• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 14:04
Voor op reis ben ik op zoek naar een opouwbare (of in ieder geval compacte) draadloze lader die mijn Samsung apparaten (Watch 4 (maar binnenkort waarschijnlijk een nieuwer model), Buds en teelfoon (S25) kan opladen. Ik zie heel veel van deze dingen maar vooral het horloge lijkt een probleem te zijn omdat eigenlijk alleen Apple watches ondersteund lijken te worden. Iets als dit dus:

uitvoering: Anker MagGo 3-In-1 Vouwbare Draadloze Snellader Zwart

Iemand een alternatief wat werkt voor Samsung?

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 13:09
In de Action heb ik me een tijdje geleden zoiets gekocht, om er thuis achter te komen dat m'n Galaxy Watch Ultra niet op te laden is, omdat de magneten van de laadpuck anders 'gepoold' lijken te zijn. Zo te zien idd enkel gemaakt voor Apple Watch. Al met de gedachte gespeeld om de laadpuck te proberen vervangen door eentje die compatibel is met Samsung GW, maar mogelijks vraagt dit wel wat soldeerwerk (op z'n minst), en durf ik niet meteen. Langs andere kant kan je er voor €7 geen bult aan vallen ;)

Edit: zonet dan toch maar even die puck van de Action open gemaakt en het magneetje gekeerd. Puck 'kleeft' nu wel aan m'n GW Ultra, echter laden doet ie niet. Wsch toch ander protocol of afstand tss laadcoil en horloge die niet optimaal is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5izrMU4mfjRX0B3-K-kvbkn6-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IYsFuYisHygHnfrM8IwSqtXd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door dvraemdo op 18-04-2026 15:01 . Reden: Nieuwe info verkregen. ]

• LordLynx
Zelf gaan solderen ben ik sowieso niet handig genoeg voor -O-

Maar dit moet toch bestaan, niet iedere smartwatch is toch van Apple :X

• sjigr
  • Registratie: Mei 2018
  • Niet online
https://www.belkin.com/nl...15%C2%A0w/WIZ028vfBK.html

Als die Samsung watch gewoon QI oplader nodig heeft, dan is dit een interessante (doch dure) oplossing! Gebruik hem zelf al een paar jaar voor iPhone + AirPods tegelijk opladen. Helaas wel maar 2 devices tegelijk

• LordLynx
sjigr schreef op maandag 20 april 2026 @ 17:25:
https://www.belkin.com/nl...15%C2%A0w/WIZ028vfBK.html

Als die Samsung watch gewoon QI oplader nodig heeft, dan is dit een interessante (doch dure) oplossing! Gebruik hem zelf al een paar jaar voor iPhone + AirPods tegelijk opladen. Helaas wel maar 2 devices tegelijk
Over het algemeen is het volgens mij zo als ze echt duidelijk vermelden dat het voor Apple is dat de Samsung watches er niet op laden.....

• LordLynx
Bedankt, dit ljikt wel een beetje op wat ik zoek als ik niets compacters tegenkom.....

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb op reis weleens een usb-kabeltje van m'n telefoon naar m'n oplaadpuck van m'n Galaxy Watch gebruikt. Trok gewoon stroom uit toestel en horloge laadde op. Dit ter info, ideaal is het uiteraard niet.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• sjigr
  • Registratie: Mei 2018
  • Niet online
LordLynx schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:09:
[...]

Over het algemeen is het volgens mij zo als ze echt duidelijk vermelden dat het voor Apple is dat de Samsung watches er niet op laden.....
Klopt voor Apple Watches inderdaad, maar deze oplader is 2x QI/QI2. HTC telefoons laden er prima mee.
Als een Samsung Watch dat ondersteunt (vraagteken), dan zou hij gewoon moeten laden! :*)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het kan aan mij liggen, maar waarom zou je ruimte in je reistas in laten nemen door een grote draadloze lader? De buds en telefoon kunnen toch prima aan een kabeltje op reis?

• LordLynx
pagani schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:43:
Het kan aan mij liggen, maar waarom zou je ruimte in je reistas in laten nemen door een grote draadloze lader? De buds en telefoon kunnen toch prima aan een kabeltje op reis?
Ik vind draadloos laden gewoon prettiger, ik leg de oplader op mijn nachtkastje in het hotel en hoef als ik terugkom alleen de telefoon erop te leggen, dit doe ik nu ook altijd al maar ik wil dus iets waar ik dat horloge ook gelijk naast kan leggen. De buds vind ik al minder interessant, die gebruik ik toch niet zoveel en kunnen inderdaad best af en toe aan de kabel.

• LordLynx

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
LordLynx schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:16:
[...]

Ik vind draadloos laden gewoon prettiger, ik leg de oplader op mijn nachtkastje in het hotel en hoef als ik terugkom alleen de telefoon erop te leggen,
Ik ben hetzelfde hoor. Waarom op vakantie inleveren op gemak :P
Pagina: 1