreedte wat slechter gaan). maar als ik het testprogrammatje gebruik van HL in de HL dir dan krijg ik me toch een brak geluid. zeer haperig en teoaal niet verstaanbaar.

weet iemand hier een oplossing voor?

oh. btw. dit zijn mijn specs:

D800
abit kt7
384 mb sdram PC133
10,2 gig ata 66 scijf
4,3 gig ata 33 scijf
Ati radeon 32 DDR
realtek 8139C kaartje (niet in gebruik nu maar zit er nog wel in)
realtek 8029AS kaartje
een aaantal geme controllers
ms gamevoice met gamevoice 1.5 software
re rest doet er niet toe in dit geval

win 98
direct X 8.0a

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Nou ik heb net ff 1.3 gespeeld, en ik kon het van niemand verstaan!!
Jezus vat een slechte kwaliteit was dat, net een beetje ruis dat leek op een stem ofzo :)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
maar hij doet het dus ook in het test programma slecht. dat snap ik nou niet

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

ik denk dat het ook sterk afhangt van je bandbreedte jongens.... met isdn zal het toch alleen maar sucky zijn dus ik wacht op mijn ADSL lijntje...

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik heb precies hetzelfde met mijn SB Live 5.1. Ik heb een labtec headset gekocht. Die werkt perfect onder windows als je je geluid gaat testen of met roger wilco werkt ie ook goed, maar zodra je bij die test kijkt (euhm luitsert :+) van halflife dan is het echt super slecht :(. Aan me connectie ligt het niet dat is een goede kabelverbinding van @home. En daar ligt het bij het testproggie sowieso niet aan want dat gebeurt allemaal op de eigen pc. Vage zooi hoor, ik denk dat die SB niet lekker werkt ofzo...

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik heb een licht groen vermoeden dat dit een met veel live kaarten het geval is

© ocf81 1981-infinity

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Nou bij mij werkt het wel goed met sblive.

ik denk dat het ook beetje een probleem is dat veel mensen met brakke microfoons zitten. Er zijn ook mensen die geen koptelefoon gebruiken en sturen dan geluid wat hun horen via de speakers opnieuw door en dan is er echt geen moer meer van te verstaan.
Dan heb je nog van die mensen die een of ander vaag dialect brabbelen dan versta je er helemaal geen hol meer van :)

Het doet allemaal errug denke aan de oude 27mc bakkies daar zat ook altijd iedereen door elkaar te bleren en niemand kon er iets van verstaan :)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
nou ik denk dat mijn plantronics headsetje die bij de gamevoice zit echt wel een stappie beter is als dat headsetje van 15 gulden bij de funprice (I can know cause I have em both)

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Kan je die mic funcite erguns uitschakelen btw , want zon newbee de heele tijd zo lawaai ent make is door zijn mic is best irritant

Verwijderd

Je kunt gewoon op tab drukken en klikken op een naam die je irriteert :)

Dan mute je em dus
Maar ik heb dus ook een brak geluid..en aan bandbreedte.. ik heb chello kabel. ping van 50 ongeveer .. dus daar kan het niet aan liggen..

Sb live + winxp ...

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
heeft iemand nog een oplossing hiervoor?

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

ik d8 al wat doet dat pijltje nou hier , als ik op TAB drukte om mijn glorieuze score te kijken :P

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

hmmm ik heb ook last van dit probleem wel jammer want soms hoor ik luitjes heel goed overkomen terwijl totally bagger overkom :( :( . errug jammer. het ligt volgens mij aan cs zelf ofzo. me systeemspecs-->zie sig en ik draai winXP

specs

Verwijderd

Het ligt denk niet aan de mic en niet aan de geluidskaart, maar gewoon aan drivers oid. Ik heb gisteren cs1.3 ff gespeeld met m'n onboard audio en met de goedkoopste mic die er bestaat

En ik moet echt zeggen.. dat voice gedoe is tof! Echt alles werkt perfect ik hoor iedereen perfect en andersom ook, en aangezien ik ISDN heb lijkt het me ook sterk dat het aan de bandbreedte ligt :?

Kan het trouwens niet aan dat GameVoice liggen, dat heb je namelijk in eerste instantie niet nodig, Want in die Update zit toch al zo'n voiceproggie ? Probeer dat eens.. :?

suc6 verder :)

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
Heb hetzelfde probleem met met live player en labtec headset

Roger Wilco werkt PERFECT, battlecom niet echt goed

Heeft volgens mij iets te maken met men live en directsound

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Nou ik hoor zelf slecht geluid maar vrienden van mij vinden dat mijn geluid GOED is dus...

Verwijderd

Same probs here.

d8 eers dat het aan m'n microfoon lag, en had dus een Sennheiser m@b 40 aangeschaft (zit microfoon aan koptelefoon) en nog steeds het zelfde, andere kunnen me echt niet verstaan en ik heb btw een SB 128.

Maar ja :'(

Verwijderd

hm ik had juist bij de setup van Voice problemen..gekraak gepiep...moest echt schreeuwen om uberhaubt iets terug te kunnen horen...In online sessie eens gevraagd of mensen mij wel konden horen... geen probleem aldus hun

Verwijderd

Het rare is, als ik join ben ik nog verstaanbaar, dan word na een tijdje m'n stem heel erg vervormd..
Super irri .. wie weet dat de ati patch helpt (indirect, --> opengl --> 100fps ..wie weet dat dat scheelt ? )

Verwijderd

Update, na install ati patch (dus weer 100fps) geen verandering, nog steeds hetzelfde..
Aargh, waar kan dat aan liggen?

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 13:39

SvEn

a.k.a sv3nrg

Anders is die micro van mij ook slecht... in win

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
die GV had ik voor 1.1.0.8 al en ik ga hem niet eraf smijten. ik gebruik hem ook voor andere spellen. de plantronics headset is vrij goed. en is in operation flashpoint ook goed te gebruiken dacht ik (zit nu niet in de buurt van de comp waar dat op staat en kan er zo 123 niet bij

© ocf81 1981-infinity

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 22:53 schreef -hfl-xenon het volgende:
Heb hetzelfde probleem met met live player en labtec headset

Roger Wilco werkt PERFECT, battlecom niet echt goed

Heeft volgens mij iets te maken met men live en directsound
ik vrees dat het misschien wel zoiets is. zou het dan aan de kaart liggen of aan DX?

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Valt me op dat iedereen met die slechte/onverstaanbare voice in cs een live heeft..of ligt dat nou aan mij?

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 13:41 schreef G3R10 het volgende:
Valt me op dat iedereen met die slechte/onverstaanbare voice in cs een live heeft..of ligt dat nou aan mij?
Ja ligt aan jouw :+ ik heb namelijk een PCI 128

Verwijderd

Ok, ik heb dus een paar dingen uitgezocht.
Mijn probleem is dus dat ik in eerste instantie wel verstaanbaar ben, en dan , na heel ff opeens niet meer.

Op een ander forum zag ik dat het waarschijnlijk aan de combo winxp+sblive ligt... (sb128 probs ..sjah wie weet heeft die hetzelfde).

Of zijn er mensen met winme/98 die hetzelfde probleem ehbben?

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Vage zooi allemaal bij mij. Dat voice tooltje van halflife klinkt zwaar verrot maar tijdens het spelen zegt iedereen dat ik gewoon goed verstaanbaar ben. Ik neem dan maar aan dat het allemaal goed werkt ... vaag is het iig wel.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Bij mij (SB Live! + XP) idem... overal geluid perfect, behalve in CS, daar kan niemand me verstaan.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Knakker
  • Laatst online: 20:50
In de system setup van de voice configurator ben ik goed te verstaan. In de voice configurator zelf al niet.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Voor het live+xp probleem heb ik en tijdelijke oplossing gevonden..
Ive found a way to get rid of the voice distortion that some players have when they use the voice function. Its not a smart trick but it works :-)

Download http://www.radgametools.com/down/MilesSndSys/MSS6Demo.exe and install the demo. Start the miles voice chat and click on "start a chat server", next click on "connect to a chat server" using 1200 bps, 2400 or 2900 bps (the higher the better voice quality) and start CS.
Now your buddies will hear you without distortion and you will sound almost like Elvis.

Im not sure where the bug is but alot of people that experience this problem are running windows XP and with SB live cards.

Please take your time and comment this thread and tell me what version of windows and soundcard you have.

ps We are working on finding a more "easy" way to fix this 1 but we need your help to find out where the problem is.
bron: http://www.stivan.dk/default.asp?page=comment&id=576.asp

Dit werkt ok voor mij, ik ben weer verstaanbaar, maar tís natuurlijk wel een beetje brakke oplossing... maar op deze manier maar ff w8en tot er een betere manier is..

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:32

Damian

Insane Obtrusion

Hier ook WinXP en een Live, en ook rare probs met verstaanbaarheid..

maar er zijn natuurlijk ook nog geen officiele drivers voor Xp van de Soundblaster familie, dus mischien dat het daar aan ligt...

Strange shit dus..

ff kijken of die download helpt...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• rapido_
  • Laatst online: 21-01-2022
Hey ook ik heb de MS gamevoice en win98SE + SB live card.
en bij mij doet ie het perfect.

Zou het niet kunnen liggen aan Retail of Mod??
Ik zelf heb de retail versie.

Commets anyone?

Life is like Windows...you never know when it's gonna crash......

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 18:12 schreef KDZ het volgende:
Hier ook WinXP en een Live, en ook rare probs met verstaanbaarheid..

maar er zijn natuurlijk ook nog geen officiele drivers voor Xp van de Soundblaster familie, dus mischien dat het daar aan ligt...

Strange shit dus..

ff kijken of die download helpt...
Tot nu toe nog niemand tegengekomen waarbij deze oplossing niet werkte... dus denk dat het bij jouw ook wel werkt :)

Maar iemand al een "echte" oplossign tegen gekomen??

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Even omhoog, want ook ik zit met dit GROTE probleem.
Ik heb inmiddels een Sennheiser M@B 40 waar ik verder weinig mee kan...
Ik heb de SB live 1026 (oid!) en inmiddels de laatste drivers. Ook heb ik geboden "oplossing" geprobeert, edoch zonder resultaat.

Help plz!!!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik denk dat het wachten is op sierra of MS of Creative. een van de drie moet wel met een oplossing komen. MS als het aan DX ligt. Sierra als het om HL gaat en Creative als het om de Live gaat. laten we lekker met petities gaan strooien :Y)

© ocf81 1981-infinity

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 12:18 schreef G3R10 het volgende:
Voor het live+xp probleem heb ik en tijdelijke oplossing gevonden..
[..]

bron: http://www.stivan.dk/default.asp?page=comment&id=576.asp

Dit werkt ok voor mij, ik ben weer verstaanbaar, maar tís natuurlijk wel een beetje brakke oplossing... maar op deze manier maar ff w8en tot er een betere manier is..
YEAH BABY YEAH, heel errug rare oplossing, maar het werkt wel, tnx m8..

Hoe ze daar in godsnaam bij gekomen zijn, het op deze manier op te lossen, mag joost weten, maar het werkt.. dus BOEIUH...

tnx again G3R10 !!!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

[update]
Ik heb dus de laatste drivers (Live Ware) geïnstalleerd en vervolgens ff getest...Nu blijkt dat ik een stuk duidelijker te verstaan ben......... :)
Andere optie heb ik nog niet geprobeert.....

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

mulder

ik spuug op het trottoir

Tonight we received an email from Mike Dussault of Valve Software who did most of the voice code. Mike let us know of a "fix" that makes HL/CS run with DirectSound instead of WaveIn and that seems to be the fix weve been waiting for!

We have only tested this on Win XP so please let us know of your results...

Simply add "+voice_dsound 1" on the command line so the command looks something like this: "c:\sierra\half-life\hl.exe +voice_dsound 1"

This fixes the garbling problem for most people. If it doesnt do the trick for you, you can always try the "old" STIVAN fix below..
Also be sure to check out this FAQ...

Thanks to Mike Dussault for this one..!

oogjes open, snaveltjes dicht

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

met mijn sblive werkt het ook nog steeds niet...

ik heb draai nu onder WinXP, daar kraak ik als een gek... (ook in de voice configurator van HL)

maar nu het gekke, onder 98 en ME werkte het perfect, ook online was ik perfect te verstaan.

onder win2000 (3 dagen gedraait, toen had ik XP :) ), werkte voice ook niet... (ook weer kraken enzo)

heeft iemand al een goeie oplossing???

(ik heb trouwens al wel de drivers van creative)

• 7ouis
  • Laatst online: 11-10 19:28
Yesus dat ligt allemaal lekker bij jezelf ik hoor het allemaal perfect en mij horen ze ook goed ik heb een sb live win nt een maxintosh microfoon die btw fantastisch is en een adsl abo en ik hoor haast geen ruis bij andere mensen tenzij die een 56k modem hebben ofzo waar spelen jullie vaak joh op japanse servers met een ping 400??? |:(

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 15:33 schreef RonnieB82 het volgende:
met mijn sblive werkt het ook nog steeds niet...

ik heb draai nu onder WinXP, daar kraak ik als een gek... (ook in de voice configurator van HL)

maar nu het gekke, onder 98 en ME werkte het perfect, ook online was ik perfect te verstaan.

onder win2000 (3 dagen gedraait, toen had ik XP :) ), werkte voice ook niet... (ook weer kraken enzo)

heeft iemand al een goeie oplossing???

(ik heb trouwens al wel de drivers van creative)
Lees ff die laatste oplossing van me, moet werken denk ik .. directsound uitzetten....

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

hl voice is crap , battlecom is nog altijd beste te verstaan :)

hallo

• mulder
  • Laatst online: 21:00

mulder

ik spuug op het trottoir

Op vrijdag 23 november 2001 15:43 schreef NOxie het volgende:
Yesus dat ligt allemaal lekker bij jezelf ik hoor het allemaal perfect en mij horen ze ook goed ik heb een sb live win nt een maxintosh microfoon die btw fantastisch is en een adsl abo en ik hoor haast geen ruis bij andere mensen tenzij die een 56k modem hebben ofzo waar spelen jullie vaak joh op japanse servers met een ping 400??? |:(
Bij mij zitten ze tussen de 'M' en '/' toetsen. De punt en de comma. En je post slaat nergens op.

enniehoe
c:\sierra\half-life\hl.exe +voice_dsound 1 zou moeten werken, zie bovenstaande post.

oogjes open, snaveltjes dicht

Pagina: 1