Prototype handheld met zwengel om stroom op te wekken en te…

Pagina: 1
Acties:

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Artikel: nieuws: Prototype handheld met zwengel om stroom op te wekken en te schieten ...
Auteur: @YannickSpinner

De titel leest alsof het een product betreft, het mist het 'TU Delft ontwikkelt'. Het woord prototype is niet het belangrijkst in de titel en komt meteen in de intro voor. Dan houd je 'TU Delft ontwikkelt handheld met zwengel om stroom op te wekken en te schieten in DOOM' over.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-04 15:05

YannickSpinner

Redacteur
Ik snap je gedachtegang. Prototype is echter wel echt iets anders dan een product. Maar het staat sterker als TU Delft erin zou staan, daar ben ik het mee eens

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:52
@YannickSpinner De titel is nu 'TU Delft-handheld laat DOOM schieten op zwengelkracht en zon', maar die vind ik ook verre van logisch. Doom is een spel, je laat een spel niet schieten, jij schiet in een spel. En bovendien zijn er 60 spellen mee te spelen, dus waarom specifiek Doom benoemen?

Suggestie: 'Handheldprototype van TU Delft bestuurbaar en oplaadbaar door zwengel'

The devil is in the details.

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-04 15:05

YannickSpinner

Redacteur
@Hahn Omdat DOOM de populairste is en bij de meme hoort van alle apparaten die DOOM kunnen draaien. Ik kan immers ook niet zestig games in de titel zetten ;)

Je titelsuggestie is er een die vroeger echt goed bij Tweakers paste. Maar intussen proberen we echt wat creatiever te zijn met titels. Het moet uiteraard feitelijk juist zijn, maar daar is ruimte voor een beetje interpretatie. Ik snap dat je DOOM niet letterlijk kan laten schieten, dat doet de speler. Maar dat wordt mijns inziens prima geïmpliceerd in de context. Desondanks bedankt voor het meedenken!

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:09
Iets laten schieten betekent toch dat dat iets voorbijgaat? Toen ik die titel las, dacht ik dat TU Delft iets niet ging doen met Doom. Wanneer ik het artikel lees is dat juist andersom. Ze doen juist wel iets met Doom.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:52
YannickSpinner schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 15:05:
@Hahn Omdat DOOM de populairste is en bij de meme hoort van alle apparaten die DOOM kunnen draaien. Ik kan immers ook niet zestig games in de titel zetten ;)

Je titelsuggestie is er een die vroeger echt goed bij Tweakers paste. Maar intussen proberen we echt wat creatiever te zijn met titels. Het moet uiteraard feitelijk juist zijn, maar daar is ruimte voor een beetje interpretatie. Ik snap dat je DOOM niet letterlijk kan laten schieten, dat doet de speler. Maar dat wordt mijns inziens prima geïmpliceerd in de context. Desondanks bedankt voor het meedenken!
Dat 90% het misschien wel kan ontcijferen vind ik geen goed argument, want de zin klopt gewoon niet. En dat @buglife er 'laten schieten' als in 'voorbij laten gaan' in leest is nog een reden om de zin te heroverwegen.

Suggestie 2, creatief én correct: 'TU Delft-handheld laat je schieten in DOOM met een zwengel'

The devil is in the details.

Pagina: 1