Neem een nieuwe iiyama Prolite XB3270QSU,een nieuwe MSI NVIDIA GForce GT 710 videokaart en een nieuwe HDMI-kabel. De eerste weken een vrolijke en gelukkige relatie, met vloeiende samenwerking en prachtig beeld, maar sinds kort praten ze plotseling niet meer met elkaar. Het beeld blijft zwart zonder teken van leven.
Dus stelselmatig op zoek naar de oorzaak.
Ik gebruik telkens dezelfde 3x gecheckte HDMI-kabel.
Is de monitor defect? Nee, want als er signaal wordt aangeboden vanuit een laptop is er prima beeld.
Is de videokaart defect? Nee, want als de HDMI-kabel vanuit de pc wordt aangesloten op een andere monitor, is er prima beeld.
Een andere poort misschien? De iiyama heeft alleen HDMI, USB en DP.
De videokaart biedt HDMI, DVI en VGA. Toch die laatste twee gecheckt op andere monitoren, en ze geven prima beeld.
De PC draait op Windows 11 (geheel bijgewerkt) met regelmatige update van drivers en applicaties. Alles gecheckt en gedubbelcheckt.
Het is om gek van te worden. Waarom willen de monitor en de videokaart plotseling niet meer met elkaar praten? Is er iemand die me kan helpen?
Dus stelselmatig op zoek naar de oorzaak.
Ik gebruik telkens dezelfde 3x gecheckte HDMI-kabel.
Is de monitor defect? Nee, want als er signaal wordt aangeboden vanuit een laptop is er prima beeld.
Is de videokaart defect? Nee, want als de HDMI-kabel vanuit de pc wordt aangesloten op een andere monitor, is er prima beeld.
Een andere poort misschien? De iiyama heeft alleen HDMI, USB en DP.
De videokaart biedt HDMI, DVI en VGA. Toch die laatste twee gecheckt op andere monitoren, en ze geven prima beeld.
De PC draait op Windows 11 (geheel bijgewerkt) met regelmatige update van drivers en applicaties. Alles gecheckt en gedubbelcheckt.
Het is om gek van te worden. Waarom willen de monitor en de videokaart plotseling niet meer met elkaar praten? Is er iemand die me kan helpen?